kriebelkriebel

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kriebelkriebel

Berichtdoor Barfplaats

bloemetje
5-sterren

kriebelkriebel

Berichtdoor bloemetje » Wo 08 Aug 2007, 11:33

Noah heeft jeuk  :(

Hij heeft vlooien. Ik heb hem al gedruppeld en hij heeft in bad gezeten (paar dagen na het druppelen). Maar ze zijn blijkbaar nog niet allemaal dood.
Normaal gesproken smeer ik hem in met Calendulan tegen de jeuk. Maar ik zit op mijn werk en heb dat niet bij me!
Weet iemand nog een huismiddeltje of iets anders?
Femke
5-sterren

Re: kriebelkriebel

Berichtdoor Femke » Wo 08 Aug 2007, 17:16

bloemetje schreef:Noah heeft jeuk  :(

Hij heeft vlooien. Ik heb hem al gedruppeld en hij heeft in bad gezeten (paar dagen na het druppelen). Maar ze zijn blijkbaar nog niet allemaal dood.
Normaal gesproken smeer ik hem in met Calendulan tegen de jeuk. Maar ik zit op mijn werk en heb dat niet bij me!

ik weet niet of het ook tegen vlooienbetenjeuk helpt, maar muggebulten dep ik bij mezelf altijd met azijn.
Tamara*
3-sterren

Berichtdoor Tamara* » Wo 08 Aug 2007, 17:27

Wanneer je een pipetje hebt gebruikt en je wast hem is de werking van het pipetje voor het grootste deel weg....
Pauline
5-sterren

Berichtdoor Pauline » Wo 08 Aug 2007, 17:45

Tamara* schreef:Wanneer je een pipetje hebt gebruikt en je wast hem is de werking van het pipetje voor het grootste deel weg....

Niet als het 48 uur geleden is dat je het pipetje hebt gebruikt (volgens de gebruiksaanwijzing).
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Wo 08 Aug 2007, 17:54

bloemetje schreef:Noah heeft jeuk  :(

Eén vlooienbeet kan tot 3 weken jeuk geven. De jeuk hoeft dus niet afkomstig te zijn van een nog levende aanwezige vlo, maar kan gerust ee overblijfsel zijn van de invasie.

Je kunt eventueel een sprayflaconnetje vullen met water en hier een x-aantal (afhnakelijk van het formaat flesje. b.v. 100ml. water met 20 druppels TT)druppels teatree-olie in doen, dat verzacht ook de jeuk.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”