Hoe vaak vis?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Hoe vaak vis?

Berichtdoor Barfplaats

Rick76
2-sterren

Hoe vaak vis?

Berichtdoor Rick76 » Zo 24 Jun 2007, 17:14

Hoe vaak kan je bijvoorbeeld vis in de week geven? Wij geven zalmkoppen, zalmgraat (met redelijk veel zalm nog), zalmstaart en verse sardines.  Kan je elk deel of vissoort 1x in de week geven of dien je te beperken tot 1 maal vis ongeacht de soort of onderdeel vd vis?

En in hoeverre is witvis geschikt als spiervlees? Liever niet vanwege het gebrek aan Omega zuren?
Lizzy
Moderator

Re: Hoe vaak vis?

Berichtdoor Lizzy » Zo 24 Jun 2007, 17:43

Ik vind 2 keer per week eigenlijk wel genoeg. Ongeacht het type vis dat je geeft. Witvis kun je ook prima geven maar bevat inderdaad nauwelijks omega 3 vetzuren. Mijn honden vinden witvis overigens niet op te happen. Ze vinden het echt blè.
Rick76
2-sterren

Berichtdoor Rick76 » Zo 24 Jun 2007, 22:37

Lizzy schreef:Ik vind 2 keer per week eigenlijk wel genoeg. Ongeacht het type vis dat je geeft. Witvis kun je ook prima geven maar bevat inderdaad nauwelijks omega 3 vetzuren. Mijn honden vinden witvis overigens niet op te happen. Ze vinden het echt blè.

Okay dank je! Onze pup eet echt alles :) Tenminste dat wat we tot nu toe voorgeschoteld hebben. En witvis vind ze heerlijk. Vooral Koolvis..Dus wat jou betreft kan ik dit gewoon in het menu houden. Als het maar niet vaker dan 2x in de week is.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 25 Jun 2007, 09:29

Rick76 schreef:Okay dank je! Onze pup eet echt alles :) Tenminste dat wat we tot nu toe voorgeschoteld hebben. En witvis vind ze heerlijk. Vooral Koolvis..Dus wat jou betreft kan ik dit gewoon in het menu houden. Als het maar niet vaker dan 2x in de week is.

Ja, ik zou zelf alleen geen 2 keer per week koolvis geven. Dat is gewoon lang niet zo voedzaam. Je zou wel 1 keer per week vette en 1 keer per week witvis kunnen geven.
Rick76
2-sterren

Berichtdoor Rick76 » Ma 25 Jun 2007, 18:33

Lizzy schreef:Ja, ik zou zelf alleen geen 2 keer per week koolvis geven. Dat is gewoon lang niet zo voedzaam. Je zou wel 1 keer per week vette en 1 keer per week witvis kunnen geven.

Duidelijk!! Gaan we doen..We wisselen nu sardientjes af met Koolvis en Zalm. En dan max 2 maal per week.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 25 Jun 2007, 18:36

Rick76 schreef:Duidelijk!! Gaan we doen..We wisselen nu sardientjes af met Koolvis en Zalm. En dan max 2 maal per week.

Goed plan!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”