groente??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

groente??

Berichtdoor Barfplaats

senadance
5-sterren

groente??

Berichtdoor senadance » Di 14 Okt 2003, 09:32

Hallo lieve mensen,

Ben met mijn Lab gedeeltelijk aan het Barfen :P
De dagen dat ik het niet doe krijgt hij BIBI. :P
Nu mijn vraag, hij vindt groenteprut maar niets! >:(
Mag er even de kook over  ???want dan vindt hij het prim :P, vooral wortels en bonen. :P :P

Sena
Laatst gewijzigd door senadance op Di 14 Okt 2003, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Re: groente??

Berichtdoor Lizzy » Di 14 Okt 2003, 09:54

Hoi Sena, ja, alles mag hier :D! Maar goed, rauwe groente bevat wel iets meer vitamines en vetzuren als gekookte groente...

Heb je al geprobeerd om de groentepuree met lekkere dingen te mengen als: magere yoghurt, mager vlees, blikje zalm, blikje sardientjes, huttekase? Thee lepeltje lijnzaadolie?

Groetjes, Lizzy
senadance
5-sterren

Berichtdoor senadance » Di 14 Okt 2003, 10:03

Jaaaaaa, zo lust ik het ook wel :P :P :P :P
oke Lizzy, ga het proberen
Hoi Sena, ja, alles mag hier :D! Maar goed, rauwe groente bevat wel iets meer vitamines en vetzuren als gekookte groente...

Heb je al geprobeerd om de groentepuree met lekkere dingen te mengen als: magere yoghurt, mager vlees, blikje zalm, blikje sardientjes, huttekase? Thee lepeltje lijnzaadolie?

Groetjes, Lizzy
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 14 Okt 2003, 10:08

Whahahaha! OK, ik snap de hint :D! Je kunt ook afwisselen: de ene keer gekookte groente (restjes van jouw eigen maaltijd bijv) de andere keer rauw met wat lekkers erdoor?!
senadance
5-sterren

Berichtdoor senadance » Di 14 Okt 2003, 10:13

Oke , zo ga ik het doen, mischien geef ik iets meer groente dan tot nog toe, want hij mot echt nog wat affallen >:( >:( >:( >:(Hij schud op het moment met zijn koppie neeeeeeeeeeeeee ech nie :-/ :-/ :-/ :-/ :-/en hij trekt ook zijn buikkie in nu ;) ;) ;) ;) ;)
Whahahaha! OK, ik snap de hint :D! Je kunt ook afwisselen: de ene keer gekookte groente (restjes van jouw eigen maaltijd bijv) de andere keer rauw met wat lekkers erdoor?!
avalon
5-sterren

Berichtdoor avalon » Di 14 Okt 2003, 11:05

Onze hondjes hebben gisteren boerenkoolstamp gegeten (we hadden zoveel over) en dat vonden ze lekker, alleen hebben ze nu groene str**t ;D
Mister T
5-sterren

Berichtdoor Mister T » Di 14 Okt 2003, 13:59

ah,dat eet ik morgen zal het ff in de gaten houden  ;) ;) ;D ;D
ine

Berichtdoor ine » Di 14 Okt 2003, 14:27

Renate, wees voorzichtig met veel aardappelen! De honden kunnen er jeuk van krijgen en ook van gaan stinken!
Dit komt door de aardappelzetmeel, zit soms ook in brokken! Mijn eerste hond lab. was daar héél allergisch voor!

Senadance, boontjes moet je zelfs heel even koken, voor je het mag geven!
ElinevKa
3-sterren

Berichtdoor ElinevKa » Di 14 Okt 2003, 15:50

Huh? ik gooi boontjes gewoon altijd rauw in de mix
met de andere groente die op het programma staan..

tot nu toe heb ik geen klachten gehad van de mannen..
;D
Anna
3-sterren

Berichtdoor Anna » Wo 15 Okt 2003, 00:10

Heb je al geprobeerd om de groentepuree met lekkere dingen te mengen als: magere yoghurt, mager vlees, blikje zalm, blikje sardientjes, huttekase?

Hallo Sena,

Als je yoghurt wil geven, raad ik je aan yoghurt met rechtsdraaiend melkzuur te kopen in de reformwinkel.  Schijnt veel gezonder te zijn dan gewone yoghurt!

Lizzy, waarom magere yoghurt?  Is dat beter dan volle yoghurt??

Groetjes,

Anna.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 15 Okt 2003, 09:47

Hoi Anna, nee, ik geef zelf volle (zo vet mogelijke) yoghurt. Maar deze Lab heeft wat overgewicht, volgens mij. Vandaar dat ik dacht aan magere yoghurt.
senadance
5-sterren

Berichtdoor senadance » Wo 15 Okt 2003, 15:45

Ja Lizzy, je hebt gelijk mijn Lab heeft iets overgewicht al trekt hij iedere keer heel bewust zijn buikie in als ik het er over hebt, dus voor hem alleen magere  :-[yogurt en magere kwark :P(o % vet)
Hoi Anna, nee, ik geef zelf volle (zo vet mogelijke) yoghurt. Maar deze Lab heeft wat overgewicht, volgens mij. Vandaar dat ik dacht aan magere yoghurt.
oebaya
5-sterren

Berichtdoor oebaya » Do 16 Okt 2003, 08:55

Even over koken: als je groenten in niet te veel vocht even kookt, dan kan je met het vocht in de blender gooien. In het vocht zitten nl. voedzame stoffen die bij het koken daarin terecht zijn gekomen.
En als je groente stoomt i.p.v. kookt, dan behoudt je veel meer van de voedingswaarde, dan bij koken. Stomen kan je makkelijk doen in een rijststomer en als je die niet hebt met een metalen vergiet op een pan met kokend water.
gr.
Nicolette
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”