Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rick76
#779199
Hallo, We zijn nu bijna 2 weken volledig aan de BARF, maar willen nu ook zalmkop geven. Het moet eerst iets van 3 weken in de vriezer en dan mag het gegeven worden, toch? Geldt dit ook voor de graat en zalm aan de graat? Ik neem aan van wel...

En we geven de pup 4x per dag eten. IK vraag me af hoe ik dan een zalmkop geef. Kan ik deze door de helft doen en dan geven als rauwe vleesbotten. Dan wordt het zo'n 250 gram denk ik..
Laatst gewijzigd door Rick76 op vr 15 jun 2007, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#779205
Als de zalm die je hebt uit de Pacific ocean komt, ja, dan moet ie in de vriezer. Als het van kweekvis is uit Noorwegen/Schotland: dan hoeft dat niet. Alleen zalm uit de Pacific kan een parasiet bevatten die weer besmet is met een eencellige-engerd. En dit geldt voor de hele vis.

Een zalmkop vind ik zeker vleesbot. Het bevat tamelijk wat graat. Als 500 gram te groot is voor je pup: dan kun je 'm inderdaad goed door de helft knippen/hakken. Ik vond knippen het gemakkelijkst gaan, zelf. En houdvast zoek je in de ogen :D ;D :-X (voor de duidelijkheid: ik las een keer hier op Barfplaats dat iemand zo'n glibberige zalmkop aan het doorknippen was en ie steeds uit haar handen glibberde. En ineens had ze lekker houvast! Toen ze keek hoe dat kwam, bleek dat ze d'r vingers in de ogen had gestopt en daardoor zo lekker houvast had. Ik heb in een deuk gelegen hier)
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 15 jun 2007, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rick76
#779214
Lizzy schreef: Als de zalm die je hebt uit de Pacific ocean komt, ja, dan moet ie in de vriezer. Als het van kweekvis is uit Noorwegen/Schotland: dan hoeft dat niet. Alleen zalm uit de Pacific kan een parasiet bevatten die weer besmet is met een eencellige-engerd. En dit geldt voor de hele vis.

Een zalmkop vind ik zeker vleesbot. Het bevat tamelijk wat graat. Als 500 gram te groot is voor je pup: dan kun je 'm inderdaad goed door de helft knippen/hakken. Ik vond knippen het gemakkelijkst gaan, zelf. En houdvast zoek je in de ogen :D ;D :-X (voor de duidelijkheid: ik las een keer hier op Barfplaats dat iemand zo'n glibberige zalmkop aan het doorknippen was en ie steeds uit haar handen glibberde. En ineens had ze lekker houvast! Toen ze keek hoe dat kwam, bleek dat ze d'r vingers in de ogen had gestopt en daardoor zo lekker houvast had. Ik heb in een deuk gelegen hier)
Dan zal ik eerst de visboer eens moeten raadplegen :) We hebben ook graat gekregen met heel veel zalm er nog aan. Dan iets minder spiervlees geven met zulke volle graten? Ook hebben de staart, mag deze ook gegeven worden? Hier zit ook nog veel zalm aan....Voor de zekerheid hebben we het ingevroren en vragen het eerst even na waar deze vandaan komt..

haha grappig verhaal met die ogen..  Nou dat zal mijn vriendin niet gebeuren hoor..Die durft zelfs de kippenvoetjes met nagels niet vast te houden :)

We gaan eens kijken of we de kop normaal doormidden krijgen..
Door millyckk
#1037235
[quote="Lizzy"]
Als de zalm die je hebt uit de Pacific ocean komt, ja, dan moet ie in de vriezer. Als het van kweekvis is uit Noorwegen/Schotland: dan hoeft dat niet. Alleen zalm uit de Pacific kan een parasiet bevatten die weer besmet is met een eencellige-engerd. En dit geldt voor de hele vis.]

Oh jee, dat van die parasieten wist ik dus niet..... :(  heb net vanvond mijn pup voor het eerst een zalmkop gegeven... hij heeft er weliswaar alleen maar mee rond lopen zeulen maar de vinnen er wel afgevreten! Wat gebeurt er als hij parasieten heeft binnengekregen, hoe uit zich dat?

Heb overigens stukken van de kop afgesneden, was veel te groot. Als ik het goed begrijp kan ik die 3 weken in de vriezer gooien en dan is het exit met die parasieten? :nerves:
Laatst gewijzigd door millyckk op vr 29 aug 2008, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1037247
milik schreef:
De kans dat jij een pacificzalm aan je pup hebt gegeven is erg klein, ik zou me dus niet al teveel zorgen maken.
Door millyckk
#1037250
Pfffff...gelukkig, was wel schrikken!
Ben je net een heel klein piepbeetje met barfen begonnen, ruzie gemaakt met zoonlief die zich kapotschrok van dat ding met die oogjes in de tuin en blijkt je man NET voor vanavond  een ovenschotel met zalm op het menu te hebben staan en dan ACHTERAF lezen dat er ook nog beestjes in die kop zouden kunnen zitten ;D We gaan gewoon door hoor maar ik denk dat ik eerst maar eens sardientjes ga proberen! :)
Door roefus
#1037322
Er komt geen enkele zalm uit de warme golfstroom 'onbevroren' hier aan land.  ;)
Door millyckk
#1037343
roefus schreef: Er komt geen enkele zalm uit de warme golfstroom 'onbevroren' hier aan land.  ;)
Maar weet je zeker dat de reis dan 3 weken heeft geduurd? ;D
Door roefus
#1037351
milik schreef: Maar weet je zeker dat de reis dan 3 weken heeft geduurd? ;D
neu...dat weet ik ook niet zeker...maar via visboer etcetera...
na ja, als je op zekerheid speelt 'niet doen'.
ikzelf zou me niet zo bezorgd maken.
Door millyckk
#1037352
roefus schreef: neu...dat weet ik ook niet zeker...maar via visboer etcetera...
na ja, als je op zekerheid speelt 'niet doen'.
ikzelf zou me niet zo bezorgd maken.
Je hebt helemaal gelijk!  In dit geval deed mijn pup er niet zoveel mee, maar er schijnen ook zalmkarkassen te koop te zijn dus dat ga ik  maar eens proberen.
Door roefus
#1037355
milik schreef: Je hebt helemaal gelijk!  In dit geval deed mijn pup er niet zoveel mee, maar er schijnen ook zalmkarkassen te koop te zijn dus dat ga ik  maar eens proberen.
Is een gezonde hap, hoop dat jouw puppie het lekker vindt  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door