Zou dit wat zijn?

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Zou dit wat zijn?

Berichtdoor Barfplaats

*Natasja*
5-sterren

Zou dit wat zijn?

Berichtdoor *Natasja* » Di 12 Jun 2007, 11:38

Op de site van http://www.dogsetc.nl kwam ik deze spray tegen:

Herbal Moisturizing Treatment
Dog Skin Repair spray met Sheabutter and Tea Tree Oil - Sheapet
Deze verzorgende spray zit boordevol plantenextracten en is bedoeld om onverdund te gebruiken en niet uit te spoelen. Verrijkt met vochtinbrengende karitéboter en therapeutische allantoïne, calendula en smeerwortel helpt deze formule tegen een droge en jeukende huid. Er zitten essentiële oliën van rozemarijn, eucalyptus, sinaasappel en citronella in om vieze geurtjes en vlooien tegen te gaan. Voor honden met extreem gevoelige huid raden wij aan de Skin Repair and Dander Care conditioner te gebruiken.

Afbeelding

Zou dat wat zijn om de Beau en Benthe mee in te sprayen op maandagochtend, als ze naar het pension gaan? Ik wil eigenlijk na gisteravond niet meteen naar gif grijpen, maar wil ze wel graag beschermen tegen vlooien.
*Dorothea*
5-sterren

Re: Zou dit wat zijn?

Berichtdoor *Dorothea* » Di 12 Jun 2007, 14:51

Ik geloof nooit zo in die natuurlijke vlooienmiddeltjes  :-X

Kan je ze niet gewoon goed nakijken als je ze van het pension haalt?
Die vlooien kunnen zich toch niet goed verstoppen in zo´n korte vacht.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 12 Jun 2007, 15:25

Mij lijkt het wel wat. Er zit tea tree in en rozemarijn en eucalyptus en citronella en deze oliën passen prima in een anti-vlooien-spray. OK OK, het werkt natuurlijk nooit zo 'goed' als (Botlek) gif.
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Di 12 Jun 2007, 16:33

Ik heb de spray besteld, ik probeer het gewoon. Echt gif inzetten kan altijd nog, maar als het ff kan: liever niet natuurlijk.
Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Wo 13 Jun 2007, 20:40

Ik heb pas een ander goedje gekocht om te proberen, 100% niet giftig maar het moet toch de beestjes doden. Dit doordat de ingredienten de 'luchtwegen' van het ongedierte zouden moeten verstoppen ???
Ik ben benieuwd, heb het vanmiddag opgesprayt om te testen tegen teken tijdens de wandeling vanavond maar ze hebben niet anders gedaan als in het water springen dus ik vraag me af of het er wel op is blijven zitten ;D .......
-Wordt vervolgd- ;)
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Ma 18 Jun 2007, 20:48

Ik heb de honden vanochtend lekker in gesprayd met het middel, en geen vlo gezien vanavond  ;) Nou zegt dat natuurlijk nog niks, want ze hebben alleen vorige week 1 vlo mee naar huis genomen.

Benthe vond het trouwens helemaal niks, die vluchtte het hele huis door om uiteindelijk onder de tafel te blijven liggen  :-\ Toen heb ik maar wat spray op mijn handen gespoten en haar daarmee ingemasseerd. Beau vindt luchtjes ook niets, maar die ondergaat alles gelaten (erg gelaten  8))
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Zo 22 Jun 2008, 18:32

Ik heb de honden vanochtend met deze spray ingespoten voordat we naar het bos gingen, om te kijken of het ook tegen teken helpt. Ik heb nog geen teek kunnen ontdekken, maar ik ga ze vanavond grondig inspecteren (en de komende dagen natuurlijk ook nog opletten, sommige teken zijn zo klein dat ik ze pas na een paar dagen ontdek).
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 23 Jun 2008, 07:42

Hee, da's mooi, het lijkt dus te werken?!
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Ma 23 Jun 2008, 09:37

Lizzy schreef:Hee, da's mooi, het lijkt dus te werken?!

Ik heb beide honden gisteravond nog goed nagekeken, en nog geen teek gevonden. Ik wacht nog een paar dagen voor ik met de definitieve conclusie kom ;) maar het lijkt te werken. Het lijkt me nl. stug dat er in dat hele bos geen teken zaten.
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Wo 25 Jun 2008, 08:36

Nog steeds geen teek gezien!  :)
tiny
5-sterren

Berichtdoor tiny » Wo 25 Jun 2008, 12:08

Dat klinkt als een goed middeltje. Het is geen wonder dat de honden wegvluchten als jij eraan komt met dat spul. Honden hebben een gruwelijke hekel aan alles wat met citronella te maken heeft ;D
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Wo 25 Jun 2008, 12:27

tiny schreef:Dat klinkt als een goed middeltje. Het is geen wonder dat de honden wegvluchten als jij eraan komt met dat spul. Honden hebben een gruwelijke hekel aan alles wat met citronella te maken heeft ;D

Nou, het is vooral het pssssst-geluid wat ze afschrikt. Afgelopen maandagochtend heb ik het middel op een vochtig washandje gespoten en ze daarmee ingesmeerd. Dat ging stukken beter. Dus nu ga ik van die wegwerpwashandjes kopen, die kan ik 1 keer gebruiken en daarna weggooien. Ook makkelijker om mee te nemen als we naar het bos gaan ;)
lightning
5-sterren

Berichtdoor lightning » Wo 25 Jun 2008, 12:39

dat klinkt goed. moet je het dagelijks gebruiken?
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Wo 25 Jun 2008, 12:45

lightning schreef:dat klinkt goed. moet je het dagelijks gebruiken?

Dat ligt eraan. Ik gebruik het alleen op maandag, als de honden naar de hondendagopvang gaan, en vanaf nu dus ook als we gaan wandelen in een teken-risicovol gebied zoals het bos.
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Wo 25 Jun 2008, 20:36

Helaas... Heb net een teek weggehaald bij Benthe.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”