kan ik zelf met coloïdaal zilver aan de gang?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

*Robin*
5-sterren

Berichtdoor *Robin* » Do 07 Jun 2007, 16:43

ik heb het voor Bailey kunnen kopen bij een homeopaat in de koopgoot (beursplein Rotterdam) Ik heb zelf net een beetje genomen en ik ben beniewd... ik geef natuurlijk niks aan medicijnen voor dat ik het zelf heb geprobeerd... kijk met muizen wordt het een iets ander verhaal...  :-X :P

maar de normale dosis voor volwassene is twee keer per dag 1 eetlepel (ongeveer 10 ml). kinderen vanaf 6 jaar de helft en tot 6 jaar een kwart.

moet ik dan 2.5 ml aan bailey geven?
Kan je het puur gebruiken op wondjes of moet je het dan verdunnen?
Sorcha
2-sterren

Re: kan ik zelf met coloïdaal zilver aan de gang?

Berichtdoor Sorcha » Do 07 Jun 2007, 18:03

Hier staat veel info, maar misschien ken je de site al http://www.colloidaalzilver.nl/
Voor huisdieren worden 6 a 8 druppels per 10 kg voorgeschreven en dat 2 keer per dag, dat was op deze site niet te vinden.
Succes ermee, ik hoop dat het werkt !
simone 2
2-sterren

Berichtdoor simone 2 » Za 24 Nov 2007, 18:28

Hoi Robin,

Ben heel benieuwd of je goede resultaten hebt gekregen. Ik ben ook van plan om het aan mijn katten te gaan geven.

groetjes, Simone
kittycatty
1-ster

Berichtdoor kittycatty » Ma 26 Nov 2007, 14:44

Hai,

http://www.meditecheurope.nl/
Hier bestel ik het. Je moet het wel een poosje volhouden en niet gelijk resultaat verwachten, maar 1 van mijn katers Pumba, is na vele antibiotica en vervolgens de mededeling dat er niets aan te doen was, van zijn chronische niesziekte af en 1 van mijn poezen Gipsy van verstoorde maag/darmwerking. Er wordt een hoop zelfgebrouwde brol aangeboden, kijk daar voor uit. Colloïdaal zilver wordt onder laag- of hoogspanning gemaakt. De met laagspanning gemaakte colloïdaal zilver kan eerder gaan oxideren waardoor de werkzaamheid afneemt. Ook de fijnheid d.w.z. de groote van de deeltjes zilver is belangerijk. Hoe grover de deeltjes, des te eerder slaan ze neer, waardoor de werkzaamheid ook afneemt.

Succes!

Succes!
simone 2
2-sterren

Berichtdoor simone 2 » Ma 26 Nov 2007, 16:25

Ik heb het het bij Powerdetox besteld. Hoop dat het een beetje goede leverancier is.
*Robin*
5-sterren

Berichtdoor *Robin* » Wo 28 Nov 2007, 14:47

ik heb totaal geen voordeel of naddel gehad aan het gebruiken van zilverwater... :-\ en Bailey ook niet dus ik ben maar gestopt...
kittycatty
1-ster

Berichtdoor kittycatty » Do 29 Nov 2007, 02:03

Zeer van de jammere.
Misschien reageert jouw kat beter op een ander middel. Er zijn andere natuurlijke antibiotica verkrijgbaar, colloïdaal zilver is niet het enige. Maar daarvoor is het denk ik wel beter om naar een homeopatisch dierenarts te gaan. Anders blijf je proberen. Soms is het een schot in de roos, soms niet.
Ik heb ook wel 'ns een middel gekocht, waarvan ik dacht dat het perfect was en toch hielp dat dan niet voor mijn kat. Sowieso, als een dergelijk middel niet helpt, blijf ik niet doordokteren. Dat is wel erg interessant, maar niet erg verstandig. Zo, dit was weer een filosofische les van Kittycatty.
Welterusten.
Zaniematsu
5-sterren

Berichtdoor Zaniematsu » Vr 30 Nov 2007, 23:38

*Robin* schreef:ik heb totaal geen voordeel of naddel gehad aan het gebruiken van zilverwater... :-\ en Bailey ook niet dus ik ben maar gestopt...

Hoeveel had je gebruikt? En voor hoelang?

gr Linda
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”