advies

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

advies

Berichtdoor Barfplaats

voske
1-ster

advies

Berichtdoor voske » Vr 01 Jun 2007, 16:46

ik heb een berner senner reu 18 maand en wil graag op ahv. Heeft tot nu toe altijd breiege ontlasting gehad tot dunne ontlasting. Op advies van een kennis ga ik beginnen met ahv omdat hij erg dun is doordat zijn darmen de voedingstofen niet goed op neemt. Hoe moet ik beginnen? ahv 1x daags en 1x daags brokken en langszaam over op 2 daags ahv als hij er goed op reageerd?
Bullmastiff gek
4-sterren

Re: advies

Berichtdoor Bullmastiff gek » Vr 01 Jun 2007, 17:01

[quote="voske"]
ik heb een berner senner reu 18 maand en wil graag op ahv. Heeft tot nu toe altijd breiege ontlasting gehad tot dunne ontlasting. Op advies van een kennis ga ik beginnen met ahv omdat hij erg dun is doordat zijn darmen de voedingstofen niet goed op neemt. Hoe moet ik beginnen? ahv 1x daags en 1x daags brokken en langszaam over op 2 daags ahv als hij er goed op reageerd?

[/quote]

Hoi
Nou ik zou zeker niet de AHv en brok op een dag geven, aangezien Brok heel anders verteerd dan Kvv.
Dan moet het hele maag-darmgestel zich binnen vrij korte tijd weer opnieuw instellen.
Ik zou als ik jou was hem in een keer over zetten, of als je dat te drastisch vind bvb 3 maal in de week brok.
En de overige dagen de Ahv.,, maar zeker niet beide op een dag geven.
Voordeel als je hem in een keer overzet is , dat je wel gelijk kan zien hoe ie het erop doet.
Je zou de Kvv kunnen overgieten met wat gekookt water, en probiotica halen als ie erg aan de diaree zou gaan.

Hoop dat je hier wat aan hebt. ;)
voske
1-ster

Berichtdoor voske » Vr 01 Jun 2007, 17:30

waar kun je probiotica krijgen en hoevaak moet je dat geven
Bullmastiff gek
4-sterren

Berichtdoor Bullmastiff gek » Vr 01 Jun 2007, 20:48

[quote="voske"]
waar kun je probiotica krijgen en hoevaak moet je dat geven
[/quote]

Dit kun je vinden bij eigenlijk elke goed gesorteerde drogisterij.
In principe kun je niet overdoseren, ik hou altijd een adviesdosering aan voor een kind.
Hoe vaak is afhankelijk van de klachten van de hond.
In principe volstaat 1 maal per dag.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”