Advantage kat ook voor kleine hondjes?

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

geer
5-sterren

Berichtdoor geer » Do 31 Mei 2007, 23:00

Rrrrr...ik heb een vlo gevonden. En pikaal is Sophie aan het krabben geslagen. Nu heb ik nog 2 pipetjes Advantage voor kleine hondjes, en twee voor de kat. Kan ik Soof de 2 pipetjes voor de hondjes geven en Ted eentje voor de kat? Of verschilt dat?
Helen
5-sterren

Re: Advantage kat ook voor kleine hondjes?

Berichtdoor Helen » Do 31 Mei 2007, 23:40

geer schreef:Rrrrr...ik heb een vlo gevonden. En pikaal is Sophie aan het krabben geslagen. Nu heb ik nog 2 pipetjes Advantage voor kleine hondjes, en twee voor de kat. Kan ik Soof de 2 pipetjes voor de hondjes geven en Ted eentje voor de kat? Of verschilt dat?

Nee hoor kan. Als de gewichten maar kloppen. Kleine hondjes is tot 10 kg toch? Hoeveel weegt Ted. Ik geloof dat voor de normale kat advantage tot 4 kg gaat en voor grote katten tot 8 kg.
Dan moet je ff uitrekenen wat Tedje moet!!
~Joke~
5-sterren

Berichtdoor ~Joke~ » Vr 01 Jun 2007, 10:41

Mijn da vertelde eens dat je geen gif middelen voor de kat op de hond moet gebruiken omdat de samenstelling van het vergif voor beide anders is. Het ging in mijn geval over frontline pipet maar ik neem aan dat het ook voor advantage geldt. Hoe gek het mag klinken het schijnt dat je 'beter' het middel voor de kat op de hond kunt gebruiken dan andersom.
Helen
5-sterren

Berichtdoor Helen » Vr 01 Jun 2007, 18:22

Joke Miedema schreef:Mijn da vertelde eens dat je geen gif middelen voor de kat op de hond moet gebruiken omdat de samenstelling van het vergif voor beide anders is. Het ging in mijn geval over frontline pipet maar ik neem aan dat het ook voor advantage geldt. Hoe gek het mag klinken het schijnt dat je 'beter' het middel voor de kat op de hond kunt gebruiken dan andersom.

Bij adavantage is dat niet zo. De samenstelling is exact hetzelfde voor hond en kat.
geer
5-sterren

Berichtdoor geer » Vr 01 Jun 2007, 19:53

Nou, gisteravond gegeven en...ze leeft nog steeds!  ;D
~Joke~
5-sterren

Berichtdoor ~Joke~ » Vr 01 Jun 2007, 20:08

:D :D :D :D Gelukkig ;D ;D ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”