KVV en Anale Furunculosis

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

adriana
1-ster

Berichtdoor adriana » Zo 27 Mei 2007, 16:12

hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik kan nog heel veel leren
van jullie !, tot 3 dagen geleden heb ik mijn honden altijd brokken gegeven .
Omdat onze duitse herder ernstig ziek, hij heeft Anale Furunculosis, ben ik op verschillende forums gaan kijken ,daar kreeg ik een tip van iemand om kvv te geven.
ik heb nog lang niet alles gelezen op dit forum maar ik ga weer hoop krijgen voor onze ontzettende lieve DH.

Ik geef hem 1 kilo kvv per dag hij is 40 kilo (compleet vlees) is dat goed? en mag hij dan als extra bv pens of hart of moet dat in die kilo zitten?

Wij hebben ook een herder van 6 maanden hij krijgt nog brokken omdat ik twijfel om ook kvv aan hem te geven vanwege zijn gewrichten krijgt hij bij kvv wel alles wat hij nodig heeft? Ik wil het zo graag goed doen.

Mischien zijn er op dit forum mensen met soortgelijke ervaringen die mij hiermee kunnen helpen en/of begeleiden.

Groetjes, Adriana
Barrak
2-sterren

Re: KVV en Anale Furunculosis

Berichtdoor Barrak » Zo 27 Mei 2007, 17:42

De hoeveelheid die je aan kvv moet voeren staat over het algemeen op de verpakking. 1kg bij een hond van 40 kg is ongeveer 2,5% dus dat lijkt goed. Verder is het dan een kwestie van kijken hoe hij het er op doet, dus komt je hond aan, dan minderen en valt hij af, dan wat meer geven.
Pens of hart extra geven is niet nodig, orgaanvlees zit al voldoende in kvv, mits je uiteraard wel de complete versie geeft! Wil je iets extra geven kijk dan eens rond bij de informatie in de bibliotheek op deze site.
Persoonlijk zou ik juist een pup kvv geven, mits je de complete versie geeft zit daar alles in wat hij nodig heeft zonder de chemische toevoegingen en granen die wel in brok zitten. Ik heb zelf geen pup dus ik kan je dat niet vanuit eigen ervaring zeggen. Wat betreft gewrichtsklachten en kvv, mijn hond is 11jaar en heeft flinke artrose, toen we zijn gestart met kvv (vorig jaar) zijn z'n klachten behoorlijk verminderd, af en toe nog wat stijf na lang liggen maar verder niet meer.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”