Vers vlees en Polen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vers vlees en Polen

Berichtdoor Barfplaats

Lafje
1-ster

Vers vlees en Polen

Berichtdoor Lafje » Ma 21 Mei 2007, 11:09

Hoi allemaal,

begin juli ga ik met kids (13 en 12), moeder en hondje naar Polen, o.a. Auswitsch bekijken. Kan ik daar makkelijk aan vers vlees komen voor mijn kanjer, desnoods elke dag rund, en is dat te betalen?? Wie o wie heeft ervaring, weet er meer van?!

Dank alvast en gr., Linda
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lafje op Ma 21 Mei 2007, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Anya
1-ster

Re: Vers vlees en Polen

Berichtdoor Anya » Ma 21 Mei 2007, 15:03

Ik kan je helaas niet helpen met de vraag over de verkrijgbaarheid van vers vlees. Ik ben door Polen heengereden toen ik op vakantie geweest ben naar Slowakije. Houd er rekening mee, dat de meeste mensen geen andere talen dan Pools spreken, dat kan tot grappige situaties leiden. Ik ben eigenlijk alleen maar erg behulpzame mensen tegengekomen.

Ik zou zeker voor de eerste dagen zelf meebregen. totdat je je adresjes gevonden hebt.
hermine
3-sterren

Berichtdoor hermine » Ma 21 Mei 2007, 15:34

Nu heb ik geen hond, maar een kat die uiteraard thuisblijft, dus echte Poolse barfervaring heb ik niet. Maar na een paar vakanties kan ik wel zeggen dat de Poolse slagerijen  een ander assortiment hebben dan hier: minder kant en klaar en meer organen en doe-het-zelf-vlees.  Het zal dus geen probleem zijn om goedkoop aan barfspullen te komen; boodschappen doen is in Polen sowieso al meer dan de helft goedkoper dan hier. :)

Lams-, schapen- en geitenvlees niet veel tegengekomen. Kip, rund, paard en hele verse vis zijn wel goed en goedkoop verkrijgbaar. Probeer de Hypermarkten als Tesco (check de vriesafdeling voor allerlei soorten wild) of de lokale markten. 

En inderdaad belangrijk: de meeste Polen spreken alleen Pools en soms een beetje Duits. Het kan dus geen kwaad om een zakwoordenboekje mee te nemen. Mocht je er dan nog niet uitkomen, dan helpt het soms nog wel eens om pen en papier mee te nemen en te tekenen wat en hoeveel je wil hebben. Werkt ook heel goed als je in Polen andere inlichtingen wil!

Terzijde: ik meen dat er in Polen regels zijn voor honden wat betreft het dragen van muilkorven in het openbaar. Maar de ANWB weet daar vast meer over.
Cathelijn
5-sterren

Berichtdoor Cathelijn » Ma 21 Mei 2007, 18:44

Het is best te krijgen, in supermarkten en bij slagers. Soms moet je even goed zoeken in een supermarkt want er zijn wel eens meerdere locaties met vlees. Het vlees is voorverpakt meestal wel te koop, vooral hele kippen ed. en anders kun je erom vragen (of wijzen  ;) ).
Er liggen vaak wel varkensdelen tussen, poten ed., daar moet je wel op letten.

Een paar Poolse woorden leren (herkennen) is wel zo handig, want veel Polen spreken geen andere taal.

Let trouwens op bij Auschwitz: honden mogen daar niet naar binnen (en het is ook erg heftig hoor, ik kon niet alles bekijken....)

Mijn hond (ik had er toen 1) trok erg veel bekijks in Polen. Geen problemen met muilkorven, aanlijngeboden o.i.d.. Ik was er trouwens 2 jaar geleden.

Veel plezier in Polen!
Lafje
1-ster

Berichtdoor Lafje » Ma 21 Mei 2007, 22:18

:)Bedankt voor jullie reacties. Er staat me wat te wachten, zo te lezen ;)! Ik neem zelf maar wat te eten mee, vind ik vers in de supermarkt, is dat mooi meegenomen!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”