Menu Rakker

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Menu Rakker

Berichtdoor Barfplaats

Dian
5-sterren

Menu Rakker

Berichtdoor Dian » Zo 20 Mei 2007, 17:59

Ik krijg voor Rakker deze week mijn bestelling van het IC binnen. Nu wil van de vleessnippers, groente en orgaan een mix maken, eigenlijk dus heel grof samengestelde kvv (ik ga niets malen, maar laat het vlees in stukjes. Als ik Rakker een stuk van vlees van zo'n 100 gr geef, wordt dat in een keer naar binnen gewerkt en stikt hij bijna, ik knip dus nu altijd het gewone vlees voor hem). Daarnaast krijgt hij apart het botwerk. Ik heb de rekenhulp ingevuld en dan kom ik bij een gewicht van 8 kg op 160 gr. per dag = 2%.

Hij krijgt dan straks op zondagavond 150 gr vis (panharing of sardines), op maandagavond 150 gr kip met bot (vleugels, karbo of karkas), op woensdagavond 150 gr geitenrib en op vrijdagavond 150 gr eendenpoot. In totaal 600 gr = 54% bot.
's Ochtends krijgt hij dan 15 gr vlees/orgaan/groentemix en de avonden waarop geen botwerk op het menu staat nogeens 140 gr vlees/orgaan/groentemix. Totaal kom ik dan op 525 gr vlees/orgaan/groentemix.

Deze mix bestaat uit:
230 gr (= 20%) spiervlees: geitensnippers, lamssnippers, kalfssnippers en rundvleessnippers
120 gr (= 11%) orgaan: lever en hart (ik moet nog orgaan kopen, kijken wat ik te pakken kan krijgen)
175 gr (= 15%) groente: wortels, broccoli, boontjes, ...... (bekijk ik wel in de winkel)

Zo krijgt Rakker toch alles binnen wat hij hebben moet, of moet er nog iets specifieks aan toegevoegd worden?
Rex
1-ster

Re: Menu Rakker

Berichtdoor Rex » Zo 20 Mei 2007, 19:24

Hallo Dian,

Ik weet niet of ik überhaupt mag reageren want ik ben net nieuw hier. Ik heb een hond van 8,5 kg en heb ook vandaag een voorstel van een menu opgeschreven.

Ook ik ging uit van 2% van het lichaamsgewicht. Ik kreeg een reactie van Lizzy dat een kleine hond wel iets meer mag hebben, nl. 4 tot 6%.

Misschien heb je er iets aan!

Groetjes Ursula
Dian
5-sterren

Berichtdoor Dian » Zo 20 Mei 2007, 19:41

[quote="Rex"]
Hallo Dian,

Ik weet niet of ik überhaupt mag reageren want ik ben net nieuw hier. Ik heb een hond van 8,5 kg en heb ook vandaag een voorstel van een menu opgeschreven.

Ook ik ging uit van 2% van het lichaamsgewicht. Ik kreeg een reactie van Lizzy dat een kleine hond wel iets meer mag hebben, nl. 4 tot 6%.

Groetjes Ursula
[/quote]
Natuurlijk mag je reageren, ookal ben je nieuw ;)

Rakker krijgt nu al deels barf en voor de rest KVV en met 2% blijft hij op z'n 8 kg zitten. Hij mag van mij niet zwaarder worden. Ik train met rakker, wat het nodige gedroogd vlees oplevert en hij snaait tussendoor ook nog wel het nodige aan vlees weg als ik ga koken ::) Dit komt wel bij die 2% op ;) En zakt hij in gewicht, dan passen we het wel weer aan. Ik geef liever straks meer, dan dat ik moet gaan minderen 8)
Laatst gewijzigd door Dian op Zo 20 Mei 2007, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Ma 21 Mei 2007, 00:01

[quote="Dian"]
Zo krijgt Rakker toch alles binnen wat hij hebben moet, of moet er nog iets specifieks aan toegevoegd worden?
[/quote]

paar keer per week  'n eitje erbij of er door? ;)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 21 Mei 2007, 10:27

[quote="Rex"]
Hallo Dian,

Groetjes Ursula
[/quote]

Iedereen mag reageren, nieuw of tot-het-meubilair-behorend ;D! Juist! Graag zelfs!

Maar voor kleine honden geldt inderdaad dat ze vaak meer nodig hebben dan de 2%. Volwassen honden eten gemiddeld genomen zo'n 2% a 7% van het lichaamsgewicht waarbij 2% voor de grote/middelgrote hond is (afhankelijk van activiteit, leeftijd, gecastreerd/ongecastreerd) en waarbij 7% is voor de echte ieniemienies.

Verder ziet het menu er strak uit hoor!
Dian
5-sterren

Berichtdoor Dian » Wo 23 Mei 2007, 20:28

Vandaag deel 1 van Rakkers nieuwe voer. Een mix van groente en gehakt die morgen met orgaan en vleessnippers zal worden aangevuld :D Rakker vindt dit deel in elk geval al heerlijk ;D

Afbeelding
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 24 Mei 2007, 11:14

Hihihi, nou, ziet er toch ook heerlijk uit!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”