Spike's Disease en gluten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

~Joke~
5-sterren

Berichtdoor ~Joke~ » Vr 02 Apr 2004, 18:49

De laatste tijd ben ik met Spike's eten aan het experimenteren geweest. Ik ben begonnen met de eend/rijst van Carnibest. Dit ging goed (geen toename van aanvallen) Begin maart ben ik begonnen de eend met andere vleessoorten van carnibest af te wisselen Ook rundvlees!!! Ook dit ging/gaat goed. Bij mij is nu het vermoeden ontstaan dat we met een gluten allergie te maken hebben. Ik heb eens op het internet gezocht. Bij de menselijke glutenallergie kwam ik verschijnselen van darm en buikklachten, tot krampen en epileptie- achtige aanvallen tegen. Mijn vriendin heeft ook een krampende Border Terrier die na het eten van brood erge bloeddiarree heeft en allergische huid/oorreakties vertoont. De update van dit alles staat op de site Spike's Disease, knop voeding. [link staat hieronder]
sylvia
5-sterren

Re:Spike's Disease en gluten

Berichtdoor sylvia » Vr 02 Apr 2004, 19:01

Het zou geweldig zijn als Spike en andere borders die spikes diseas hebben er op deze manier vanaf zouden kunnen komen.Het ziet er in iedergeval heel hoopvol uit.
Misschien is de sleutel gevonden met de gluten.
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Vr 02 Apr 2004, 19:09

Zou heel goed kunnen. Ik heb ook de ervaring dat sommige honden met epilepsie goed reageren op een koolhydraatvrij dieet. Zoals bij mensen het Atkinsdieet.
~Joke~
5-sterren

Berichtdoor ~Joke~ » Vr 02 Apr 2004, 22:15

sylvia schreef:Het zou geweldig zijn als Spike en andere borders die spikes diseas hebben er op deze manier vanaf zouden kunnen komen.Het ziet er in iedergeval heel hoopvol uit.
Misschien is de sleutel gevonden met de gluten.

Ik hoop het, het zou ook verklaren waarom dit krampen ook bij andere rassen voorkomt!
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Vr 02 Apr 2004, 22:17

harns49 schreef:
Ik hoop het, het zou ook verklaren waarom dit krampen ook bij andere rassen voorkomt!

Ja inderdaad dan zou het dus eigenlijk om een allergie gaan,of hoe je het ook kan zien een brokkenziekte :-\
~Joke~
5-sterren

Berichtdoor ~Joke~ » Vr 02 Apr 2004, 22:17

Hitam schreef:Zou heel goed kunnen. Ik heb ook de ervaring dat sommige honden met epilepsie goed reageren op een koolhydraatvrij dieet. Zoals bij mensen het Atkinsdieet.

We hebben tot nu toe altijd gedacht dat dierlijk eiwit de trigger was. Het was echter wel opvallend dat de meeste honden minder aanvallen kregen als ze op een voer met rijst of tapioca werden gezet!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”