meute met eten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

meute met eten

Berichtdoor Barfplaats

me and my boys
5-sterren

meute met eten

Berichtdoor me and my boys » Di 08 Mei 2007, 11:06

onze pup van 14 weken heeft sinds hij hier is goed gegeten maar sinds een week begint hij te klieren met eten
ruik aan zijn bak en loop weg, haal er wat uit en gooit het op de grond en eet niet meer.
Nu maak ik me niet echt zorgen hoor maar wat is dat nou bij die kleintjes(mijn 2 oudere honden deden dit ook)
En het is niet zo dat meneer iedere dag hetzelfde krijg, Hij krijgt in een week: kivo, smuldier en rodi en daarbij ook nog 2 of 3 dagen barf.
Ik dacht hiermee toch wel genoeg afwisseling te geven.
Doen jullie pups(of nu inmiddels oudere honden) dit ook?
groetjes ellen
Femke
5-sterren

Re: meute met eten

Berichtdoor Femke » Di 08 Mei 2007, 11:13

[quote="vanaalst"]
onze pup van 14 weken heeft sinds hij hier is goed gegeten maar sinds een week begint hij te klieren met eten
ruik aan zijn bak en loop weg, haal er wat uit en gooit het op de grond en eet niet meer.
Nu maak ik me niet echt zorgen hoor maar wat is dat nou bij die kleintjes(mijn 2 oudere honden deden dit ook)
En het is niet zo dat meneer iedere dag hetzelfde krijg, Hij krijgt in een week: kivo, smuldier en rodi en daarbij ook nog 2 of 3 dagen barf.
groetjes ellen
[/quote]

Ja, onze berner doet dit ook. Hij probeert gewoon uit of er ook nog iets lekkerders uit te slepen valt.
Als hij niet eet dan pak ik het weg en krijgt hij het 's avonds pas weer.
Weet je zeker dat er verder niks aan de hand kan zijn met je pup?
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Di 08 Mei 2007, 11:25

14 weken, rond die tijd gaan pups toch wisselen? Volgens mij komt het wel vaker voor dat ze dan gaan mutsen met het eten.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Di 08 Mei 2007, 11:29

nee er is verder niets met meneer aan de hand hij is zo gezond als een vis.
Maar met wisselen, ja dat kan wel.
zijn tandvlees is bij de snijtanden helemaal blauw/paars.
we wachten het af, hij zal niet verhongeren hoor hij eet af en toe wel(als het moet!)
ellen
Hanny
5-sterren

Berichtdoor Hanny » Di 08 Mei 2007, 12:11

Ik kan me voorstellen, dat als hij zou wisselen, dat dan de botten wat moeilijk zijn, maar als hij niet graag de kvv eet, dan heeft hij misschien te weing trek.
Oplossing zou in dat geval dus kunnen zijn om minder te voeren.
Het kan ook zijn, dat hij super kleinzerig is en zelfs geen zachte voeding wil eten, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Hanny
Henk en Donja
4-sterren

Berichtdoor Henk en Donja » Di 08 Mei 2007, 14:47

[quote="vanaalst"]
groetjes ellen
[/quote]

Die van mij onthoud gewoon wat ze het lekkerste vind in zon situatie en accepteerd dan de rest niet meer.....

Lijkt me ook heel normaal overigens als je zoveel variatie aanbied aan een jonge hond. Ik kon niet anders omdat ze verteringsproblemen had, maar het resultaat blijft hetzelfde he. Nu haal ik hetgeen ze afwijst weg en bied het de volgende maaltijd weer aan, weigert ze dan weer gooi ik het wel weg, maar krijgt ze weer hetzelfde net zolang tot ze het opeet. Die jonkies leren snel hoor, het zal vast snel duidelijk zijn.

Daar komt overigens nog bij dat pups in de periode van 12-16 weken hun rang in het roedel opnieuw gaan bepalen en ze dus graag de dienst uit willen maken, dus dubbel opletten even.

Groet, Henk
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Di 08 Mei 2007, 15:11

dan je wel allemaal
heb ik nog een vraag, hij weegt nu zo'n 10 kilo en is een bezig mannetje
ik geef hem(probeer) 3 keer per dag eten en dat is 200gr per keer.
Hij krijgt dus 600 gr. per dag, zou het ook kunnen zijn dat dat te veel is.
Hij heeft deze hoeveelheid nu al bijna 3 weken maar omdat meneer zo begon te trutte hebben we de hoeveelheid zo gelaten.
Of zou het zo kunnen zijn dat de 3 maaltijden per dag te veel zijn?
Dus dan 2 keer per geven en de hoeveelheid per dag hetzelfde houden? Als hij overigens niet eet haal ik het na 10 min. weg en krijg hij de volgende maaltijd hetzelfde.
groetjes ellen
Henk en Donja
4-sterren

Berichtdoor Henk en Donja » Di 08 Mei 2007, 15:35

Ik denk dat je dat zelf beter kunt bepalen dan wij, als een pup niet eet kan er van alles aan de hand zijn, dus ook gewoon dat ie ff geen zin heeft of het lekkere suddervlees ruikt en denkt dat ie daar beter even op kan wachten ;D.

Als ze lang lusteloos worden is er meestal meer dan 'even geen zin' aan de hand, hou hem dus net als zn moeder dat in het begin deed goed in de smiezen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”