Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door cylke
#756171
Wanneer wisselen katten hen tanden?
En vanaf welke leeftijd moeten de melktanden er echt uit zijn?
We schatten dat Folle nu 6.5maand oud is, en hij heeft op 3 plekken dubbele tanden staan  :(
De da zei dat we er aan moeten "wrikken" maar probeer dat eens bij een lekker actieve jonge kat  ::)
Hebben jullie tips??
Door *Robin*
#756176
Bailey was 5 maanden toen hij al zijn tandjes kwijt was...

Ik kon Bailey gewoon op zijn rug op schoot leggen en aan zijn tandjes wiebelen. ik heb alle 4 de hoektandjes en 2 voorste kiesjes van de bovenkaak kunnen pakken. die heb ik nog bewaard. :)

Ik kon zelf gewoon een beetje trekken... ze moeten wel echt los zitten ;)
Door Mieuw
#756217
Bij al mijn katten zijn de dubbele tandjes er na verloop van tijd vanzelf uitgevallen. Ik heb nieteens precies gemerkt wanneer dat was. Ik heb ze ook niet terug kunnen vinden, dus ik denk dat ze ze ingeslikt hebben. Ze waren allemaal een maandje of 6 toen ze aan het wisselen waren.
Ook willen die kiesjes tijdens het wisselen nog weleens tegen elkaar schuren tijdens het eten. Reken dan maar op kippenvel. Dat geluid is zo mogelijk nog erger dan nagels over een krijtbord...
Door Borke
#756276
Je moet doen wat je DA adviseert: wrikken.
Doe je dat niet en blijven de dubbele tandjes te lang zitten, dan loop je het risico dat de kaak vergroeit en dat komt nooit meer goed. Het komt weinig voor, maar ik heb een kater gezien die het had en het was geen gezicht!
Wij hadden ene zoon van die kater en die kreeg het ook. Iedere dag heb ik aan die tand gewrikt en met een week was hij er uit.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door