Vis is vies

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Vis is vies

Berichtdoor Barfplaats

Minna
5-sterren

Vis is vies

Berichtdoor Minna » Wo 25 Apr 2007, 16:10

Vandaag tegen een aantal heerlijke forellen gelopen die lekker afgeprijst waren dus hopla- lekker een visdag!
Voor het eerst echt een "intacte" vis gegeven, in gezelschap van stuk lamshart en wat doperwtjes en bloemkool, en een schepje huttenkaese.
Alle andere honden gingen eerst voor het vis, smullen zeg, maar Pika heeft netjes alles gesorteerd, doperwtjes links, bloemkool naar rechts, vis aan de kant, hart gegeten, dan de groenten maar het vis-ho maar!
Eerst in kleine stukken gesneden, ook niet. Trok ze z'n neus voor op. Toen heb ik het maar aan Pinkki gegeven...
Maar ik wil toch wel graag dat Pika ook vis gaat eten, lijkt mij nou net zo gezond. In een dooie vis rollen vindt ze wel heerlijk ;D
Hebben jullie ook soortgelijke ervaringen en wat zou ik er aan kunnen doen? Vermalen en door andere eten "prakken"?
Happy Tail
5-sterren

Re: Vis is vies

Berichtdoor Happy Tail » Wo 25 Apr 2007, 21:50

Baya geeft Pika groot gelijk ;D ;D vis is niet lekker....
behalve uit blik dan en tegenwoordig ben ik al zo ver dat ze stukjes kleingesneden witvis door de groentenmix mee eet. Das het begin, maar of we over een tijdje zalmkop kunnen voeren..... denk het echt niet. Ik blijf het wel af en toe proberen, want het zou wel erg fijn zijn als er verse vette vis in gaat. Nu dus vis uit blik en regelmatig zalmolie.

mischien helpt het als je de vis eerst een beetje blancheert en dan door de groentenmix heen doet? En ik weet niet of ze gat juigen van een beetje sardien uit blik,. dat er dan stiekum doorheen doen en dan langzaam aan de stukejs groter, en de verhoudingen aanpassen.
En zo niet dan niet.....
Mieke L.
5-sterren

Berichtdoor Mieke L. » Wo 25 Apr 2007, 22:52

Hier is het ook altijd moeilijk met vis.  Een tijdje aten ze hun sardientjes en zalmkop redelijk. Ik zorg er wel voor dat ze flink honger hebben als ik het ze geef. Maar de laatste tijd willen ze het moeilijk eten. Wat ik nu doe is dat ik de sardientjes helemaal fijn vermossel en het meng met smuldier. Dan nog eten ze het liefst om de vis heen maar als ze echt honger hebben eten ze het op deze manier wel op. Maar echt lekker vinden ze het niet. ::)
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Wo 25 Apr 2007, 23:02

Hier snap ik ook niet veel van hun eetgedrag wat de vis betreft.
In het begin aten ze lekker van zalmkop en zalmgraat met best nog veel vis. Toen inene hoefden ze dat niet meer. Sardien ook niet. Makreel lustten ze nog wel, maar dan moest wel de kop eraf en de ingewanden eruit. Nou vooruit dan maar schoongemaakt. Verleden week toch nog eens die makreelkoppen gegeven (ik had ze niet weggegooid maar in de vriezer gestopt) en Pike eet ze allemaal smakelijk op. Nou ik blij maar daar snapte ik dus niks  van. Vandaag stond hij met zijn schoongemaakte makreel te mutsen. Met wat hulp ging een deel erin maar hij liet rustig een stuk voor Armagnac. En als die het op mag eten dan vind hij het dus niet lekker  :D.
Dus wat er met die vis loos is, ik weet het niet.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Wo 25 Apr 2007, 23:39

Gelukkig houden ze hier allemaal van vette vis.
Ik vind het toch wel 1 van de belangrijkste maaltijden in een goed barfmenu.
Lastig als je een vervelende of niet vis etende hond hebt.
Mieke L.
5-sterren

Berichtdoor Mieke L. » Do 26 Apr 2007, 00:01

Ik vind het ook erg belangrijk dat ze het binnen krijgen. Dus hoe dan ook eten ze het hier 1 a 2 keer per week ::)
Maar het zou prettig zijn als ze het wat makkelijker aten!
mirjam_dc

Berichtdoor mirjam_dc » Do 26 Apr 2007, 12:45

Hier is het ook lastig met bijna 8-maanden-oude Duco. In het begin vond hij een hele sardine heerlijk, ik blij. Helaas wordt het steeds lastiger en moet ik allerlei trucs uithalen om het naar binnen te krijgen. Fijnmalen, in de yoghurt verstoppen (yoghurt is zo ongeveer z'n lievelingssnack!). Ik vind het nog wel lastig om heel erg streng te zijn en het hem echt 2 dagen voor te blijven zetten. Hij is tenslotte ook nog maar klein en ik vind het geen fijn idee om het 1,5 dag te laten vasten. Maar ja, ik realiseer me ook wel dat ik het zo wel in de hand werk. Best wel eens lastig hoor, vooral als 'ie je dan aankijkt als de gelaarsde kat in Shrek!
Afbeelding

Aan zalmkop ben ik nog niet begonnen (is ook erg veel voor een border terrier), gerookte zalm vind hij wel erg lekker kwam ik gisteren achter! Kan misschien samen met die asperges waar ik gisteren wat over las  ;D
Laatst gewijzigd door mirjam_dc op Wo 25 Jul 2007, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Elvira
5-sterren

Berichtdoor Elvira » Do 26 Apr 2007, 18:56

Bij Zingaro helpt het, als ik ze eerst laat zwemmen in warm water.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Do 26 Apr 2007, 20:38

Elvira schreef:Bij Zingaro helpt het, als ik ze eerst laat zwemmen in warm water.

Dat helpt hier dus niet, heb ik ook al eens geprobeerd. Ik denk dat het gewoon aan de vis ligt. De laatste keer had ik drie makrelen. Toen ik die ging schoonmaken, had een van die drie vissen van binnen een andere vleeskleur. Ik vond dat erg vreemd. Dus dat heeft er misschien mee te maken. Waar hij gevangen is, wat hij gegeten heeft. Ik had vroeger een hond die haalde zijn neus op voor runderhart dat uit Noorwegen kwam (vroeger stond er een stempel op en kon je zien waar het vandaan kwam). Daar moet ik altijd aan denken als Pike iets weigert wat hij voorheen met plezier gegeten heeft.
K&D
5-sterren

Berichtdoor K&D » Do 26 Apr 2007, 22:28

Makreel hebben ze 1 x gegeten, en daarna eigenlijk  niet weer. Sardine gaat wel goed, maar niet te veel. Het liefst hebben ze zalm. Dat vinden ze heerlijk.
Sultan
5-sterren

Berichtdoor Sultan » Vr 27 Apr 2007, 02:31

De enige vis die ze hier waarderen/eten is die uit blik.......
Ik heb werkelijk alle soorten voorgeschoteld, maar nee, verse vis eet je gewoon niet als je Sultan of Irina heet en Cane Corso bent.
Maar zit er blikvis, tonijn, zalm, sardines of wat dan ook, door de groentenmix met kefir en een eitje, dan vlieg je erop af alsof je nooit wat eetbaars krijgt.........En dat doen ze dus allebei ::) Rare beesten :D
mirjam_dc

Berichtdoor mirjam_dc » Za 28 Apr 2007, 16:09

Vandaag op de markt 2 zalmkoppen gehaald, zien er prachtig uit met nog heel veel vis en dat voor 50 ct per stuk. Maar helaas, mijnheer hoeft het niet  :( Vanavond krijgt 'ie het weer, gemengd met een eitje en/of wat tonijn uit blik (wat 'ie wel erg lekker vindt). Ik hoop toch dat 'ie gaat wennen aan de smaak want ik vind vette vis een belangrijk onderdeel van z'n dieet!
Hanny
5-sterren

Berichtdoor Hanny » Za 28 Apr 2007, 16:55

Hier is er maar één van de vier, die zalmkop zo eet.
Ik snijd het nu aan stukken, is een lastige klus en dan eten ze het wel.
Een hele tijd hebben we het gemalen, maar dat werd te zwaar en mijn electrische machine wil ik er niet aan wagen Ik had gehoopt en ook wel verwacht, dat ze na vele gemalen maaltijden de kop wel zo zouden eten, maar nee, vieze vette honden en buiten smerige tegels.
Dus dan maar in stukjes snijden en/of hakken en binnen van een bord eten, dan wijfelt alleen Karmijn, of ze het wel lust.

Hanny
Pauline
5-sterren

Berichtdoor Pauline » Za 28 Apr 2007, 16:59

Joep lust dolgraag vette vis, maar krijgt er verschrikkelijke diarree van..... :-X :-X :-X Zelfs van hele kleine stukjes per keer. Sardientjes uit blik gaat net, maar houdt bij hem ook niet over qua ontlasting...

Joris lust het niet! ::) ::) ::) ::) Sardientjes eet hij af en toe, maar liever niet. Visoliecapsules vergeet ik eigenlijk altijd.... :-[ :-[ Moet ik toch weer eens aan gaan denken.....
mirjam_dc

Berichtdoor mirjam_dc » Za 28 Apr 2007, 21:16

OK, de oplossing heeft zich vanavond aangediend :D We kregen bezoek van vrienden die (o.a.) ook een bordertje hebben die ze mee hadden genomen. Duco stond toen ze binnenkwamen met zeeeer lange tanden zijn zalm-yoghurt-ei mengsel te eten. Flyn (de andere border) komt binnen en neemt snel een paar happen. Kijk, dat wakkerde de eetlust van mijnheer aanzienlijk aan! Het is schoon op!! We staan op de lijst voor een herplaatser... nu maar hopen dat 'ie snel komt! ;D
Laatst gewijzigd door mirjam_dc op Za 28 Apr 2007, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”