niet té harde botten aub

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

niet té harde botten aub

Berichtdoor Barfplaats

bordertjes

niet té harde botten aub

Berichtdoor bordertjes » Di 24 Apr 2007, 17:45

Goedavond allemaal,

Graag wil ik jullie vragen welke botten niet te hard zijn voor de hond ivm stukjes afbreken of slijtage heb ik weleens gelezen.

We hebben 2 borderterriers van 9,0 kilo per stuk (ze zijn niet dik maar niet 2 van de kleinsten)

De één vind het allemaal leuk, botjes knauwen enzo de ander vind het maar wennen, pas als ik het voor hem vasthou doet hij iets.

Alvast bedankt,  Monica
Ziviaantje
4-sterren

Re: niet té harde botten aub

Berichtdoor Ziviaantje » Di 24 Apr 2007, 17:59

Neem botten van niet dragende delen, dus bijvoorbeeld ribben, werveltje enz. En van jonge dieren, die zijn het zachtst ( lam, kalf ). En verder kippennekjes en kippenkarkasjes, maar dat is meestal hap-slik-weg  ;D
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Di 24 Apr 2007, 19:28

Wanneer je pas beginddan zou ik het op kippenbotten houden,karkas,nek en vleugels.
De eend en konijn is ook vrij zacht.
De lamsribben kan verschil in zitten,en de geit en kalfribben die ik heb geprobeerd waren knetterhard...
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 24 Apr 2007, 20:51

Begin gewoon met vleesbotjes van kleine dieren zoals kip, kwartel, eend, parelhoen, konijn. Als dat lekker verteerd, dan kun je geitenribben, lamsribben, kalfswervels, etc. geven.
Tanna
5-sterren

Berichtdoor Tanna » Do 26 Apr 2007, 10:40

Ik heb ook een bordertje en zij eet lams- en geiteribben en kip en eend met bot. Ze heeft eens een keer een flinke splinter van een lamsrib achter in haar keel gehad, dat was toen even paniek om eruit te halen. Sinds die tijd let ze zelf op scherpe stukjes, die laat ze gewoon liggen.
Ook heeft ze een tijd kalfsstaart gegeten, maar nadat ze twee keer haast gestikt is in een stukje geef ik dat niet meer. Dat was echt superpaniek!
mirjam_dc

Berichtdoor mirjam_dc » Do 26 Apr 2007, 16:11

Ook een border terrier hier (van pas een kleine 8 maanden), al een tijdje combi KVV/Barf. Kalfsstaart was ik ook niet kapot van, ik vond het wel erg hard (misschien toch niet echt van een kalf maar meer van een koe) en koop het niet meer. Verder valt het me 100% mee hoe zo'n kleine donder de botten klein krijgt al kauwend en krakend, ik geef nu kippennek, kipkarkas, eendennek en karkas, runderstrot, haas en konijn (vindt 'ie helaas niet zo lekker maar hij krijgt het wel klein), parelhoen, lamsrib, geit en alles gaat zonder probleem naar binnen. Als de KVV op is, ga ik 100% barfen, ik vind het veel leuker en hij ook :)

succes ermee Monica!
Mirjam
evelyn02
4-sterren

Berichtdoor evelyn02 » Vr 27 Apr 2007, 10:53

ik heb twee border terriers, waarvan 1 behoorlijk klein (minder dan 6 kg). Ik barf nu 3 jaar volledig met ze. Ze krijgen van alles: kip, eend, konijn, haas, zalmkop, geitenribben. Alleen de geitenribben vind ik op het randje. Soms zijn ze wat te hard. Verder gaat het allemaal prima, maar ik heb het wel langzaam opgebouwd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”