Medicijnen en groene leem

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Zo 15 Apr 2007, 20:14

Ben ik weer met een vraagje.

Fjurdy heeft nog steeds last van zijn oren, ik krijg het gewoon niet helemaal weg, hij heeft al 2 keer een kuurtje aurizon oordruppels gehad van de DA. Daar zit helaas dexamethason in dus eigenlijk vind ik dat geen optie meer.
Maar hij blijft met zijn oren flapperen en heeft ook veel donkerbruin oorsmeer.
Nu heb ik regelmatig gelezen dat groene leem voor oorproblemen wel goed helpt.
Mag je dit geven terwijl hij medicijnen krijgt? Hij krijgt dagelijks thyroxine voor zijn schildklier.
ulla
5-sterren

Re: Medicijnen en groene leem

Berichtdoor ulla » Zo 15 Apr 2007, 21:28

Nee, geen groene leem bij medicijn gebruik.
Groene leen verwijderdt ook de medicatie die je geeft, en dat lijkt mij hier niet de bedoeling.
Ook  de Thyroxine doet zijn werk dan niet meer naar behoren.
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Zo 15 Apr 2007, 21:40

Kan ik hem dan wel met bijv. drainage compositum of chlorella ontgiften??

Misschien dat dat helpt?
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Ma 16 Apr 2007, 21:14

tt-tjes schreef:Kan ik hem dan wel met bijv. drainage compositum of chlorella ontgiften??

Misschien dat dat helpt?

Volgens mij wel,dat drijft geen chemische stoffen uit het lichaam.
Persoonlijk, zou ik dat wel durven geven, en ik denk dat ik dan voor chlorella zou kiezen.
Drainage compositum, heb ik nooit gebruikt.

Maar wellicht weet Lizzy hier een antwoord op, die schud meestal dit soort dingen uit haar mouw.

Dus Lizzy, graag je advies in deze.  ;)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 17 Apr 2007, 10:24

ulla schreef:Volgens mij wel,dat drijft geen chemische stoffen uit het lichaam.
Persoonlijk, zou ik dat wel durven geven, en ik denk dat ik dan voor chlorella zou kiezen.
Drainage compositum, heb ik nooit gebruikt.

Maar wellicht weet Lizzy hier een antwoord op, die schud meestal dit soort dingen uit haar mouw.

Dus Lizzy, graag je advies in deze.  ;)

;D ;D ;D

Drainage compositum en groene leem kan volgens mij prima samen. Evenals drainage compositum en chlorella. Chlorella werkt ook ontgiftend, maar milder dan groene leem.
Sonja
5-sterren

Berichtdoor Sonja » Di 17 Apr 2007, 17:15

Lizzy schreef: ;D ;D ;D

Drainage compositum en groene leem kan volgens mij prima samen. Evenals drainage compositum en chlorella. Chlorella werkt ook ontgiftend, maar milder dan groene leem.

Maar dat was de vraag toch niet?
Het gaat er om welk ontgiftingsmiddel je samen met thyroxine zou kunnen geven, toch?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 17 Apr 2007, 18:03

Sonja schreef:Maar dat was de vraag toch niet?
Het gaat er om welk ontgiftingsmiddel je samen met thyroxine zou kunnen geven, toch?

Oh oeps, verkeerd zitten lezen :-[. Ik moest ook eerlijk gezegd al lachen omdat ik nou niet bepaald dingen uit mijn mouw schud....

Maar inderdaad, groene leem kun je gewoon eenvoudigweg niet geven in combinatie met deze thyroxine pillen. Je kunt drainage compositum en chlorella wel beide geven. Ze ontgiften goed, maar niet zo sterk als groene leem. Je kunt het proberen maar het is even afwachten hoe de reactie op de middelen is. Je kunt ze ook in combinatie geven, drainage compositum en chlorella (dacht dus dat dat de vraag was, nogmaals sorry!).

Heb je al eens prodier oordruppels geprobeerd? Dit moet je vaak echt heeeeeel lang volhouden en echt geduld hebben, maar werkt soms beter dan allerlei chemische zooi.

Heeft de DA al eens oorsmeer genomen en daar een kweekje van laten maken? Misschien zit er een bacterie/gist in die niet reageert op aurizon en dat kun je er dan in blijven kieperen: het probleem zal steeds terug komen. 
Sonja
5-sterren

Berichtdoor Sonja » Di 17 Apr 2007, 18:29

Ik heb hierover ook nog een vraagje, maar zal 'm even in m'n eigen zilverwatertopic stellen.  ;)
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Di 17 Apr 2007, 20:00

Lizzy schreef:Heb je al eens prodier oordruppels geprobeerd? Dit moet je vaak echt heeeeeel lang volhouden en echt geduld hebben, maar werkt soms beter dan allerlei chemische zooi.

Nee, die heb ik nog niet geprobeerd.

Heeft de DA al eens oorsmeer genomen en daar een kweekje van laten maken? Misschien zit er een bacterie/gist in die niet reageert op aurizon en dat kun je er dan in blijven kieperen: het probleem zal steeds terug komen. 

Weer nee, omdat het eerst het ene, toen het andere oor was waar een ontsteking in zat.
annely
1-ster

Berichtdoor annely » Wo 18 Apr 2007, 22:26

mmm ik ben nog een beetje leek op medisch gebied e.d. en heb een beetje mee zitten lezen...ook indie heeft nu 2x druppels gehad voor oorontsteking, druppelen vind ze al verschrikkelijk en moeten we echt met zijn 2en doen.
Een ook ik heb het idee dat het niet helemaal over is, wat kan ik dan gebruiken zodat dit overgaat!?
En dat leem, dat ontgift een hond!?Dus maakt het gestel van de hond schoon!?Ja ik ben nog een leek :-[dus als ik oenig overkom, sorry!
Maar indie heeft laatste tijd al zoveel medicijnen gehad en zit zo slecht in haar vacht nu dat ik op zoek ben naar andere alternatieven....Dus tips zijn van harte welkom!
groetjes annely
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Do 19 Apr 2007, 19:06

Wat ik er nu van weet is als je hond gezond is en verder geen kunstmatige dingen in zijn lichaam heeft (kunststof pezen oid), dan kun je hem gewoon met groene leem ontgiften.
Dit werkt schijnbaar heel goed, helaas kan ik het dus niet gebruiken bij mijn hond.
Groene leem zorgt ervoor dat alle restanten van medicijnen e.d. uit het lichaam verdwijnen, een grote schoonmaak kun je wel zeggen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”