Proefdiervrij

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Proefdiervrij

Berichtdoor Barfplaats

Bullmastiff gek
4-sterren

Proefdiervrij

Berichtdoor Bullmastiff gek » Zo 25 Mar 2007, 09:51

Hoi

Kreeg onlangs van iemand een link naar de site van proefdiervrij.nl , en ik ben daar eens gaan neuzen,, nu viel het mij op dat bij het onderwerp dierenvoeders, er een hele hoop merken brokken in ieder geval niet staan,, vreemd als je nagaat dat bepaalde merken zeggen wij testen niet op proefdieren!!! En wat me zwaar tegenviel is dat eigenlijk de meeste merken Kvv er ook niet op staan,, kwa Kvv merken, staan alleen DUCK En BANDIT hier vernoemd als zijnde proefdiervrij??

Weet iemand hoe up to date deze lijst is,, of mag je er vanuit gaan dat dan de merken die hier niet op staan,, testen op proefdieren!! :)
Lizzy
Moderator

Re: Proefdiervrij

Berichtdoor Lizzy » Zo 25 Mar 2007, 09:59

Ze testen allemaal niet op proefdieren. Dat testen op proefdieren is echt iets voor multinationals.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Zo 25 Mar 2007, 13:29

[quote="Bullmastiff gek"]
Hoi

Kreeg onlangs van iemand een link naar de site van proefdiervrij.nl , en ik ben daar eens gaan neuzen,, nu viel het mij op dat bij het onderwerp dierenvoeders, er een hele hoop merken brokken in ieder geval niet staan,, vreemd als je nagaat dat bepaalde merken zeggen wij testen niet op proefdieren!!! En wat me zwaar tegenviel is dat eigenlijk de meeste merken Kvv er ook niet op staan,, kwa Kvv merken, staan alleen DUCK En BANDIT hier vernoemd als zijnde proefdiervrij??

Weet iemand hoe up to date deze lijst is,, of mag je er vanuit gaan dat dan de merken die hier niet op staan,, testen op proefdieren!! :)
[/quote]

Persoonlijk vind ik dit allemaal een beetje een wassen neus. Wanneer je als fabrikant ZELF geen testen hebt gedaan met de grondstoffen dan mag je je eindproduct "proefdiervrij" noemen. Dat die testen dan al door anderen zijn gedaan en dat derden gewoon van die resultaten meeprofiteren daar l*llen we niet over. Daarbij hangt aan op het lijstje staan gewoon een prijskaartje en als je die wilt betalen dan sta je erbij en zoniet dan niet, maar dat wil dan niet zeggen dat de andere producten niet proefdiervrij zijn.
Urs
5-sterren

Berichtdoor Urs » Zo 25 Mar 2007, 13:38

Nou ik kan je vezekeren dat er geen prijskaartje aanhangt om op de lijst van proefdiervrij te staan of te komen. Je moet allen zin hebben om een ellelange vragenlijst in te vullen incl verklaringen van je leveranciers.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”