kwaliteit spiervlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kwaliteit spiervlees

Berichtdoor Barfplaats

pallas
5-sterren

kwaliteit spiervlees

Berichtdoor pallas » Do 22 Mar 2007, 21:35

hoi, hoi

Tot voor kort kocht ik altijd wat spiervlees bij de slager, runderlappen in de aanbieding of zo.
Omdat we nu toevallig bij bob bakker in de buurt waren heb ik eens flink in geslagen wat betreft rundersnippers (10 kg)
het ziet er prima uit maar natuurlijk zit er bij dit vlees wel meer pees/kimmels en degelijke.
Moet ik van dit vlees dan iets meer geven dan ik normaal doe?
Lizzy
Moderator

Re: kwaliteit spiervlees

Berichtdoor Lizzy » Vr 23 Mar 2007, 09:10

Moeilijke vraag. Aan de ene kant mag duidelijk zijn dat het spiervlees van mindere kwaliteit minder voedingsstoffen bevat (pees en kimmels bevatten minder voedingsstoffen dus daar moet je je hond ook weer niet mee volproppen). Aan de andere kant bevat het vaak weer meer vet. Waardoor je hond er bepaald niet magerder van wordt. Ik zou zelf beginnen met dezelfde hoeveelheden vlees die je nu geeft. En dan even afwachten hoe je hond het daar op doet.
pallas
5-sterren

Berichtdoor pallas » Vr 23 Mar 2007, 09:37

Lizzy schreef:Moeilijke vraag. Aan de ene kant mag duidelijk zijn dat het spiervlees van mindere kwaliteit minder voedingsstoffen bevat (pees en kimmels bevatten minder voedingsstoffen dus daar moet je je hond ook weer niet mee volproppen). Aan de andere kant bevat het vaak weer meer vet. Waardoor je hond er bepaald niet magerder van wordt. Ik zou zelf beginnen met dezelfde hoeveelheden vlees die je nu geeft. En dan even afwachten hoe je hond het daar op doet.

vet is gelukkig niet zo'n probleem hier, het zijn allebei types die altijd te mager zijn.
Ik ga het dus maar gewoon uitproberen met dezelfde hoeveelheid en dan maar kijken hoe het gaat.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”