Update Ylanie, Chronische diarree (PLE)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Di 20 Mar 2007, 10:51

Hallo,

Wilde even laten weten hoe het met Ylanie gaat. Met Ylanie gaat het goed. We zijn inmiddels aan het afbouwen. De dierenarts heeft haar dagboek van diarree bestudeerd. Ze vond het heel opvallend dat ze na een enting ziek is geworden en dat het vanaf dat punt met haar bergafwaarts is gegaan. Daarvoor was ze een sterke hond die amper ziek was, maar na de enting bleef ze steeds diarree krijgen.

Ze heeft een homeopatisch middel gevonden, Thuja (hoop dat ik het goed schrijf) wat bij haar diarree past, maar ook bij het feit dat de diarree na een enting is ontstaan. Ze gaat het me nu opsturen. Het is een hoge potentie dus ik mag het maar eens in de maand geven ;)

Dan moeten we afwachten hoe het gaat, ik ben benieuwd. Ylanie heeft afgelopen zondag haar ribben gekneusd en eentje gebroken. Zijn gisteren naar de dierenarts met haar geweest. Ze moet het nu heeeeeel rustig aandoen.

Gr. jacqueline
boutcha
2-sterren

Re: Update Ylanie, Chronische diarree (PLE)

Berichtdoor boutcha » Di 20 Mar 2007, 11:11

Oei dat is minder goed nieuws he :-[.
Hoppeijk komen haar ribben snel terug in orde en gaat de diaree snel over .

Sterkte alvast ;)
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Di 20 Mar 2007, 11:38

Hoi,

Dank je! Ze is een echte bikkel, die laat niet veel merken dat ze wat gebroken en gekneusd heeft, dus even strak in de hand houden moeten we nu.

Ze kunnen er verder niets aan doen met rust en de tijd moet het genezen. Die rust zullen we bij moeten helpen en die tijd dat komt vanzelf ;)

De diarree is gelukkig met de prednison in de hand te houden, tot nu toe is het zo als ze prednison krijgt (ook in afbouwfase) dat ze dan geen diarree heeft. Ze zit nu in de afbouwfase (1/2 tabletje in de drie dagen) dat wordt nog verder afgebouwd. Als de Thuja er is dan gaan we eens in de week prednison geven (1/2 tabletje) en kijken hoe dat gaat. En als dat goed gaat, dan gaat de prednison er naast weg en dan hopen we dat het goed blijft gaan.

Gr. jacqueline

boutcha schreef:Oei dat is minder goed nieuws he :-[.
Hoppeijk komen haar ribben snel terug in orde en gaat de diaree snel over .

Sterkte alvast ;)

boutcha
2-sterren

Berichtdoor boutcha » Di 20 Mar 2007, 12:19

Wij zijn ook aan het afbouwen met de prednison  ::);
Onze hond van 1,5jaar heeft jammer genoeg kaakspiermyiositis (auto-immuimziekte).
Van 4 pilletjes staat hij ni voorlopig op 1 pilletje  :),
en het gaat goed (hout vast houden)  ???.
Ik geef hem toch liever de lage dosis prednison dan hebben we iets meer zekerheid dat de aanvallen niet terug komen.
En 1 pilletje brengt niet zoveel schade aan zegt de da.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 21 Mar 2007, 13:12

Ja, helaas is dat niet zeldzaam, dat dit soort problemen na een enting beginnen. Gelukkig heeft jouw DA er oog voor. Overigens weet ik niet hoe zij daar tegenover staat, maar ik zou (als ze mijn hond was) nooit meer 1 enting geven.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Do 22 Mar 2007, 22:19

Ylanie is gelijk vanaf het moment dat ze deze reactie heeft gehad nooit meer geent, ze was toen 4 jaar. Ik vond het zelf niet normaal dat een hond zo'n reactie krijgt (opgezwollen hoofd) en daarom heb ik haar niet meer laten enten. Ik wilde hier eerst meer over weten.

Mijn eigen dierenarts zegt er eigenlijk nooit iets over, dat ik met de anderen niet meer kom enten.

Waar Ylanie onder behandeling is, die zegt dat ik Ylanie zowieso niet meer mag laten enten. Gelukkig deed ik dat al niet meer uit angst voor nog meer problemen.

Ik hoop alleen dat de Thuja aan gaat slaan. De eerste maand geven we nog een 1/2 prednison in de week (naast de Thuja). Misschien adviseerd ze dit wel omdat Homeopathie in het begin een verergering kan geven van klachten. Maar dat weet ik niet zeker of dit de reden is dat ze dit geadviseerd heeft.

Gr. jacqueline
Timmy

Berichtdoor Timmy » Vr 23 Mar 2007, 08:23

charmed schreef:Ik hoop alleen dat de Thuja aan gaat slaan. De eerste maand geven we nog een 1/2 prednison in de week (naast de Thuja). Misschien adviseerd ze dit wel omdat Homeopathie in het begin een verergering kan geven van klachten. Maar dat weet ik niet zeker of dit de reden is dat ze dit geadviseerd heeft.

Dit zegt Westerhuis zelf: zolang een hond prednison krijgt moet je geen homeopatische middelen geven, want prednison breek iedere werkzame vorm van homeopathie af. Ook als er met de prednison gestopt is moet je nog minstens twee maanden wachten om met homeopathie te beginnen, want zolang blijft de prednison achter in het lichaam.

Daar vanuit gaande zou die Thuja dus helemaal niet werken de komende drie maanden...

Gr.
Linda
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Vr 23 Mar 2007, 10:14

Ik zal meteen eens contact opnemen met amanda dan, want die heeft dat voorgeschreven :(

Gr. jacqueline

Timmy schreef:
Dit zegt Westerhuis zelf: zolang een hond prednison krijgt moet je geen homeopatische middelen geven, want prednison breek iedere werkzame vorm van homeopathie af. Ook als er met de prednison gestopt is moet je nog minstens twee maanden wachten om met homeopathie te beginnen, want zolang blijft de prednison achter in het lichaam.

Daar vanuit gaande zou die Thuja dus helemaal niet werken de komende drie maanden...

Gr.
Linda
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”