Grote Klis?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Grote Klis?

Berichtdoor Barfplaats

Kick4Toi
2-sterren

Grote Klis?

Berichtdoor Kick4Toi » Zo 04 Mar 2007, 19:22

Bij de reformwinkel heb ik laatst een boekje gekregen over fytotherapie. Kick, mijn gesteriliseerde teef van 5,5 jaar, heeft een wat overactive talgproductie. Ze heeft af en toe wat kleverige korsten op haar rug. Haar vacht voelt ook bij de wortel wat plakkerig aan. Nu heb ik gelezen dat Grote Klis (Arctium lappa) gebruikt wordt om zijn drainerende en zuiverende werking op talgklieren. De werkzame stoffen zijn zuuralcoholen (o.a. fenolzuren) en polyenen. Kun je dit aan een hond geven?
Lizzy
Moderator

Re: Grote Klis?

Berichtdoor Lizzy » Zo 04 Mar 2007, 20:15

Ja hoor, dat kan prima. Ik ben benieuwd of het werkt bij Kick!
Kick4Toi
2-sterren

Berichtdoor Kick4Toi » Di 06 Mar 2007, 19:11

Nou dan gaan we morgen een potje pillen halen. Het zal wel een paar weken overheen gaan voor ik hier iets zinnigs over kan melden.
Kick4Toi
2-sterren

Berichtdoor Kick4Toi » Vr 06 Apr 2007, 20:52

Kick krijgt nu sinds ruim een maand capsules met Grote Klis van Akrocaps (gewoon van de reformwinkel). Ik heb geen korstvorming op haar rug kunnen ontdekken. Nu was dat ook niet iets dat zich continue voordeed, het was iets dat spontaan af en toe kwam opzetten.

Ik kan wel zeggen dat haar vacht minder "vet" aanvoelt. Dus ik ben er wel tevreden over.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”