Pup van 13 weken enkel natuurvoer van Carnibest???

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Chico83
1-ster

Berichtdoor Chico83 » Za 03 Mar 2007, 17:24

Mag een pup van 13 weken enkel natuurvoer van Carnibest, of ook de andere varianten van carnibest??? Of is het, het beste om gewoon  natuurvoer te blijven geven??

Danielle en Chico
Lizzy
Moderator

Re: Pup van 13 weken enkel natuurvoer van Carnibest???

Berichtdoor Lizzy » Za 03 Mar 2007, 17:37

Ik zou steeds een nieuw smaakje introduceren en zoveel mogelijk smaken (en eventueel zelfs merken) gaan afwisselen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 03 Mar 2007, 18:18

[quote="Tinker"]
In welk tijdsbestek zou jij dat adviseren,als een pup dus nog nooit eerder kvv heeft gehad?1 Smaak per week?Of in de eerste week al gelijk verschillende kvv's?
[/quote]

Als de pup het op natuurvoer goed doet, dan zou ik al vrij snel nieuwe smaken durven introduceren. En ook gerust iedere paar dagen een nieuwe smaak/merk. Als ik merk dat de pup wat dunne krijgt/er op een andere wijze minder goed tegen kan: dan zou ik inderdaad 1 smaak/merk per week doen. Op zich is er natuurlijk geen haast bij. Maar ik zou niet tot volwassendom 1 smaak/merk blijven voeren.
pallas
5-sterren

Berichtdoor pallas » Za 03 Mar 2007, 19:39

[quote="Lizzy"]
Ik zou steeds een nieuw smaakje introduceren en zoveel mogelijk smaken (en eventueel zelfs merken) gaan afwisselen.
[/quote]

ik zou  toch één soort niet geven ivm evt.voedselallergie bv de eend/rijst.
Wij hadden de hoofdprijs  helaas (pup altijd op vers en toch voedselallergie) en hij had ook wel eend en rijst gekregen, tja en dan worden de opties toch wel erg klein.
Verder kan je je na verloop van tijd lekker uitleven, aan smaakjes moeten ze soms wel wat wennen, dus geef ze maar eens een paar dagen achter elkaar hetzelfde nieuwe eten, dan kan je meteen goed beoordelen of het allemaalgoed verteerd.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Za 03 Mar 2007, 22:54

De Cb natuurversie viel jaren terug niet zo heel erg lekker bij onze pups...weken super spuitfestijn....terwijl ze op Energique waren afgespeend en echt nergens last van hadden al die tijd.
Pas na weken tobben en afzien werd de ontlasting eindelijk beter,dus bij twijfel niet te lang aanmodderen maar meteen een ander soort Cb of ander merk proberen  ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”