Tepels bij een reu

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Tepels bij een reu

Berichtdoor Barfplaats

chrisje
4-sterren

Tepels bij een reu

Berichtdoor chrisje » Vr 23 Feb 2007, 13:23

Ons reutje heeft in de tepelplooien zwarte stipjes zitten. Is dit vuil door in het bos te lopen, of kan dit een andere oorzaak hebben (bvb., schurft?). Hij krabt wel wat onder zijn oksels met wat roodheid als gevolg. Het gaat hier om een Am. Staffie van 5.5 maand, die dun behaard is.
Jojo
5-sterren

Re: Tepels bij een reu

Berichtdoor Jojo » Vr 23 Feb 2007, 14:21

Euh... die van mij heeft het ook bij sommige tepels, die wat naar binnen getrokken zijn. Volgens mij is het gewoon (huid)smeer ???
chrisje
4-sterren

Berichtdoor chrisje » Vr 23 Feb 2007, 14:57

Jojo schreef:Euh... die van mij heeft het ook bij sommige tepels, die wat naar binnen getrokken zijn. Volgens mij is het gewoon (huid)smeer ???

Oh, gelukkig maar. Maar de geïrriteerde huid onder de oksels. Ik smeer het nu in met goudsbloemzalf van Weleda. Kan dit kwaad?
Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Vr 23 Feb 2007, 17:54

Nee, dat lijkt mij niet hoor. Merk je wel dat het werkt dan?! Maar is dat een oorzaak van het krabben of krabt hij juist omdat dat rode jeukt. Euh... snap je um nog?! Zoiets van wat was er eerder, het kip of het ei ;)
chrisje
4-sterren

Berichtdoor chrisje » Za 24 Feb 2007, 08:40

Jojo schreef:Nee, dat lijkt mij niet hoor. Merk je wel dat het werkt dan?! Maar is dat een oorzaak van het krabben of krabt hij juist omdat dat rode jeukt. Euh... snap je um nog?! Zoiets van wat was er eerder, het kip of het ei ;)

Dat weet ik niet echt. Ik merkte op dat hij begon te krabben en toen keek ik onder zijn oksels en het was rood en wat gezwollen. Maar ik ga eens stoppen met de zalf en zien wat het geeft.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”