aangepaste voeding nekhernia

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

roksefloks
4-sterren

Berichtdoor roksefloks » Do 22 Feb 2007, 22:20

Ik baal wel een beetje, maar het is niet anders.
Roxy heeft last van haar nek. Ze kan/durft niets meer van de grond te eten.
Ze heeft al een verhoogd voerbakje.
Ze schrokt kippennekken en vleugels erg naar binnen, bang om het te laten vallen, want dan is ze het kwijt.
Ik sta in dubio. Ze doet het goed op Barf en ik heb ook een leuk menu uitgevogeld. Maar botten zijn gewoon niet goed voor haar vanwege het sleuren en rukken .
Ik denk er sterk over om 's morgens Bibi te gaan voeren (drie soorten) en 's avonds spiervlees, groente, ei en vis.
Komt ze dan toe aan voldoende bot?
En in welke verhoudingen moet ik dan vis, spier, ei en groente geven? Ze krijgt nu per dag 200 gram barf.

groetjes Sylvia
Lizzy
Moderator

Re: aangepaste voeding nekhernia

Berichtdoor Lizzy » Vr 23 Feb 2007, 09:06

Jeetje, wat onwijs vervelend zeg, dat ze een nekhernia heeft :(. Is het niet mogelijk om ook eendennek en kippennek te geven en deze in kleine stukjes te knippen en te pletten, zodat ze dit als hapklare stukjes op kan eten? Want ik vind 7 avonden helemaal geen bot wel erg weinig. Ik denk dat het goed zou zijn als je ook 2 of 3 avonden wat vleesbot erbij zou geven. Of anders 2 a 3 keer per week 1 theelepeltje gemalen eierschaalpoeder op 500 gram vlees.
roksefloks
4-sterren

Berichtdoor roksefloks » Vr 23 Feb 2007, 09:27

Bedankt voor de tip Lizzy.
Maar als ik haar kippennek in stukjes geef als botleverancier kan ik de Bibi misschien net zo goed weglaten en me verder aan mijn menu houden?
Bibi bevat toch ook alleen kippenbot?
groetjes Sylvia
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 23 Feb 2007, 10:18

[quote="roksefloks"]
Bedankt voor de tip Lizzy.
Maar als ik haar kippennek in stukjes geef als botleverancier kan ik de Bibi misschien net zo goed weglaten en me verder aan mijn menu houden?
Bibi bevat toch ook alleen kippenbot?
groetjes Sylvia
[/quote]

Ehhh.... Ja, ik vind van wel (dat je dan net zo goed je eigen menu kunt geven). Het grote voordeel is toch wel dat je weet wat je geeft en dat je de boel niet gemalen hoeft te geven (maar in grotere stukken kan blijven voeren). Bibi bevat inderdaad alleen kip. Zou jij nog af kunnen wisselen met eend of parelhoenkarkas : des te mooier!
Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Vr 23 Feb 2007, 14:16

Aan mijn reu geef ik de eende- en kippenekken ook in hapklare stukjes. Hij pakt een stukje uit zn bak, krak, kraak en dan slikt ie het door en pakt het volgende stukje. Als ik de heel geef gaan ze heel naar binnen wat voor heel onprettige kots en stikpartijen zorgt en zo  kauwt ie er toch tenminste wel wat op :)
roksefloks
4-sterren

Berichtdoor roksefloks » Vr 23 Feb 2007, 16:22

We gaan het inderdaad zo maar eens aanpakken.
Bedankt voor het meedenken. ;)

groetjes Sylvia
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”