Aanvulling op Carnibest

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Aanvulling op Carnibest

Berichtdoor Barfplaats

Boxergek
1-ster

Aanvulling op Carnibest

Berichtdoor Boxergek » Vr 16 Feb 2007, 11:41

Hallo, ik zou graag enkele maaltijden in de week de Carnibest willen vervangen door Barf. Maar wat kan ik ze dan het beste geven? Is het dan handig om juiste extra vleesbotten te geven of eerder orgaanvlees en pens of iets? Ze krijgen meestal de Carnibest natuurvoeding.

Ik geef ze nu al af en toe kippennekken en -vleugels extra. Puur voor de afwisseling en omdat ze dan even wat te kauwen hebben! 
Cindy de Wolf
5-sterren

Re: Aanvulling op Carnibest

Berichtdoor Cindy de Wolf » Vr 16 Feb 2007, 11:44

Als je een paar CB maaltijden wil vervangen door barf zou ik geen orgaanvlees extra geven, hooguit een lap pens. Ik zou dit vervangen door vleesbotten en dan het liefst iets wat niet in de CB zit zoals parelhoenkarkas, haaskarkas, geitenribben, kalf, vis, kwartel, fazant.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 16 Feb 2007, 11:47

Ik zou vooral dingen geven die niet in Carnibest zitten. Bijvoorbeeld 1 keer per week een zalmkop. Lekker goedkoop en gezond en goed voor het gebit. Aangezien versvlees natuurlijk gemalen is, zou ik vooral ongemalen spiervlees geven (orgaanvlees krijgt je hond al genoeg binnen via versvlees - wanneer je voor meer dan de helft zelf gaat samenstellen, moet je zeker wel weer orgaanvlees toevoegen) en vleesbotten of hele 'prooidieren'/delen van hele 'prooidieren'.

Dus zalmkop, stukken geiten of lamsvlees, eendkarkas, eendennek, parelhoenkarkas of hele parelhoen, geitenribben (als ie wat meer gewend is aan bot), haaskarkas, hele sardientjes, etc.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”