Pupje laten vasten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Pupje laten vasten

Berichtdoor Barfplaats

ellyenrob
4-sterren

Pupje laten vasten

Berichtdoor ellyenrob » Wo 14 Feb 2007, 17:14

Had het bij discussie gezet, lijkt me beter hier.

Vanaf wanneer gaat een pupje meedoen in een vastendag per week?
Lijkt mij pas als ze is uitgegroeid.
Jojo
5-sterren

Re: Pupje laten vasten

Berichtdoor Jojo » Wo 14 Feb 2007, 18:56

ellyenrob schreef:Had het bij discussie gezet, lijkt me beter hier.

Vanaf wanneer gaat een pupje meedoen in een vastendag per week?
Lijkt mij pas als ze is uitgegroeid.

Ja dat lijkt mij ook. Maar als een pup wat ouder is kun je ze al wel 1 maaltijd laten vasten in de week. Dus een keer een avond/ middag/ of ochtend maal overslaan
ellyenrob
4-sterren

Berichtdoor ellyenrob » Wo 14 Feb 2007, 19:06

Jojo schreef:Ja dat lijkt mij ook. Maar als een pup wat ouder is kun je ze al wel 1 maaltijd laten vasten in de week. Dus een keer een avond/ middag/ of ochtend maal overslaan

Dus in plaats van 3 maaltijden, maar 2 maaltijden, of in plaats van 2, maar 1 maaltijd
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 14 Feb 2007, 19:28

Vanaf 4 maanden oud kun je de pup een halve dag per week laten vasten. Een keer per maand kun je de pup (vanaf 4 maanden dus) 1 hele dag laten vasten. Vanaf dat ie volwassen is: 1 dag per week laten vasten.
ellyenrob
4-sterren

Berichtdoor ellyenrob » Wo 14 Feb 2007, 21:26

Lizzy schreef:Vanaf 4 maanden oud kun je de pup een halve dag per week laten vasten. Een keer per maand kun je de pup (vanaf 4 maanden dus) 1 hele dag laten vasten. Vanaf dat ie volwassen is: 1 dag per week laten vasten.

Dank je :D
Jojo
5-sterren

Berichtdoor Jojo » Wo 14 Feb 2007, 21:45

ellyenrob schreef:Dus in plaats van 3 maaltijden, maar 2 maaltijden, of in plaats van 2, maar 1 maaltijd

Yup  ;)
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Wo 14 Feb 2007, 21:58

Wat zie je als meerwaarde om een pup - die nog volop in ontwikkeling is - al te laten vasten?
(NB ik ben op zich niet tegen vasten voor volwassen honden, vind het een raar idee om dat met pups te doen)
ellyenrob
4-sterren

Berichtdoor ellyenrob » Wo 14 Feb 2007, 22:12

AstridStraver schreef:Wat zie je als meerwaarde om een pup - die nog volop in ontwikkeling is - al te laten vasten?
(NB ik ben op zich niet tegen vasten voor volwassen honden, vind het een raar idee om dat met pups te doen)

Daarom ook mijn vraag hé!
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Wo 14 Feb 2007, 22:19

Ik zou pas beginnen met vasten als de hond 1 jaar is,hier wordt er trouwens door niemand gevast,  :P
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 14 Feb 2007, 22:29

Volgens JdBL is het voor een pup net zo goed om af en toe rust aan het spijsverteringskanaal te geven als aan een volwassen hond. En een halve dag per week vasten is nou niet dat je zegt 'tjonge jonge', toch? Ik vast mijn honden helemaal niet, dus ik geef puur weer wat JdBL daarover te zeggen heeft. Overigens schrijft T Lonsdale bij mijn weten exact hetzelfde. Ook een halve dag per week, vanaf 4 maand.
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Wo 14 Feb 2007, 22:43

Ach in het wild zullen pups ook niet altijd te eten krijgen, dus daar zit wellicht wel wat in.
Zelf laat ik niet vasten, tenzij Borke zijn eten laat staan, dan krijgt hij het de volgende dag weer. Zo probeer ik te voorkomen dat hij al te kieskeurig wordt, dat zou wellicht bij een pup ook een goede reden kunnen zijn om het te doen. Aan de andere kant heb ik de indruk dat pups die van jongsaf vers eten eigenlijk wel alles lusten.
hellenbanjerbo
4-sterren

Berichtdoor hellenbanjerbo » Do 15 Feb 2007, 00:26

mogens eliasen heeft in zijn lezing vorig jaar bij Puur Natuur het ook gehad over het vasten van pups. hij was daar voorstander van maar de praktische uitvoering weet ik niet meer.
Golum
3-sterren

Berichtdoor Golum » Vr 16 Feb 2007, 10:00

AstridStraver schreef:Ach in het wild zullen pups ook niet altijd te eten krijgen, dus daar zit wellicht wel wat in.
Zelf laat ik niet vasten, tenzij Borke zijn eten laat staan, dan krijgt hij het de volgende dag weer. Zo probeer ik te voorkomen dat hij al te kieskeurig wordt, dat zou wellicht bij een pup ook een goede reden kunnen zijn om het te doen. Aan de andere kant heb ik de indruk dat pups die van jongsaf vers eten eigenlijk wel alles lusten.

Hier vast Gollum (6 maanden) soms uit zichzelf, moet ze dr eten gewoon niet  ::)
Dat kan ze soms tot 's avonds volhouden, dus dan heeft ze maar 1 maaltijd gehad... Soms spuwt ze wat gal op 's ochtends, dus dan probeer ik het weer met eten, maar het is wel een miep hoor, ongelovelijk!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”