Hoeveel Carnibest

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Hoeveel Carnibest

Berichtdoor Barfplaats

Spanielgek
3-sterren

Hoeveel Carnibest

Berichtdoor Spanielgek » Wo 14 Feb 2007, 00:18

Nu Tommy definitief bij mij blijft[zie bar-plaats]wil ik hem zo snel mogelijk over zetten op CB.
Zou ik dat zo cold turkey kunnen doen bij een hond van 14,ik heb het toen wel met Esther gedaan en zij was toen 11 jaar .
Dat ging toen goed.
Tommy is aan de zware kant ,ik heb hem net gewogen en voor een Cairn terrier is hij geloof ik wel te zwaar ,bijna 14 kg.
Ik wilde hem hetzelfde geven als Esther namelijk CB light.
Esther krijgt 250 gr per dag en ze is mooi op gewicht.

Hoeveel zou ik tommy het beste kunnen geven ,maar dat hij wel alles binnekrijgt maar ook langzaam iets gaat afvallen.
Jee wat zal hij opkijken na 14 jaar brok. :D
Lizzy
Moderator

Re: Hoeveel Carnibest

Berichtdoor Lizzy » Wo 14 Feb 2007, 08:32

Een grammetje of 150 a 250 per dag? Ik heb op Internet even naar het gewicht van de Cairn Terrier gezocht en kom tegen 6 a 7,5 kg. Als dat klopt: dan is hij echt wel flink te zwaar :o. Ik denk dat ik zelf eens met 200 gram Carnibest per dag zou beginnen. Om te kijken hoe dat gaat.

Ik zou hem langzaam overschakelen. En niet cold turkey zoals je met Esther hebt gedaan. Ik zou beginnen met de helft van zijn voer in mindering te brengen en de helft Carnibest te gaan geven. En deze helft Carnibest: die zou ik de eerste dagen even overgieten met gekookt water. Als dit goed gaat, bouw je de brokken rap af en blijf je de Carnibest overgieten met gekookt water. Dan geef je de helft rauw en de helft overgoten met gekookt water. En als dat goed gaat: dan geef je zijn prakje lekker op kamertemperatuur.

Eventueel ondersteunen met probiotica.
Spanielgek
3-sterren

Berichtdoor Spanielgek » Wo 14 Feb 2007, 11:57

[quote="Lizzy"]
Een grammetje of 150 a 250 per dag? Ik heb op Internet even naar het gewicht van de Cairn Terrier gezocht en kom tegen 6 a 7,5 kg. Als dat klopt: dan is hij echt wel flink te zwaar :o. Ik denk dat ik zelf eens met 200 gram Carnibest per dag zou beginnen. Om te kijken hoe dat gaat.

Ik zou hem langzaam overschakelen. En niet cold turkey zoals je met Esther hebt gedaan. Ik zou beginnen met de helft van zijn voer in mindering te brengen en de helft Carnibest te gaan geven. En deze helft Carnibest: die zou ik de eerste dagen even overgieten met gekookt water. Als dit goed gaat, bouw je de brokken rap af en blijf je de Carnibest overgieten met gekookt water. Dan geef je de helft rauw en de helft overgoten met gekookt water. En als dat goed gaat: dan geef je zijn prakje lekker op kamertemperatuur.

Eventueel ondersteunen met probiotica.
[/quote]

Oke Lizzy ,bedankt voor het snelle antwoord.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”