kiemen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kiemen

Berichtdoor Barfplaats

reem
1-ster

kiemen

Berichtdoor reem » Ma 12 Feb 2007, 19:17

Hoihoi,weet niet of dit op zn plek staat.....Ik haal bij de Makro altijd van die kiemen[radijsla,knoflook,broccoli enz].Heel erg lekker en ook heel makkelijk door de groentemix.Nou doen die kiemen wat yupperig aan en ik heb ze nog nergens anders gezien.
Het ziet eruit als Alfalfa maar dan heeft het smaak.Iemand hier die weet of je ergens van die zaadjes kan kopen om het zelf te kweken?
*Monique
5-sterren

Re: kiemen

Berichtdoor *Monique » Ma 12 Feb 2007, 19:37

reem schreef:Hoihoi,weet niet of dit op zn plek staat.....Ik haal bij de Makro altijd van die kiemen[radijsla,knoflook,broccoli enz].Heel erg lekker en ook heel makkelijk door de groentemix.Nou doen die kiemen wat yupperig aan en ik heb ze nog nergens anders gezien.
Het ziet eruit als Alfalfa maar dan heeft het smaak.Iemand hier die weet of je ergens van die zaadjes kan kopen om het zelf te kweken?

biologische winkel?
Happy Tail
5-sterren

Berichtdoor Happy Tail » Ma 12 Feb 2007, 20:55

Yep de bio winkels hebben veel kweekdingetjes, met van allerlei soorten zaadjes en bij behorende kiemen En ook makkeljik, een speciaal kiembakje
macgirlie
4-sterren

Berichtdoor macgirlie » Ma 12 Feb 2007, 21:28

Het enige dat ik weet dat ze supergezond zijn.... anti-oxidanten!
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Ma 12 Feb 2007, 23:08

Ik heb onlangs van die kiemen bij AH in de winkel (XL) gezien.
reem
1-ster

Berichtdoor reem » Di 13 Feb 2007, 08:37

Dan zal ik eens bij de grotere natuurwinkels in Amsterdam speuren.XL van AH zijn denk ik alleen in grote steden.Ik heb er i.e geval nog nooit van gehoord.
Bedankt.Wij gaan hier hopelijk binnenkort tuinieren op de keukentafel.
Yves
3-sterren

Berichtdoor Yves » Di 13 Feb 2007, 11:21

Ik woon in Amsterdam maar wij hebben hier geen AH XL, wel natuurlijk wat grotere AH winkel. XL is een aparte formule. Ik weet dat er een in Almere en Hoofdorp zit. Waar woon je? Dan kan ik ff na vragen of daar een XL zit (mijn man is AH ondernemer).

Ikzelf haal altijd een bakje kiemen op de biomarkt in Amsterdam. Ik kan volgende week zaterdag ff kijken of ze daar ook zaadjes hebben. Zal ik dat doen?
Saskia C.
3-sterren

Berichtdoor Saskia C. » Di 13 Feb 2007, 20:16

Ik heb onlangs bij het tuincentrum een kiembakje gekocht en kiemzaadjes van Knip & Eet. Kan voorlopig vooruit met kiemen. Het tuincentrum was Coppelmans, maar die zitten alleen in Brabant volgens mij. Maar misschien dat een ander tuincentrum het ook verkoopt. Het stond in ieder geval bij de zaad afdeling.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Di 13 Feb 2007, 21:08

Vandaag zag ik ze weer bij AH: rucola en broccoli kiempjes hadden ze staan naast de waterkers, € 1,89 voor een bakje.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”