kip met kanker

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kip met kanker

Berichtdoor Barfplaats

noa de bouvier
1-ster

kip met kanker

Berichtdoor noa de bouvier » Wo 07 Feb 2007, 01:49

wat moet ik doen met een kip die kanker heeft..

bij het open snijden van de kip zat er een homp vlees waar van ik niet weet wat het was..

nu heb ik de hele kip uit elkaar gehaald en het was niet iets wat bij de organen hoorde en ook niet bij de darmen..

moet ik de kip nu nog geven aan de hond of niet..
het gezwel heb ik weg gedaan..  :please:
Laatst gewijzigd door noa de bouvier op Wo 07 Feb 2007, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
202Spots
5-sterren

Re: kip met kanker

Berichtdoor 202Spots » Wo 07 Feb 2007, 03:32

Wanneer je twijfeld.....alles weg gooien!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 07 Feb 2007, 08:09

Nouw, dit klinkt niet echt lekker... (dus ik hoef geen foto te zien) maar ik gaf dit dus niet aan mijn honden. Zal misschien geen kwaad kunnen hoor, maar ik houd daar niet van.
conleeuw
5-sterren

Berichtdoor conleeuw » Wo 07 Feb 2007, 08:54

ook ik gooi zo iets weg als ik niet weet wat het is.... je weet maar nooit :-\
Boefke

Berichtdoor Boefke » Wo 07 Feb 2007, 14:03

Ik zou dit ook absoluut niet voeren! Wel goed trouwens dat het je is opgevallen.
eefje
5-sterren

Berichtdoor eefje » Wo 07 Feb 2007, 15:21

Tinker schreef:Ik zou dit nooit geven mij te link.Ik heb een boekje dat heet: Vlees vergeet het maar!Dit is bedoeld voor mensen die vegetarier willen zijn/worden of erover willen lezen.Daar staat in beschreven dat ze proeven met muizen hadden gedaan, ze hadden kankercellen toegediend/gevoerd en die muizen kregen daardoor ook kanker.De clou van het verhaal(even erg simpel door mij geschreven nu hoor,sorry)was dat waarneer wij vlees zouden eten met kankercellen(tumorresten aan vlees enz)dat we groot risico lopen op het krijgen van kanker.Het is dus niet zonder gevaar.

getver,wij zien dat toch niet,ons vlees is over het algemeen al bewerkt als we het kopen en dan kan het dus best zijn dat ze het eraf hebben gesneden maar niet alles en dan werk jij dat naar binnen?
als het bij muizen zo werkt zal het voor honden én mensen ook zo werken denk ik?

groetjes eefje
macgirlie
4-sterren

Berichtdoor macgirlie » Do 08 Feb 2007, 12:56

Tinker schreef:Citaat uit het boekje;Vlees vergeet het maar!

Pagina 25:"Kanker is na hartziekten de meest voorkomende doodsoorzaak in de VS.Het is zelfs de op een na meest voorkomende doodsoorzaak bij kinderen.Zou het kunnen zijn dat zich in vlees ziektekiemen bevinden die op menselijke wezens overgebracht worden?Kankervirussen worden wel in gezwellen van dieren gevonden.Men heeft het bloed van mensen met leukemie genomen en de virussen bij kleine dieren ingespoten.De dieren ontwikkelde dan niet alleen leukemie,maar veel andere soorten van kanker-borstkanker,longkanker enz.
Er is tot dusver geen onweerlegbar bewijs dat het eten van dieren met kanker ook kanker bij de mens veroorzaakt.Tekenen die in deze richting wijzen nemen echter voortdurend toe."

Vlees vergeet 't maar! Auteur:dr.M.Hardinge e.a Het boekje is uit 1979 ISNB 90.6302.078.3

Jeetje, totdat ik dit topic las had ik hier nog nooit over nagedacht. Ik vind dit best griezelig!
K&D
5-sterren

Berichtdoor K&D » Do 08 Feb 2007, 13:53

Laat ik even vooropstellen dat ik zo'n kip met gezwel niet zou geven maar direkt zou weggooien, maar of door het eten ervan kanker ontstaat?

Mensen eten het vlees gebakken of gekookt en het lijkt me sterk dat kankercellen dan nog werkzaam zou zijn. Ingespoten in het bloed lijkt me niet gezond nee. Maar of kanker net zoals een virus besmettelijk is? Zou niet best zijn........

Wolven eten zwakke dieren het eerst, en daar zitten ongetwijfeld ook dieren bij met kanker. Dan zouden wolven ook massaal kanker krijgen?
Ik denk eerder dat dieren door alle medicijnen die alvast aan het voer toegevoegd zijn, of preventief ingespoten worden, kanker ontwikkelen.

En dat geldt net zo hard voor kinderen. Juist kinderen zouden zo puur (biologisch etc) mogelijk moeten eten. Zij zijn nog in de groei en hun celdeling is nog snel.
Veel prefab voedsel bevat  niet-natuurlijke stoffen, en als er maar genoeg van gegeten wordt, is dat niet gezond.

Ik ben wel benieuwd hoe er in slachthuizen met dit soort zaken wordt omgegaan.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Do 08 Feb 2007, 15:17

Lijkt me niet echt fris om te zien, maar ik geloof er niks van dat dat kanker of andere ziektes zou kunnen veroorzaken bij de consument, mens of dier.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Do 08 Feb 2007, 15:19

Kruimel schreef:Lijkt me niet echt fris om te zien, maar ik geloof er niks van dat dat kanker of andere ziektes zou kunnen veroorzaken bij de consument, mens of dier.

Ik ook niet eerlijk gezegd  ;)
Nelly
5-sterren

Berichtdoor Nelly » Za 10 Feb 2007, 17:47

Kruimel schreef:Lijkt me niet echt fris om te zien, maar ik geloof er niks van dat dat kanker of andere ziektes zou kunnen veroorzaken bij de consument, mens of dier.
Ik dus ook niet.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”