Vissoorten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vissoorten

Berichtdoor Barfplaats

Malamoods
5-sterren

Vissoorten

Berichtdoor Malamoods » Zo 04 Feb 2007, 19:47

Ik krijg van iemand de volgende vissoorten. Kan ik die allemaal voeren?

Makreel
Flint (schrijf je dat zo?)
Wijting
en later snoek (of snoekbaars? sorry, ik ben geen vis kenner, ik eet het nooit)....

Kan ik deze allemaal voeren? Zijn er ook soorten (ook die ik niet vermeld heb) die je niet mag voeren? En welke vallen onder spiervlees en welke onder vleesbot (de sardientjes en zalmkoppen weet ik al wel ;)).

Rachel.
wendy178
1-ster

Re: Vissoorten

Berichtdoor wendy178 » Zo 04 Feb 2007, 23:04

Ik zou ook heel graag willen weten welke vis waaronder valt ik begin net en heb dat niet kunnen vinden :-[
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Zo 04 Feb 2007, 23:38

Malamoods schreef:Ik krijg van iemand de volgende vissoorten. Kan ik die allemaal voeren?

Makreel
Flint (schrijf je dat zo?)
Wijting
en later snoek (of snoekbaars? sorry, ik ben geen vis kenner, ik eet het nooit)....

Kan ik deze allemaal voeren? Zijn er ook soorten (ook die ik niet vermeld heb) die je niet mag voeren? En welke vallen onder spiervlees en welke onder vleesbot (de sardientjes en zalmkoppen weet ik al wel ;)).

Ik denk dat je FINT bedoeld...ook wel 'gestipte reuzenharing' genoemd,en toen ik het op zocht ,stond er dat het 'n bijna uitgestorven vissoort  is,dus als je 't krijgt dan heb je wel wat bijzonders! ;)

Voor zover ik weet kan je ALLE vis soorten voeren, sommige hebben misschien meer graten dan anderen of 'n andere smaak.
Wanneer er 'n kop en graat aan en in de vis zit dan word het als "vlees BOT" gerekend.

Ik krijg bij de Asian Market wel is de koppen van verschillende soorten vis, en sommige kijken me heel erg lelijk aan..ik heb geen idee welke vis het geweest is  maar als de honden ze willen eten vind ik prima,als ze er niks van willen weten dan gooi ik ze weg.
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Ma 05 Feb 2007, 07:59

Nou, da's handig om te weten! Zolang ik "krijgertjes" kan bemachtigen, dan kan ik lekker proberen met wat hij lekker vindt en de vissoorten flink afwisselen.... Alleen de sardienes vallen dus onder spiervlees en de soorten zonder graat... Je hebt van die diepvriespakjes koolvis etc., kun je die ook voeren? Heeft dat uberhaupt voedingswaarde?
Vanavond krijg ik de vis en ik ben zo benieuwd wat Ikijok ervan vindt! Hij vindt zalmkop en sardienes in elk geval al heerlijk!

Rachel.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 05 Feb 2007, 09:14

Malamoods schreef:Nou, da's handig om te weten! Zolang ik "krijgertjes" kan bemachtigen, dan kan ik lekker proberen met wat hij lekker vindt en de vissoorten flink afwisselen.... Alleen de sardienes vallen dus onder spiervlees en de soorten zonder graat... Je hebt van die diepvriespakjes koolvis etc., kun je die ook voeren? Heeft dat uberhaupt voedingswaarde?
Vanavond krijg ik de vis en ik ben zo benieuwd wat Ikijok ervan vindt! Hij vindt zalmkop en sardienes in elk geval al heerlijk!

Rachel.

Nee, witte vis bevat natuurlijk wel wat eiwitten enzo, maar super voedzaam is het niet. Maar dat is op zich helemaal niet erg. Als je maar niet 4 dagen per week witvis gaat voeren.
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Ma 05 Feb 2007, 19:02

Forel, mogen ze dat hebben? En heeft dat veel voedingswaarde? Over een paar maanden gaan we waarschijnlijk met de zaak forel vissen, de gevangen vis mag je mee naar huis nemen (gerookt of niet, maar ik neem ze natuurlijk mee voor de honden als ze het mogen  ;))
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Ma 05 Feb 2007, 19:43

*Natasja* schreef:Forel, mogen ze dat hebben? En heeft dat veel voedingswaarde? Over een paar maanden gaan we waarschijnlijk met de zaak forel vissen, de gevangen vis mag je mee naar huis nemen (gerookt of niet, maar ik neem ze natuurlijk mee voor de honden als ze het mogen  ;))

Forel is ook een vette vis en vinden ze hier geweldig  :P
Dus alle vis verzamelen voor de hondjes  ;)
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Ma 05 Feb 2007, 19:44

tieneke schreef:Forel is ook een vette vis en vinden ze hier geweldig  :P
Dus alle vis verzamelen voor de hondjes  ;)

Ik moet ze natuurlijk eerst nog wel zien te vangen... :-\
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Ma 05 Feb 2007, 19:49

*Natasja* schreef:Ik moet ze natuurlijk eerst nog wel zien te vangen... :-\

Joh dat wordt een makkie  8) ;D
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Ma 05 Feb 2007, 21:58

Flint/fint, snoek, snoekbaars zijn zoetwatervissen. Alle zoetwatervis kun je het beste eerst een dag of 10 invriezen alvorens te voeren, dit ivm eventuele parasieten ;)
jantjehermien
3-sterren

Berichtdoor jantjehermien » Ma 05 Feb 2007, 22:10

Sommige vissen hebben van die enge stekels op de rug moet je die er niet afhalen?Zoals bij stekelbaars.Niet dat ik die gegeven heb maar vraag me het gewoon af.
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Di 06 Feb 2007, 09:04

pike schreef:Flint/fint, snoek, snoekbaars zijn zoetwatervissen. Alle zoetwatervis kun je het beste eerst een dag of 10 invriezen alvorens te voeren, dit ivm eventuele parasieten ;)

Ja, de zoetwatervisjes gaan in het vriezertje hoor! ;) Ik heb vijf makrelen en één fint gekregen.... Vanavond gaat hij voor het eerst makreel eten. Ik ben benieuwd! Binnenkort krijg ik ook snoek(baars), dus qua vis zit ik super goed!

Rachel.
Dtje
3-sterren

Berichtdoor Dtje » Di 06 Feb 2007, 16:55

ik zou ook geen kogelvis (dacht dat het zo heet?) geven dat is die vis die ze in japan rauw eten (barfende japjes) en als die niet goed schoongemaakt wordt is het gelijk je laatste avondmaal.........
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”