kalfsbotten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kalfsbotten

Berichtdoor Barfplaats

gosha
1-ster

kalfsbotten

Berichtdoor gosha » Di 23 Jan 2007, 12:13

vandaag de eerste lading Kipkarkassen en kalfsbotten gekregen. De karkasse hadden behoorlijk wat vlees op, dat was heel fijn :) De kalfsbotten waren allemaal kleine en iets grotere stukken is dat normaal?? de honden wisten er wel weg mee ;D maar Gosha slikte een heel stuk gewoon af, hap, slik, weg! kan dat kwaad?
*Monique
5-sterren

Re: kalfsbotten

Berichtdoor *Monique » Di 23 Jan 2007, 12:32

[quote="gosha"]
vandaag de eerste lading Kipkarkassen en kalfsbotten gekregen. De karkasse hadden behoorlijk wat vlees op, dat was heel fijn :) De kalfsbotten waren allemaal kleine en iets grotere stukken is dat normaal?? de honden wisten er wel weg mee ;D maar Gosha slikte een heel stuk gewoon af, hap, slik, weg! kan dat kwaad?
[/quote]

Zijn ze gewend botten te eten?
Zo niet, dan zou ik even uitkijken met het geven van te harde botten. Weet je of het kalfsbot van dragende delen was?
Anders is het te hard en niet goed voor de tanden (slijtage, afbreken tanden, e.d)
Hier krijgen ze wel eens een kalfsbot om te kangen, maar dan haal ik ze na een half uurtje.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Di 23 Jan 2007, 13:30

Ik zou ze niet meer geven en zeker nu je zelf niet eens weet of het dragend bot was en de botten ook nog heel klein zijn dat ze dit zo doorslikken,vraag eerst eens heel goed aan je slager WAT het precies is voor je dit geeft  ;)
De enige delen wat je probleemloos kunt geven zijn: kalfsnek,wervel,ribben,heupen,de rest NIET meer geven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”