Kan dit of is het toeval?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

*wendy*
5-sterren

Berichtdoor *wendy* » Ma 22 Jan 2007, 08:02

Vanochtend zat ik me ineens wat te bedenken en heb er lang over nagedacht of ik het zal vragen. Toch vraag ik het maar. :D

Ik weet dat er bij het gebruik van anabolen gedragsveranderingen kunnen optreden en dan dat met name de dominantie behoorlijk kan verergeren.

Nu gebruik ik dit niet bij Gandor, maar ik gebruik spiersupport van de groene os sinds vorige week dinsdag. Zijn spieren groeien like hell :o
Maar wat ik "vervelender" vind zijn dominantie en zijn bezitterigheid groeien even snel. :-\
Gandor word 16 april 2 jaar, even ter info.

Mijn vraag is......kan het zijn dat spiersupport in sommige gevallen hetzelfde effect heeft als anabolen of is dit puur toeval...dus een samenloop van omstandigheden??? :-[

En dan nog een vraag over de dosering. Gandor moet 1 maatschep per dag, maar mag dit ook een halve zijn? Spieren kweken ok, maar ik hoef geen arnold schwarzenegger thuis. ;)

Gr, Wendy

ps bij Gandor doet ss in ieder geval overduidelijk zijn werk voor de spieren.
Laatst gewijzigd door *wendy* op Ma 22 Jan 2007, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Re: Kan dit of is het toeval?

Berichtdoor Lizzy » Ma 22 Jan 2007, 08:29

Volgens mij kan het zijn dat hij zich beter in z'n vel voelt en zich daarom macho gedraagd. Maar dezelfde werking als anabolen? Nou nee. Volgens mij mag een halve ook, maar als je het zeker wilt weten: moet je Tannetje even vragen.
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Ma 22 Jan 2007, 15:51

Kan het ook niet met zijn leeftijd te maken hebben, dat hij nu pas "volwassen" is?
*wendy*
5-sterren

Berichtdoor *wendy* » Ma 22 Jan 2007, 16:47

*Natasja* schreef:Kan het ook niet met zijn leeftijd te maken hebben, dat hij nu pas "volwassen" is?

Zou kunnen, maar in 1 week zooo veranderen en precies in het tijdsbestek dat hij de SS krijgt? ???
Misschien dat het is wat Lizzy zegt? Dat hij beter in zijn vel zit?
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Ma 22 Jan 2007, 17:31

pippy schreef:Zou kunnen, maar in 1 week zooo veranderen en precies in het tijdsbestek dat hij de SS krijgt? ???
Misschien dat het is wat Lizzy zegt? Dat hij beter in zijn vel zit?

Oh, ik wist niet dat het in 1 week tijd was. Overheen gelezen waarschijnlijk, ik zat vanmiddag op mijn werk, dus kon niet zo nauwkeurig lezen... :-[
*wendy*
5-sterren

Berichtdoor *wendy* » Ma 22 Jan 2007, 18:00

hihi dat "probleem" herken ik  ;)
geer
5-sterren

Berichtdoor geer » Wo 24 Jan 2007, 20:23

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het is wel erg toevallig. Dit is de info van de Spiersupport:

Gamma oryzanol en de daaruit voortkomende stof Ferulinezuur (naast de plantaardige sterolen) hebben een anabool effect. Zij bevorderen de toename van de lichaamsmassa (vetvrij). Inname van deze stoffen verhogen de insulinegroeifactor (IGF-1 spiegel). De insulinegroeifactor zorgt weer voor een verbeterde groeihormoonspiegel. Dit hormoon zorgt voor toename van spier- en steunweefsel (beiden vetvrij).
Het is gebleken dat deze twee stoffen ook een zeer gunstige invloed hebben op de stressreactie door het beschermen van cellen tegen vrije radicalen.

Ik heb even gezocht en vond dit:

Gamma-oryzanol is een extract uit rijstevlies en bestaat uit twee hoofdcomponenten: plantaardige sterolen (bètasitosterol, campesterol, cycloartenol en stigmasterol) en ferulazuur. Deze stoffen komen wijd verspreid voor in de plantenwereld en in voedingsgewassen en hebben een uiterst lage toxiciteit. Het ferulazuur uit gamma-oryzanol is zeer sterk verwant aan de smaakstoffen uit vanille en kaneel en is voorloper van ligninen, flavonoïden en anthocyanen.(1) Gamma-oryzanol heeft een anabole werking en zorgt voor toename van de spiermassa en spierkracht. Als zodanig heeft het een belangrijke toepassing in de (kracht-) sport. Minder bekend is dat gamma-oryzanol werkzaam is bij overgangsklachten, stress en hypercholesterolemie. Bovendien is het een krachtige antioxidant(2) en voorkomt het omzetting van nitriet in kankerverwekkende nitrosaminen.(3,4)

Toepassingen

•  Sport, krachtsport
•  Bescherming tegen radicalen en kankerverwekkende stoffen
•  Hypercholesterolemie, hart- en vaatziekten
•  Stress
•  Ondersteuning bij:
      •  menopauze
      •  premenstrueel syndroom
      •  anorexia nervosa, gebrek aan eetlust

Ferulazuur

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat vooral het ferulazuur verantwoordelijk is voor de gunstige resultaten die met gamma-oryzanol zijn te bereiken.(5) Door ferulazuur vrij te maken uit gamma-oryzanol en te binden aan het mineraal kalium, ontstaat een wateroplosbare vorm van ferulazuur, die zo'n 30 x beter door het lichaam wordt opgenomen dan gamma-oryzanol zelf. Deze vorm van ferulazuur, die werd ontwikkeld en gepatenteerd door Biotics Research Corporation, en bekend is onder de naam FRAC®, geeft Gammanol Forte een grote biologische werkzaamheid.

Gamma-oryzanol en sport

Om optimale resultaten te bereiken, streven sporters een sterke toename van de spiermassa na. Dat dit niet eenvoudig is weet iedereen, en een strenge aanpak van training en voeding, samen met een flinke dosis doorzettingsvermogen, is dan ook onontbeerlijk. Gammanol Forte ondersteunt bovengenoemde doelstelling, evenals Bio-Performance Pak van Biotics, dat naast gamma-oryzanol/FRAC® andere voedingsstoffen bevat voor een optimale sportprestatie. Beide supplementen zijn vrij van bijwerkingen en zijn bovendien toegestaan in tegenstelling tot anabole steroïden. De kracht- en gewichtstoename gaat bij de gebruikers van anabole steroïden in het begin sneller, maar na een paar maanden halen de gebruikers van gamma-oryzanol (Gammanol Forte/Bio-Performance Pak) de opgelopen achterstand in.(6) De vermindering van de lichaamsvetten is bij gebruik van gamma-oryzanol aanzienlijk beter dan bij gebruik van anabole steroïden. Hierdoor hebben de gebruikers van gamma-oryzanol beter gedefinieerde spiergroepen dan de gebruikers van anabole steroïden

Uit verschillende studies is gebleken dat meer dan 100 mg gamma-oryzanol per dag geen extra effect geeft, dus hier geldt niet, hoe meer des te beter. Dit komt omdat het lichaam slechts een beperkte hoeveelheid ferulazuur kan vrijmaken uit gamma-oryzanol. Door toevoeging van extra ferulazuur in vrije vorm (FRAC®) wordt deze beperking opgeheven en hebben hogere doseringen wel degelijk zin.

Eigen groeihormoonproductie omhoog

Gammanol Forte grijpt in op de hypothalamus en beïnvloedt de groeihormoonproductie.(7,8) Dit supplement stimuleert de lichaamseigen aanmaak van groeihormoon in de hypofyse. Normaal gesproken wordt de aanmaak van groeihormoon bevorderd door de neurotransmitter norepinefrine. Het lichaam ziet ferulazuur aan voor een metaboliet van norepinefrine, omdat beide stoffen qua structuur sprekend op elkaar lijken. Het lichaam registreert dat er (te)veel van dit afbraakprodukt is en zorgt ervoor dat niet nog meer norepinefrine afgebroken wordt. Zodoende blijft er meer norepinephrine in circulatie, waardoor de aanmaak van groeihormoon opgevoerd wordt. De hypofyse heeft hierdoor ruim voldoende groeihormoon op voorraad om aan het bloed af te geven zodra daar behoefte aan is. Na een zware training is er een grotere behoefte aan groeihormoon ten behoeve van het herstel van spierweefsel. Als dit hormoon in voldoende mate beschikbaar is, worden vermoeidheid en spierpijn tegengegaan. Groeihormoon zorgt voor een effectievere omzetting van voeding in lichaamsgewicht: het zogenoemde anabole effect. Overigens voert gamma-oryzanol uitsluitend de aanmaak van groeihormoon op en blijft de balans van alle andere hormonen (inclusief geslachtshormonen) ongewijzigd.(9,10)

Bescherming tegen radicalen en carcinogene stoffen

Een concentratie van slechts 0,5% gamma-oryzanol verhindert de oxidatie van onverzadigde vetzuren.(11) Ferulazuur kan in relatief lage concentraties superoxide- en hydroxylradicalen neutraliseren.(12) Ferulazuur remt tevens enzymen die bij de productie van vrije radicalen betrokken zijn.(13) Gamma-oryzanol heeft een veelzijdige antioxidantwerking en kan ingezet worden bij een verhoogde radicaaldruk zoals bij sport en degeneratieve (verouderings)processen. Daarnaast beschermt ferulazuur het lichaam tegen kankerverwekkende stoffen zoals polycyclische aromatische koolwaterstoffen, benzopyreen en aflatoxine.(14,15) Ferulazuur is krachtiger dan vitamine C in het remmen van de omzetting van nitriet in nitrosaminen.(16)

Goed voor hart- en bloedvaten

Gamma-oryzanol heeft gunstige effecten op de cholesterolhuishouding. De fytosterolen uit gamma-oryzanol verlagen de opname van cholesterol uit de voeding.(17) Daarnaast normaliseert gamma-oryzanol de cholesterolsynthese in de lever(18) en wordt de verhouding tussen LDL en HDL gunstiger.(19) Naast een cholesterolverlagend effect vermindert gamma-oryzanol atherosclerotische plaquevorming.(20) Ferulazuur vermindert bovendien de klontering van bloedplaatjes, verlaagt de bloedviscositeit en verhoogt de doorbloeding van de (coronair)vaten.(21,22)

Toename stressbestendigheid

Goede resultaten met gamma-oryzanol zijn behaald bij stress5,30 en stressgerelateerde aandoeningen zoals maag- en darmzweren en chronische gastritis, mede door normalisering van het autonome zenuwstelsel.(23) Gamma-oryzanol vermindert de stressklachten op vergelijkbare wijze als tranquillizers, echter zonder de nadelen.(24)

Diverse toepassingen

Klachten in de menopauze, bij het premenstrueel syndroom of na verwijdering van de eierstokken kunnen verminderen met Gammanol Forte.(5,25,26) Waarschijnlijk gebeurt dit via beïnvloeding van het autonome zenuwstelsel (nervus vagus), aangezien gamma-oryzanol geen directe invloed heeft op de productie van geslachtshormonen. Gamma-oryzanol kan mogelijk een verstoorde schildklierwerking (hypothyroïdie) helpen normaliseren.(27) Mogelijk is behandeling van onvruchtbaarheid bij mannen een nieuwe toepassing van ferulazuur. Ferulazuur verbetert namelijk de kwaliteit van spermatozoën.(28) Dit heeft meer te maken met de antioxidantkwaliteiten van ferulazuur dan de effecten op de hormoonhuishouding. Gammanol Forte kan ondersteuning bieden bij de behandeling van bij anorexia nervosa en gebrek aan eetlust, aangezien het de eetlust bevordert en voor gewichtstoename zorgt. Dit effect wordt toegeschreven aan de stijging van de norepinefrine- en groeihormoonspiegel in de hersenen.(29)

bron: Nutramin

En hier ook nog een site: http://www.gezondheidaanhuis.nl/viewima ... uctid=9437
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”