schildklierproblemen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

schildklierproblemen

Berichtdoor Barfplaats

lantsoght
2-sterren

schildklierproblemen

Berichtdoor lantsoght » Za 13 Jan 2007, 18:40

Heeft er iemand een alternatief voor een hond met schildklierenproblemen. De hond van mijn vriendin (een tibetaanse mastiff). Hij moet nu cortisone pillen innemen, maar het gaat niet goed met hem. Hij eet slecht, zijn vacht is dof en is helemaal niet levenlustig. :(
charmed
5-sterren

Re: schildklierproblemen

Berichtdoor charmed » Zo 14 Jan 2007, 17:50

Welke schildklierproblemen heeft ze dan ?

Een te snel werkende schildklier of een te traag werkende schildklier?

Gr. jacqueline
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Zo 14 Jan 2007, 21:21

lantsoght schreef: Heeft er iemand een alternatief voor een hond met schildklierenproblemen. De hond van mijn vriendin (een tibetaanse mastiff). Hij moet nu cortisone pillen innemen, maar het gaat niet goed met hem. Hij eet slecht, zijn vacht is dof en is helemaal niet levenlustig. :(
Schildklierproblemen komen vaker voor bij Tibetaanse Mastiffs.
Voor zover mij bekend is het bij honden meestal een te traag werkende schildklier,en bij katten te snel.
Cortisonen bij een te traag werkende schildklier,ben ik niet mee bekend,meestal wordt er Thyroxine gegeven.
Misschien iemand anders hier op BP.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Zo 14 Jan 2007, 23:30

Als het een te traag werkende schildklier is, dan zou ik toch echt naar thyroxine vragen. Mijn Kalin doet het ook hartstikke goed op thyroxine, er zijn zoveel honden waarvan de schildklierwaarde omhoog gaat en tot normaalwaarden komen met thyroxine en als de waarde goed is zie je dat de ogen niet meer treurig zijn, dan worden ze weer fit en dergelijke. Ze lopen weer graag, hebben het niet zo koud meer.

Cortisone pillen heb ik nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn bij schildklierhonden (met traat werkende schildklier) ik hoor alleen maar dat die honden thyroxine krijgen (deze heb je in verschillende merken)

Gr. jacqueline
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Zo 14 Jan 2007, 23:45

lantsoght schreef: Heeft er iemand een alternatief voor een hond met schildklierenproblemen. De hond van mijn vriendin (een tibetaanse mastiff). Hij moet nu cortisone pillen innemen, maar het gaat niet goed met hem. Hij eet slecht, zijn vacht is dof en is helemaal niet levenlustig. :(

Is er 'n bloedonderzoek gedaan om de schildklier te testen?
Of is er misschien ook iets anders aan de hand met de hond waarom er cortisone is voorgeschreven?

Diagnosing hypothyroidism would seem to be as simple as measuring thyroid-hormone levels in the blood. However, this simple technique can give an inaccurate diagnosis because some illness such as Cushing's disease- overactive adrenal glands-and medications, such as cortisone suppress the level of circulating thyroid hormones. http://www.cah.com/dr_library/hypothyroiddogs.html
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”