Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
#65072
Dante is twee weken geleden drie dagen ziek geweest :(. Het begon s'avonds met 2x overgeven en de volgende dag had hij dunne poep (die dag had hij gelukkig niet meer overgegeven). Ook had hij geen eetlust en heb ik hem hele kleine beetjes gevoerd. Een kleine week voordat hij ziek werd was hij al wel sneller moe en sliep dus wat vaker. Hij is een nierpatiënt en krijgt sinds een paar maanden Fortekor. Daarnaast krijgt hij alleen carnibest en Bibi. Waar ik me zorgen om maak is dat Dante sinds drie dagen weer meer is gaan drinken en dus ook plassen. Net zo veel weer als voor de Fortekor. Heb de DA al gesproken en deze zei dat het best zou kunnen dat zijn nieren weer een opdonder hebben gehad van de drie dagen dat hij ziek was. Tijdens deze drie dagen heeft hij namelijk erg weinig gedronken (alleen wat elektrolyt oplossing tegen het uitdrogen). Zo weinig zelfs dat hij maar drie keer op een dag heeft geplast (normaal plassen mijn andere katten drie keer per dag) en vooral de eerste twee plasjes stonken erg naar urine. Zoals jullie weten is bij Dante nog niet zo lang geleden een foto van zijn plas genomen en is zijn plas nagekeken omdat hij al een paar keer tekenen had van blaasgruis (tig keer per minuut naar zijn bak en alleen maar druppels). Gelukkig zat er geen gruis in zijn plas (zat ook niet verstopt) en had hij geen blaasontsteking, ook op de foto was niks te zien. Waarschijnlijk was het stress. Zijn bloed is toen ook gelijk maar nagekeken op de nierwerking en alles was goed behalve de Cre, die was 221 (de Bun was geloof ik 10). Omdat zijn bloeddruk bij de DA veel te hoog was en hij toch een nierpatiënt is adviseerde mijn DA dus Fortekor. Sinds dit medicijn heeft hij gelukkig geen druppel plasjes meer gehad. Wel dus sinds een paar dagen dat vele drinken en plassen en daar maak ik me best wel zorgen om :-\. Heb geen idee hoelang een nierpatiënt kan leven (Dante is afgelopen november pas drie jaar geworden en als kitten dronk hij al meer dat zijn broertje dus waarschijnlijk heeft hij het vlak na zijn geboorte gekregen, net zoals de bacterie overgroei in zijn darmen, misschien een grote infectie geweest). Van de DA zeiden ze dat sinds Fortekor katten jaren langer leven, maar dat zegt mij te weinig. Wel was de laatste keer zijn Bun nog goed, maar misschien kan dat heel snel veranderen. Heeft iemand ervaring met nierpatiënten en kan het zo zijn dat ze in een keer weer meer gaan drinken ???

Groetjes Rosita
Door Mayka
#65320
Helaas, ik kan ben een leek in deze maar het lijkt me dat hoe meer hij drinkt, hoe beter de nieren worden gespoeld, en dat is toch alleen maar goed? Sterkte en een knuffel voor Dante :)

Barfplaats wordt gesponsord door