Lamsribben

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Lamsribben

Berichtdoor Barfplaats

K&D
5-sterren

Lamsribben

Berichtdoor K&D » Ma 08 Jan 2007, 17:23

De dames hebben moeite met de lamsribben. Nu zijn de lammetjes natuurlijk ook niet meer zo lam. Bijna schaap....
Ik pak ze maar af als ik zie dat ze kauwen....en kauwen.....en soms zie ik dat het splintert. Hop de afvalbak in.
Is het erg als ze tot de nieuwe lichting (arme) lammetjes komen, hoofdzakelijk kipbot/eendennek krijgen?
Ik kan wel op zoek gaan naar parelhoen etc, maar dat is allemaal gevogelte.

D&K krijgen nog hooguit 2 dagen Carnibest, en de rest is Barf  in diverse smaken.

Voor dit najaar ga ik gewoon tzt een voorraadje lamsrib aanleggen voor deze maanden.
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: Lamsribben

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 08 Jan 2007, 18:14

Ja, ze kunnen goed hard zijn, die lamsribben.
Je zou nog kunnen kijken of je geitenribben kunt krijgen, die zijn vaak zachter.
Pauline
5-sterren

Berichtdoor Pauline » Ma 08 Jan 2007, 18:16

Ik vind de geitenribben ook vaak behoorlijk hard..... Het lijkt wel of zelfs de kleine ribbetjes van hobbygeiten ofzo komen.... :-\
K&D
5-sterren

Berichtdoor K&D » Ma 08 Jan 2007, 20:25

Heuh, wat een mooi (bijna abstract zoekplaatje) onderschrift heb je gemaakt Pauline!

Ik maak me niet gelijk zorgen of zo, maar ze kunnen nu haast niet door de ribben heenbijten. Bot blijft een beetje lastig. (behalve kip) Als ik niet thuis ben durf ik ze niet te (laten) geven, dus Peet heeft vanochtend braaf alle vlees er van af gesneden, de schat :-* . En dat voor een man die al gruwelt van gehaktballen draaien....  :P ;D . Voor de hondjes doettie alles :)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 08 Jan 2007, 22:04

Als je lams en geitenribben te hard vindt, zou je dingen als eend (delen van hele eend of eendennek), parelhoen, kwartel, konijn enzo kunnen geven!
K&D
5-sterren

Berichtdoor K&D » Ma 08 Jan 2007, 22:56

Eendennek krijgen ze al wel (van Pauline) Kalkoennek is te groot.  Parelhoen en kwartel? Geen idee waar ik dat hier een beetje voordelig kan kopen. Net zoals konijn en haas (ze lusten haaskarkas)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”