splinteren ribben

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

splinteren ribben

Berichtdoor Barfplaats

*Monique
5-sterren

splinteren ribben

Berichtdoor *Monique » Do 28 Dec 2006, 09:58

Annemarie (Nitus) had me al gewaarschuwd. We hebben herten ribben opgehaald in Mill, maar waren best wel hard. Ik kon ze nog wel buigen maar bij Kay zag ik dat er wat stukjes afvlogen? Ik heb ze afgepakt. Is dit splinteren en zijn ze dan te hard? >:(
Heb verder niks terug gevonden in de ontlasting.
Lizzy
Moderator

Re: splinteren ribben

Berichtdoor Lizzy » Do 28 Dec 2006, 10:04

Ja, ik heb hier ook wel eens dit soort type rib. Van lam. Naar knetteren de stukjes ook wel eens van af. Mijn honden zijn natuurlijk wel behoorlijk geoefende hondjes maar hier eten ze ze gewoon op. Ik durf je alleen niet te garanderen dat je ze helemaal risico-vrij kunt voeren. Hoe doet Annemarie dat?
Miranda en Pepper
4-sterren

Berichtdoor Miranda en Pepper » Do 28 Dec 2006, 10:14

Lam vind ik zelf ook best eng. Ik voer ze niet vaak, maar blijf er wel bij ( of dat wat uitmaakt?) Maar zie ik ze worstelen met een te klein, scherp stuk, pak ik het af.

Ook benieuwd hoe andere dat doen.
Cindy de Wolf
5-sterren

Berichtdoor Cindy de Wolf » Do 28 Dec 2006, 10:37

Ik was er ook niet helemaal tevreden over de vorige keer. Ik kreeg ze met een snoeischaar nog geeneens door de midden. Ik heb voor de volgende keer expliciet om jonge ribben gevraagd. Ik haal ze nu onder de lintzaag door en geef er een flinke portie spiervlees of pens bij. Als ze te lang aan het klooien zijn pak ik het af en gooi het weg. Puppendoos krijgt ze sowieso niet weg dus die kluift alleen het vlees eraf. Het is niet iets wat ik in zeer grote mate in mijn vriezer heb liggen. Met lamsribben hebben de honden geen moeite. Wel liet onze superbarfer van de week de geitennek liggen voor wat het was, misschien te hard?
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Do 28 Dec 2006, 11:09

Lizzy schreef:Ja, ik heb hier ook wel eens dit soort type rib. Van lam. Naar knetteren de stukjes ook wel eens van af. Mijn honden zijn natuurlijk wel behoorlijk geoefende hondjes maar hier eten ze ze gewoon op. Ik durf je alleen niet te garanderen dat je ze helemaal risico-vrij kunt voeren. Hoe doet Annemarie dat?

Bi Kay heb ik ze afgepakt toen ik het TE vond worden. Didge had hem al op :'(
Annemarie heeft het vlees eraf gesneden en de rest gevoerd. Ik denk wel dat er verschil zit tussen de grotere ribben en de keline ribben. terwijl ik wel duidelijk om jonge dieren heb gevraagd :-\
Remke
3-sterren

Berichtdoor Remke » Do 28 Dec 2006, 13:06

Ik heb wel dunne ribbetjes gehad.
Kynida
3-sterren

Berichtdoor Kynida » Do 28 Dec 2006, 13:16

Geen problemen mee gehad hoor, prima te knagen vonden ze het, zelfs de poes krijgt een groot deel ervan weg :)
Linneke
3-sterren

Berichtdoor Linneke » Do 28 Dec 2006, 15:16

Hier heeft Sen ook geen problemen met de ribben. Ze knabbelt ze lekker weg en haar ontlasting is ook prima. De ribben die ik had waren best goed met een snoeischaar door te krijgen.

Groetjes Linda
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Ma 01 Jan 2007, 15:39

Lizzy schreef:Ja, ik heb hier ook wel eens dit soort type rib. Van lam. Naar knetteren de stukjes ook wel eens van af. Mijn honden zijn natuurlijk wel behoorlijk geoefende hondjes maar hier eten ze ze gewoon op. Ik durf je alleen niet te garanderen dat je ze helemaal risico-vrij kunt voeren. Hoe doet Annemarie dat?

Beetje late reactie... Maar Anne-Marie heeft ze dus zoals Monique al zei weggegooid nadat ze het vlees eraf heeft gesneden ;).
Ik moet er wel bij zeggen dat deze ribben ook niet te buigen waren, er zat echt geen beweging in en met een snoeischaar kwam ik er ook absoluut niet doorheen. En aangezien Gitte alle opvreet wat ik haar aan bot voorzet durfde ik het niet aan. De ribbenkast (nouja, 1 kant ervan dan) woog ook wel 1,5 kilo :o, best veel voor een jong hertje... :P.

Er zaten gelukkig ook kleinere ribbenkastjes bij dus hopelijk zijn die wel zacht(er), maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd, staat van de week op het menu.
janjaap
1-ster

Berichtdoor janjaap » Di 02 Jan 2007, 01:07

Ribben splinteren (bijna) altijd en ik vind het 3x niks om te voeren aan je honden.
Groetjes Janjaap
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Di 02 Jan 2007, 07:45

janjaap schreef:Ribben splinteren (bijna) altijd en ik vind het 3x niks om te voeren aan je honden.
Groetjes Janjaap

Maar dacht in een andere topic te lezen dat je alle "afval" voerde? :)
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Di 02 Jan 2007, 10:36

janjaap schreef:Ribben splinteren (bijna) altijd en ik vind het 3x niks om te voeren aan je honden.
Groetjes Janjaap

Als je ribben hebt van oude dieren heb je gelijk, maar ribben van lammeren, jonge geiten en jonge herten splinteren echt niet. In dit geval hebben we pech gehad en ribben van oudere herten gekregen (ondanks dat Monique speciaal om jonge hertenribben had gevraagd).
Yves
3-sterren

Berichtdoor Yves » Di 02 Jan 2007, 20:09

Yves heeft vanavond voor de tweede keer ribben gehad. De eerste keer heb ik niets gemerkt, nu heb ik wat beter opgelet en vond ze idd wat hard (harder dan geit of lam) Opzich ging het prima. Ik ben alleen het laatste stukje (Yves had niet zo'n zin meer) met een bijltje te lijf gegaan. Toen ging het erin als koek  :eat:
Intotaal heeft hij over 115 gr zo'n 45 minuten gedaan. Doodmoe ligt ie nu naast me  :sleep3:
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”