Dierenarts

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Dierenarts

Berichtdoor Barfplaats

Stef@nie
5-sterren

Dierenarts

Berichtdoor Stef@nie » Zo 17 Dec 2006, 20:48

(Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik wist niet waar het anders thuis zou horen.)

Ik zou graag naar een dierenarts gaan die pro vers voeren is. Ik ben inmiddels bij 2 dierenartsen hier in de buurt geweest en ze zijn allebei anti vers. Ik krijg altijd een beetje het gevoel dat ze me niet meer zo serieus nemen als ik antwoord geef op de vraag wat ik voer. In hun ogen is het namelijk gevaarlijk om te barfen. Het lijkt me daarom een stuk fijner om naar een dierenarts te gaan die niet anti is. Ik heb hier op BP al het topic bekeken met de lijst van pro vers dierenartsen, maar helaas niets in mijn buurt (omgeving Nijmegen). Nu heb ik even wat gegoogled en ik vond 2 dierenartsen: een homeopathische, Pijnappel (Nijmgen) en een holistische, Carmen Wilbers (Groesbeek). Ik zal eens bij ze informeren. Maar ik wilde hier alvast even vragen of er misschien iemand bekend is met 1 van deze dierenartsen en hoe de ervaringen zijn (en of misschien bekend is of ze pro vers zijn of niet)?
*wendy*
5-sterren

Re: Dierenarts

Berichtdoor *wendy* » Ma 18 Dec 2006, 08:04

Kijk even in de bieb barf....staat een lijst met dierenartsen  ;)
Stef@nie
5-sterren

Berichtdoor Stef@nie » Ma 18 Dec 2006, 09:01

Hallo,

Ja, daar had ik dus al gekeken (zie eerdere post). Ik zag later wel dat de dierenarts uit Nijmegen wel op de lijst van homeopathische dierenartsen staat, maar niet op de pro-vers lijst. Misschien is dit dan al een antwoord op mijn vraag wat betreft deze dierenarts. Maar over Carmen Wilbers ben ik hier nergens iets over tegengekomen. Dus als iemand iets over 1 van de 2 te vertellen heeft, graag  :) !
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 18 Dec 2006, 10:02

Ik verhuis je vraag even naar de medische categorie. Want Tannetje en Linda kijken ook vaak in deze categorie en zij kennen deze collega's misschien!

Ik ken ze niet. Maar ik weet wel dat homeopathische dierenartsen of holistische dierenartsen helemaaaaaal niet persee pro-vers hoeven te zijn. Ja, je zou verwachten van wel. Omdat gezonde voeding de basis, de fundering is van een gezond lichaam. Maar nee hoor, ik ken homeopatische-werkende DA's die doodleuk standaard Hill's voor schrijven..... Ik ken tevens holistisch dierenartsen die brokkenmeuk voorschrijven. Dus ik ben bang dat je zo niet moet redeneren....
Stef@nie
5-sterren

Berichtdoor Stef@nie » Ma 18 Dec 2006, 17:17

Lizzy schreef:Ik verhuis je vraag even naar de medische categorie. Want Tannetje en Linda kijken ook vaak in deze categorie en zij kennen deze collega's misschien!

Ik ken ze niet. Maar ik weet wel dat homeopathische dierenartsen of holistische dierenartsen helemaaaaaal niet persee pro-vers hoeven te zijn. Ja, je zou verwachten van wel. Omdat gezonde voeding de basis, de fundering is van een gezond lichaam. Maar nee hoor, ik ken homeopatische-werkende DA's die doodleuk standaard Hill's voor schrijven..... Ik ken tevens holistisch dierenartsen die brokkenmeuk voorschrijven. Dus ik ben bang dat je zo niet moet redeneren....

Dan past mijn vraag hier inderdaad beter!

Ik redeneerde dus inderdaad wel op die manier. Het leek me inderdaad zo logisch. Helaas is het dus niet zo logisch. Maar wie weet, kleine kans dat 1 vd 2 wel pro-vers is. Hopelijk is er hier iemand op het forum die ze wel kent. Ik zou o zo graag naar een pro-vers da gaan! Maar degene die in de bibliotheek staan zijn echt te ver  :( ! Nou, maar blijven hopen dat ik er eentje in de buurt vind  ;) !
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Ma 18 Dec 2006, 21:16

John Pijnappel ken ik wel. Volgens mij doet hij niets met voeding maar ik denk dat hij er wel open voor staat.
Carmen Wilbers ken ik helemaal niet, nooit van gehoord. Is ze wel dierenarts?
Stef@nie
5-sterren

Berichtdoor Stef@nie » Ma 18 Dec 2006, 23:00

Hitam schreef:John Pijnappel ken ik wel. Volgens mij doet hij niets met voeding maar ik denk dat hij er wel open voor staat.

Ik zal dan eens bij John Pijnappel informeren. Ik had al een mailtje gestuurd met wat vragen, maar het mailadres bestaat niet (ik kreeg de mail terug). Carmen Wilbers heb ik ook een mail gestuurd, maar nog niets van gehoord. Op de site waar ik haar naam had gevonden, stond ze onder dierenartsen. Ik heb even verder gegoogled en kwam nu uit bij haar eigen site (http://home.wanadoo.nl/w.j.wilbers/) waar inderdaad op staat dat ze holistisch dierenTHERAPEUT is (en dierenarts in opleiding).

Misschien nog andere suggesties voor dierenartsen in deze regio? Alvast bedankt allemaal :) !
*Dorothea*
5-sterren

Berichtdoor *Dorothea* » Wo 20 Dec 2006, 21:58

Hitam schreef:John Pijnappel ken ik wel. Volgens mij doet hij niets met voeding maar ik denk dat hij er wel open voor staat.

Carmen Wilbers is volgens mij helemaal geen DA. Ze is gelijk met mij begonnen en is volgens mij in het eerste jaar afgehaakt.
Stef@nie
5-sterren

Berichtdoor Stef@nie » Wo 20 Dec 2006, 23:43

Dorothea2 schreef:Carmen Wilbers is volgens mij helemaal geen DA. Ze is gelijk met mij begonnen en is volgens mij in het eerste jaar afgehaakt.

Klopt. Ik kreeg vandaag een mail terug van haar, waarin ze inderdaad zei dat ze met de opleiding gestopt is. Ze noemt zich dus ook holistisch dierenTHERAPEUT en raadt een bezoek aan de reguliere dierenarts aan voordat je naar haar toe gaat. Ze was trouwens niet echt pro barf, maar ook niet pro brok. Ze vond dat er aan allebei nadelen en voordelen kleven. Een nadeel van BARF vond ze dat wanneer de hond bloed geproeft heeft, deze agressiever wordt. Daar heb ik nog niet veel van gemerkt...
Hobbes
2-sterren

Berichtdoor Hobbes » Za 06 Aug 2016, 12:36

Stef@nie schreef:Klopt. Ik kreeg vandaag een mail terug van haar, waarin ze inderdaad zei dat ze met de opleiding gestopt is. Ze noemt zich dus ook holistisch dierenTHERAPEUT en raadt een bezoek aan de reguliere dierenarts aan voordat je naar haar toe gaat. Ze was trouwens niet echt pro barf, maar ook niet pro brok. Ze vond dat er aan allebei nadelen en voordelen kleven. Een nadeel van BARF vond ze dat wanneer de hond bloed geproeft heeft, deze agressiever wordt. Daar heb ik nog niet veel van gemerkt...

Hihi, hopelijk is ze inmiddels van mening veranderd (want dit is een oud topic)....

Als er één vleesetende sukkel is die niet (meer) denkt aan 'bloed proeven' dan is het mijn ouwetje wel.. Hij pakt nog af en toe een vlieg, maar verorbert ook zijn eten terwijl de kippen en de kat naast hem scharrelen, laat in het wild lopend vee en paarden met rust, en ook vreemde katten, als ze niet wegrennen, heeft nooit doorgebeten bij ruzie met andere honden, enz. Dat is vooral een kwestie van opvoeding, toch?
Border Bandit
5-sterren

Berichtdoor Border Bandit » Wo 10 Aug 2016, 14:19

Dierenkliniek de Waalsprong in Oosterhout vind ik erg prettig.

Ze zijn niet per definitie pro-vers, maar er ook niet tegen. ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”