Groene leem voor poot

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Groene leem voor poot

Berichtdoor Barfplaats

Ornella
1-ster

Groene leem voor poot

Berichtdoor Ornella » Ma 11 Dec 2006, 14:20

Hallo allemaal, ik heb een vraagje over groene leem en het gebruik ervan voor een probleem aan de poot van mijn hond.
Het gaat om een voetkussentje, waar een bobbeltje in kwam. Na lang proberen met biotex om te kijken of het niet vanzelf open ging en eventueel wat erin zat (dat dachten ze) eruit zou komen, heeft de dierenarts besloten om het open te snijden. Ze hebben niets kunnen vinden. De wond genas heel moelijk, is een paar keer ontstoken geweest, en uiteindelijk wel dicht is gegaan. Alleen het kussentje is dik gebleven, er zit gewoon een bobbel aan, waar minder eelt op zit en dat resulteert in moelijk lopen op moelijke ondergronden zoals grind of steentjes.
Nu zat ik te denken groene leem te proberen (als iemand anders andere ideeen heeft sta ik er ook voor open) om te kijken of dit beter wordt. Maar hoe moet ik het gebruiken? Een compres? Koud of warm? Hoe lang en hoe vaak?
Nou het zijn een hoop vragen...sorry :-[ maar ik vind het zo sneu voor hem met zielige poot af en toe.
Alvast bedankt
Lizzy
Moderator

Re: Groene leem voor poot

Berichtdoor Lizzy » Ma 11 Dec 2006, 17:15

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”