moet ik aanvullen.....?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

moet ik aanvullen.....?

Berichtdoor Barfplaats

Ziviaantje
4-sterren

moet ik aanvullen.....?

Berichtdoor Ziviaantje » Wo 22 Nov 2006, 01:17

Ik voer Indy 2 x daags KVV ( op dit moment Bibi, maar heb ook carnibest in de vriezer ). Een keer of 4 - 5 per week geef ik er iets kleins  van Barf bij, bijv. een kipkarkasje of 2 nekjes. Nu wil ik 1 x KVV per dag gedurende een dag of 4 - 5 per week vervangen door Barf, omdat Indy een lastige eter is en veel afwisseling wil ( ja, heb ik weer, een aussie die een lastige eter is, onmogelijk volgens de fokker  ;D ;D ;D Aussies eten alles !  ::) ). Ze krijgt afwisselend kippennekken, kippenbouten, kippenvleugels, kippenkarkas, lamsribjes en ik heb net gekocht : eendenvleugel, eendennek, eendenkarkas, geitenrib,  runderstrot, kalfsbot ( zacht ). Ik zal vast nog wel eens iets anders gaan proberen, maar  dit zullen over het algemeen de vleesbotten zijn die ik voer. Nu is mijn vraag, omdat ik ca. 5 KVV voedingen per week vervang, moet ik nog iets aanvullends gaan geven ? Ze krijgt 1 x per week groenten ( doperwten, wortel en spercibonen uit blik ) en 1 x pens. O ja, en een rauw eitje 1 à 2 x per week. Vis vindt ze niet lekker. Ik denk zelf dat het wel zo kan, maar toch maar ff navragen  8) Ik wil dus niet fulltime barfen, ik vind KVV gewoon handiger, hoef ik niks te berekenen en ik heb wel een flinke vriezer, maar heb nu al plek te kort  :D
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op Wo 22 Nov 2006, 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Audrina
5-sterren

Re: moet ik aanvullen.....?

Berichtdoor Audrina » Wo 22 Nov 2006, 10:23

Nee hoor, hoef je niks aanvullends bij te geven.  ;)
Bianca1
4-sterren

Berichtdoor Bianca1 » Wo 22 Nov 2006, 10:35

Volgens mij ga je zo prima hoor. Je gaat ongeveer 1/3 'barfen' en de rest kvv.
Ik lees dat je heel veel verschillende soorten vlees en vleesbotten in huis hebt dus daar kun je fantastisch mee afwisselen!
Je zou misschien voor jezelf eens een keer je barf-deel kunnen invullen in de barf-rekenhulp...( http://www.barfclub.nl/index.php?option ... &Itemid=48 )
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Wo 22 Nov 2006, 14:34

Wanneer ze geen verse vis eet, dan kan eventueel blikje sardine/ tonijn/makreel geven.
Maar ik zou in ieder geval de blikgroenten van het honden menu verwijderen.....
de doperwten is alleen maar zetmeel, de boontjes alleen vulling en de wortels zijn ook gekookt....
Wanneer je geen verse groentemix wil maken dan kan je beter wat verse tafelrestjes geven of 'n rauwe wortel om op te kluiven inplaats van blikgroente..
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”