Penis bloeding

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Penis bloeding

Berichtdoor Barfplaats

Rowena
2-sterren

Penis bloeding

Berichtdoor Rowena » Ma 20 Nov 2006, 23:19

Een vriend van mij is afgelopen donderdag opgenomen in het ziekenhuis. Zijn hond een rotweiler reu (niet gecastreerd) bleef achter bij een kennis die voor hem zou zorgen. Hij heeft zelf een dobberman reu (ook niet gecastreerd). Het gebeurde wel vaker dat de rotweiler op de dobberman reed. (de honden kennen elkaar al vanaf dat de dobberman pup is) De dobberman is nog geen jaar oud en weet ook niet van stoppen. De rotweiler was dus puur zijn dominantie aan het tonen. Hij was vanmiddag echter even weg en heeft bijde honden even in de schuur gedaan. Toen hij terug kwam lag er overal bloed en al gauw was duidelijk dat de rotweiler op de dobberman had gereden en was klaargekomen.
Nu heeft die kennis mij opgebeld en gevraagd of ik de rotweiler wou ophalen want het ging echt niet goed want hij zei dat de rotweiler de dobberman had aangevallen en verkracht...... :o
Nu heb ik gehoord dat de  dobberman geen enkel wondje heeft maar de rotweiler heeft een wond in zijn zij en een bloedende penis na het plassen  :o :o
Ik heb vanavond gelijk de dierenarts gebeld en die zei dat ie weinig kon doen en dat het eigelijk vanzelf moest genezen (zijn penis dan).
Heeft iemand van jullie dit wel eens gezien? En zo ja wat hebben jullie er aan gedaan?
En hoelang zouden jullie dit aankijken voor je weer naar de dierenarts gaat?
Laatst gewijzigd door Rowena op Ma 20 Nov 2006, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Re: Penis bloeding

Berichtdoor Lizzy » Di 21 Nov 2006, 12:14

Nee, ik heb hier nooit eerder van gehoord. Wel lekker handig zeg, beide honden in de schuur te zetten. Not. Maar ja, da's achteraf. Ik vermoed dat dit wel eens een paar dagen kan duren voordat dat geneest. Ik zou het goed in de gaten houden, dat het niet gaat ontsteken. Zo lang het niet ontsteekt: zou ik niks doen. Eventueel de wond spoelen met echinacea extra forte van Bloem. Dat bevat weefselhelende eigenschappen.
*Lia*
5-sterren

Berichtdoor *Lia* » Di 21 Nov 2006, 19:50

Het kan goed mogelijk zijn dat er een adertje is gesprongen en dat moet idd vanzelf genezen.
Cathelijn
5-sterren

Berichtdoor Cathelijn » Di 21 Nov 2006, 20:03

mijn reu is ooit over lang hangend prikkeldraad gesprongen en heeft daar bij een winkelhaak opgelopen in het binnenste gedeelte van zijn penis, onder de huid dus. Van buiten zag je geen beschadiging.
Dit was nog voor mijn barf-tijd, maar toen heeft hij twee AB-kuren gehad voordat het dicht was. Hechten ed is natuurlijk geen optie. Wij zijn zo snel mogelijk bij de dierenarts geweest toen, omdat het bloed er met plassen uitkwam ;)
geer
5-sterren

Berichtdoor geer » Di 21 Nov 2006, 20:04

Ik zou Puur- of Prodier geslachtsdrift geven, dat werkt ook bij (kleine) prostaatbloedinkjes.
Rowena
2-sterren

Berichtdoor Rowena » Wo 22 Nov 2006, 13:34

Nou echt onwijs bedankt voor jullie hulp,
Het bloed sinds vandaag niet meer maar er komt wel wat vocht uit zijn penis.
Het is niet gevoelig en hij lijkt er ook geen last van te hebben.
Hoe kun je precies zien dat het ontstoken is?
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Wo 22 Nov 2006, 16:37

Rowena schreef:Nou echt onwijs bedankt voor jullie hulp,
Het bloed sinds vandaag niet meer maar er komt wel wat vocht uit zijn penis.
Het is niet gevoelig en hij lijkt er ook geen last van te hebben.
Hoe kun je precies zien dat het ontstoken is?

Bij een onsteking verwacht ik dat het rood, warm en gezwollen is en dat er pus uitkomt.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Wo 22 Nov 2006, 18:59

Ja, inderdaad bij ontsteking zie je pus of groene druppeltjes aan de penis. Ik heb dit trouwens wel eens gehoord van een dekreu, dat hij ook een gesprongen ader-sneetje had nadat hij gedekt had. Ook ken ik idd een reu die verkracht is door een andere reu (anaal), deze hond is nu erg getraumatiseerd, maar was ook van achter helemaal ingescheurd. Ik denk dus niet dat jou reu in die andere reu is geweest, dan was die ander hond dus echt wel gewond geweest, het past namelijk niet....
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”