overstap naar CB

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

overstap naar CB

Berichtdoor Barfplaats

Klazien
1-ster

overstap naar CB

Berichtdoor Klazien » Ma 20 Nov 2006, 17:22

Hallo, ben nu bezig om mijn honden langzaam over te zetten naar CB natuurvoeding en ze vinden het zalig. Maar onze Engelse Bulldog staat al een aantal jaren op CD voer van Hill's omdat ze toen blaasgruis (struviet) had. Sindsdien heeft ze daar geen last meer van gehad. Onze portemonaie was ook bijna leeg door alle AB, testjes enz. Later kreeg ook onze Shih-tzu , beiden teefjes, er last van dus ook op CD voer. Dit teefje heeft zo heel af en toe nog wel eens last van een blaasontsteking (1 x per jaar ong) Dus nu gaan we over naar CB. Moet ik daar al appelazijn en cranberry capsules aan toe gaan voegen of eerst kijken hoe het gaat?
K&D
5-sterren

Re: overstap naar CB

Berichtdoor K&D » Vr 24 Nov 2006, 13:26

Ik kan je daar niet over zeggen omdat ik er geen ervaring mee heb. Maar als je met de zoekfunctie "struviet" intikt dan kom je diverse topics tegen die daarover gaan.
Succes.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 26 Nov 2006, 18:31

Ik zou eerst aankijken hoe het gaat. Mocht ze toch weer struviet gaan vormen: kun je vitamine C (ascorbinezuur) + cranberry en eventueel appelazijn geven. Eventueel kun je zelf pH waarde stripjes kopen om zelf de urine te controleren. Dan ben je het vaak voor, als de pH waarde weer oploopt.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”