kopvlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kopvlees

Berichtdoor Barfplaats

tiny
5-sterren

kopvlees

Berichtdoor tiny » Zo 19 Nov 2006, 19:12

:( afgelopen  vrijdag bij de slager vroeg ik naar kopvlees. Deze slager slacht zelf maar vertelde mij dat de koppen van de koeien vernietigd worden ivm de BSE kwestie. Afgelopen week is er een jongen van 16 overleden aan de ziekte van kreutzfeld. Zodoende voor mij geen kopvlees. Wel had hij een verse rundertong met de strot er nog aan. jippieeee. ;D ;D ;D
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: kopvlees

Berichtdoor Mevroi Kruim » Zo 19 Nov 2006, 19:21

Klets. Koppen van jonge koeien mogen gewoon uitgebeend worden door slagers met vergunning, en het vlees gaat in de worst.
tiny
5-sterren

Berichtdoor tiny » Zo 19 Nov 2006, 19:53

;) Aha, weer wat wijzer dus. Zal dit zo maar niet tegen de slager zeggen. Wil toch wel op goede voet blijven staan. Maar het zou dus een kwestie van doorvragen kunnen zijn. :-X
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 19 Nov 2006, 20:28

Veel slagers denken dat het verboden is. Maar het is dus onzin. Er zijn complete vleesverwerkingsbedrijven waar ze hele dagen runderkoppen uit staan te benen.
Yves
3-sterren

Berichtdoor Yves » Zo 19 Nov 2006, 22:33

[/Klets. Koppen van jonge koeien mogen gewoon uitgebeend worden door slagers met vergunning, en het vlees gaat in de worst. quote]

Klopt, mijn slager maakt hiervan zijn eigenworst. Lekker voor mij, maar pech voor Yves  :P
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”