Veel minder ontlasting...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Ramona
3-sterren

Berichtdoor Ramona » Vr 10 Nov 2006, 13:20

Het is mij opgevallen dat Truus, als ze barf krijgt, een stuk minder onlasting heeft dan bij haar brokken.

In die twee dagen dat ze nog brokken krijgt, poept ze toch wel 2 a 3 keer op een dag. Dat houdt dus in, tijdens elke wandeling (3keer per dag)

Bij het geven van vers vlees, moet ze soms maar 1 keer en dat is het ook maar een ietsie pietsie poepje :D

Wat een wereld van verschil zeg! Dit zegt ook direct iets over de voedingsstoffen wat ze opneemt bij barf en bij brokken.

Als elke hond barf zou eten, zou men een heel stuk minder last hebben van hondenpoepoverlast ;D!
Angelique
5-sterren

Re: Veel minder ontlasting...

Berichtdoor Angelique » Vr 10 Nov 2006, 13:31

Maarja, poepoverlast is ook winstgevend en verschaft werkgelegenheid, dus aan een ECHTE poepoplossing zal geen medewerking worden verleent ;D
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 10 Nov 2006, 13:39

Ja prettig he!! En tel daar ook bij op dat de poep van onze vers-honden zooooo weg is. Het verteert zo gemakkelijk. Terwijl een brokkenhondendrol echt weken blijft liggen.... Dat komt volgens mij doordat de afvalstoffen beter bewaard blijven (en dus de drol) door alle chemische of de zogenaamde natuurlijke anti-oxidanten/bewaarmiddelen ;D! Tel daar ook bij op dat de poep van onze honden gewoon veel minder vies stinkt! Eigenlijk zouden wij gewoon de helft minder hondenbelasting moeten betalen!
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 10 Nov 2006, 13:41

Lizzy schreef:Ja prettig he!! En tel daar ook bij op dat de poep van onze vers-honden zooooo weg is. Het verteert zo gemakkelijk. Terwijl een brokkenhondendrol echt weken blijft liggen.... Dat komt volgens mij doordat de afvalstoffen beter bewaard blijven (en dus de drol) door alle chemische of de zogenaamde natuurlijke anti-oxidanten/bewaarmiddelen ;D! Tel daar ook bij op dat de poep van onze honden gewoon veel minder vies stinkt! Eigenlijk zouden wij gewoon de helft minder hondenbelasting moeten betalen!

Wordt lastig als je niks betaalt ;D ;D
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Vr 10 Nov 2006, 15:31

Dit klopt, het is even wennen met die kleine poepjes maar dat was het eerste wat mij toen ook opviel.
Ramona
3-sterren

Berichtdoor Ramona » Vr 10 Nov 2006, 17:27

@Angelique: oooooooooooooooooooh :o *denkt bij haarzelf dat ze Truus ook nog moet opgeven ::)*
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 10 Nov 2006, 17:38

Ramona schreef:@Angelique: oooooooooooooooooooh :o *denkt bij haarzelf dat ze Truus ook nog moet opgeven ::)*

Hoe bedoel je?
judith1967
5-sterren

Berichtdoor judith1967 » Vr 10 Nov 2006, 18:46

Lizzy schreef:Ja prettig he!! En tel daar ook bij op dat de poep van onze vers-honden zooooo weg is. Het verteert zo gemakkelijk. Terwijl een brokkenhondendrol echt weken blijft liggen.... Dat komt volgens mij doordat de afvalstoffen beter bewaard blijven (en dus de drol) door alle chemische of de zogenaamde natuurlijke anti-oxidanten/bewaarmiddelen ;D! Tel daar ook bij op dat de poep van onze honden gewoon veel minder vies stinkt!

Grappig,daar heb ik nooit bij stil gestaan.

Eigenlijk zouden wij gewoon de helft minder hondenbelasting moeten betalen!

Daar ben ik het helemaal mee eens. ;)
Als er nou bekend wordt gemaakt dat die eigenaren die Barfen met de hond geen hondenbelasting moeten betalen,krijgen wij mss wel meer mensen aan rauw voeren :D :D :D

Helaas alleeen een beetje moeilijk te contoleren. ;D ;D
judith1967
5-sterren

Berichtdoor judith1967 » Vr 10 Nov 2006, 19:54

Trouwens mijn vriendin heeft har Border sinds kort overgezet op de Rodi,vanwege erge jeukklachten .De d.a had gexegd dat ze een eiwitallergie heeft en dan Rodi Lam&rijst moest geven.
Wat ze zei tegen mij;Hij had geen jeuk meer,en poepte niet meer zoveel als op brok..
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”