Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ineke
#60024
Hoi,

Mufasa heeft zaterdagmiddag voor de 1e keer 180 gr fytomix gekregen. (vind ik trouwens helemaal niet stinken)
Daarna heeft hij een klein stuk kalfsrib gehad.
Er zat veel vlees en vet aan en een klein beetje dunne ribjes. Hij heeft goed gekauwd.

Na deze versnapering heeft hij geen ontlasting meer gehad.
Zondagmiddag komen we thuis: is Mufasa flink aan de diarree geweest :( Arm dier. Wat zal hij het benauwd hebben gehad.
De volgende wandelingen is zijn ontlasting weer normaal.
Vanmorgen tref ik bij thuiskomst weer diarree aan.
Ik peuter er altijd even doorheen om te zien of er iets bijzonders in zit. Er zit een soort slijmerig glazig vel in.
Ik dacht eerst aan plastic, maar het ging gemakkelijk kapot.
tijdens zijn middag wandeling is zijn ontlasting waterdun.

Hebben jullie enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Darmwand?
Het lijkt me toch niet van de fytomix en/of de ribben te kunnen zijn.

Natuurlijk houd ik het goed in de gaten en als het niet verbeterd en bij twijfel gaan we langs de DA.
Als jullie dit echter herkennen is het wel handig dat te weten.
Door Lizzy
#60032
Ontlasting zit om diverse redenen wel eens in een glanzende slijmlaag verpakt. Ik heb het wel meegemaakt dat er botsplinters in de ontlasting zaten en er als bescherming een laag omheen was gelegd (perfect natuurlijk). En een van mijn honden heeft dit regelmatig, zo'n slijmcolon. En daar maak ik mij geen druk om omdat dit (volgens JdBL) een goed teken is omdat de darm dan allerlei rommel naar buiten werkt - een soort schoonmaak.

Waar de diarree vandaan komt... ik weet het niet! Maar ik weet niet of Fytomix en bot nu werkelijk een goede combinatie is... Fytomix is verteerde grassen en ik weet niet in hoeverre het maagzuur daar van omhoog gaat. Ik weet ook niet of het de maag voldoende vult om het bot "goed op te vangen" en te verteren. Ik denk dat je de volgende keer eens moet proberen om het bot na een vleesmaaltijd te geven en niet na de Fytomix.

Goed, het kan natuurlijk ook gewoon een virus zijn. Maar, ik wil eigenlijk wel 1 ding eens vragen. Onze Whoofer eet ook regelmatig Fytomix (omdat zij te dik is) en ze heeft nog nooit zo vaak diarree gehad als sinds zij Fytomix eet! Ik vraag me dus zo langzamerhand af: is het niet gewoon d Fytomix? Wie oh wie?
Door Helen
#60037
Lizzy schreef: Ontlasting zit om diverse redenen wel eens in een glanzende slijmlaag verpakt. Ik heb het wel meegemaakt dat er botsplinters in de ontlasting zaten en er als bescherming een laag omheen was gelegd (perfect natuurlijk). En een van mijn honden heeft dit regelmatig, zo'n slijmcolon. En daar maak ik mij geen druk om omdat dit (volgens JdBL) een goed teken is omdat de darm dan allerlei rommel naar buiten werkt - een soort schoonmaak.

Waar de diarree vandaan komt... ik weet het niet! Maar ik weet niet of Fytomix en bot nu werkelijk een goede combinatie is... Fytomix is verteerde grassen en ik weet niet in hoeverre het maagzuur daar van omhoog gaat. Ik weet ook niet of het de maag voldoende vult om het bot "goed op te vangen" en te verteren. Ik denk dat je de volgende keer eens moet proberen om het bot na een vleesmaaltijd te geven en niet na de Fytomix.

Goed, het kan natuurlijk ook gewoon een virus zijn. Maar, ik wil eigenlijk wel 1 ding eens vragen. Onze Whoofer eet ook regelmatig Fytomix (omdat zij te dik is) en ze heeft nog nooit zo vaak diarree gehad als sinds zij Fytomix eet! Ik vraag me dus zo langzamerhand af: is het niet gewoon d Fytomix? Wie oh wie?

Geen flauw idee of het van de fyto komt. Ik geef een dag in de week ( de vastendag) twee schepjes fyto, 's ochtends en 's avonds tegen het gezeur. Dus dat is te weinig om conclusies uit te trekken. Wel weet ik nog wel, dat toen ik vroeger wel eens fyto bij de maaltijd voegde dat de onlasting soepel eruitkwam. Terwijl Balou altijd harde ontlasging heeft. Dus het werd er wel zachter van. Misschien dat het nog soepeler wordt als je nog meer fyto toevoegd?

groetjes Helen

PS Ik heb wel iets anders heel interessants. Namelijk Balou krijgt sinds twee weken een keer in de week een heel konijn, aller erop en eraan en een keer in de week, hele kwartels, ook alles erop en eraan. Sindsdien heeft ze heel veel minder interesse in poep van andere honden( om op te eten he ;) ). Opvallend he!! Dus toch misschien een bepaald tekort in de voeding, die nu aangevuld is??

groetjes Helen
Door Ineke
#60040
Lizzy schreef:
Waar de diarree vandaan komt... ik weet het niet! Maar ik weet niet of Fytomix en bot nu werkelijk een goede combinatie is... Fytomix is verteerde grassen en ik weet niet in hoeverre het maagzuur daar van omhoog gaat. Ik weet ook niet of het de maag voldoende vult om het bot "goed op te vangen" en te verteren. Ik denk dat je de volgende keer eens moet proberen om het bot na een vleesmaaltijd te geven en niet na de Fytomix.
Normaal gespronken geef ik ze nooit twee nieuwe dingen tegelijk. Ik weet nu dus niet waar hij op reageert, als hij er al op reageert.
Waarom ik dit nu wel gedaan heb is mij een raadsel ???

Bas heeft overigens nergens last van, maar hij heeft dan ook een maag/darmgestel om jaloers op te zijn. Hij heeft in zijn drie jaren hier op aarde slechts 1x overgegeven en bij mijn weten nog nooit diarree gehad.
Mufasa daarintegen is heel snel van slag af.

Ik ben ook wel benieuwd of er meer gebruikers deze ervaring hebben met fyto.
Laatst gewijzigd door Ineke op ma 01 mar 2004, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#60133
Lizzy schreef:



Goed, het kan natuurlijk ook gewoon een virus zijn. Maar, ik wil eigenlijk wel 1 ding eens vragen. Onze Whoofer eet ook regelmatig Fytomix (omdat zij te dik is) en ze heeft nog nooit zo vaak diarree gehad als sinds zij Fytomix eet! Ik vraag me dus zo langzamerhand af: is het niet gewoon d Fytomix? Wie oh wie?

Ik zou het niet weten Lizzy maar Timo heeft vanaf het begin mooie keuteltjes .

Mila krijgt ook een beetje en toen ze spuitwater had, dacht ik ook dat het misschien aan de Fyto lag.
Toch gewoon weer gegeven na verloop van tijd en het gaat weer prima.

Misschien zijn er nog meer reactie's?
Door Jose
#60158
Lizzy schreef: Maar, ik wil eigenlijk wel 1 ding eens vragen. Onze Whoofer eet ook regelmatig Fytomix (omdat zij te dik is) en ze heeft nog nooit zo vaak diarree gehad als sinds zij Fytomix eet! Ik vraag me dus zo langzamerhand af: is het niet gewoon d Fytomix? Wie oh wie?
Ja hier zaterdag voor het eerst kruidenmix op, nou hebben ze meerendeel in de vrijnatuur gezeten tijdens hun lange wandeling. Maar wat ik zondag nog wel thuis vond was bijna zwart en heel dun met wat slijm. Zal het de volgende keer eens in de gaten houden. Was ook maar eenmalig maandag was alles weer normaal. Dus geen virus bij ons.
Door tieneke
#60222
Ineke schreef: Ik kom net bij mijn moeder vandaan. Een van haar honden heeft een darminfectie.
Misschien dat er toch iets in de lucht hangt ?
Zou goed kunnen ;)
Door alies2
#60320
Zou idd goed kunnen. Het schijnt te heersen. Hier in de buurt zijn er al een aantal honden overleden en er zijn zelfs wat fokkers puppen kwijtgeraakt door t'een of ander maag/darmvirus.
Sterkte, Alies2
Door Ineke
#60409
alies2 schreef: Zou idd goed kunnen. Het schijnt te heersen. Hier in de buurt zijn er al een aantal honden overleden en er zijn zelfs wat fokkers puppen kwijtgeraakt door t'een of ander maag/darmvirus.
Sterkte, Alies2
Yep. Bas is sinds vanmorgen ook aan het spugen en heeft ook diarree met slijm. Hij is duidelijk van slag en gestresst en laat zijn KONG met versvlees liggen ???

Zou misschien ook de tress van het vechten en zijn tand kwijt raken van gisteren nog kunnen zijn.

Bij Mufasa lijkt het nu weer beter te gaan.

Weer maar even afwachten.

Ze houden je zo wel bezig, de mannekes.......
Door Ordell
#60544
Lizzy schreef: Ontlasting zit om diverse redenen wel eens in een glanzende slijmlaag verpakt. Ik heb het wel meegemaakt dat er botsplinters in de ontlasting zaten en er als bescherming een laag omheen was gelegd (perfect natuurlijk). En een van mijn honden heeft dit regelmatig, zo'n slijmcolon. En daar maak ik mij geen druk om omdat dit (volgens JdBL) een goed teken is omdat de darm dan allerlei rommel naar buiten werkt - een soort schoonmaak.

Waar de diarree vandaan komt... ik weet het niet! Maar ik weet niet of Fytomix en bot nu werkelijk een goede combinatie is... Fytomix is verteerde grassen en ik weet niet in hoeverre het maagzuur daar van omhoog gaat. Ik weet ook niet of het de maag voldoende vult om het bot "goed op te vangen" en te verteren. Ik denk dat je de volgende keer eens moet proberen om het bot na een vleesmaaltijd te geven en niet na de Fytomix.

Goed, het kan natuurlijk ook gewoon een virus zijn. Maar, ik wil eigenlijk wel 1 ding eens vragen. Onze Whoofer eet ook regelmatig Fytomix (omdat zij te dik is) en ze heeft nog nooit zo vaak diarree gehad als sinds zij Fytomix eet! Ik vraag me dus zo langzamerhand af: is het niet gewoon d Fytomix? Wie oh wie?

Hoi Lizzy. Ik denk niet dat het direct aan de Fytomix ligt. In mijn omgeving zijn er veel mensen die alleen fytomix gebruiken tEGEn de diarree. Het heeft in mijn kring de reputatie opgebouwd een diarreeremmer te zijn. Ik snap er dan ook nu helemaal niks meer van...
Door Twister
#60681
Maar fyto mix en groene mix van Carnibest is toch ongeveer hetzelfde? Corine zei namelijk over de groene mix dat je het langzaam moest opbouwen en als je teveel ineens zou geven dat ze ervan aan de diarree konden raken. Dat is hier dus ook gelijk gebeurd de eerste keer :-[ Ik had elke hond zo´n 100 gram gegeven en dat was duidelijk teveel.
Door qyan
#60692
Ordell schreef:

Hoi Lizzy. Ik denk niet dat het direct aan de Fytomix ligt. In mijn omgeving zijn er veel mensen die alleen fytomix gebruiken tEGEn de diarree. Het heeft in mijn kring de reputatie opgebouwd een diarreeremmer te zijn. Ik snap er dan ook nu helemaal niks meer van...
ik gebruikte de fytomix van bibi ook als diaree remmer en ging er ook van weg.
wat overigens beter werkte voor qyan als de kruidenmix van carnibest.
alleen vorige week met dat virusje kwam zowel kruidenmix als vlees er als water uit, maar normaal gesproken stopt het dus wel, bij qyan althans ;)
Door qyan
#60696
Twister schreef: Maar fyto mix en groene mix van Carnibest is toch ongeveer hetzelfde? Corine zei namelijk over de groene mix dat je het langzaam moest opbouwen en als je teveel ineens zou geven dat ze ervan aan de diarree konden raken. Dat is hier dus ook gelijk gebeurd de eerste keer :-[ Ik had elke hond zo´n 100 gram gegeven en dat was duidelijk teveel.
qyan kreeg de eerste keer meteen 500 gram en niets aan de hand.
die was toen al wel de fytomix van bibi gewend, maar niets langzaam opgebouwd ???
Door Lizzy
#60709
Mmmm, dan weet ik het ook allemaal niet meer hoor... Brutus en Pinkel krijgen dus geen Fytomix en zij hebben dus geen diarree. Whoofer krijgt inmiddels 125 gram Fytomix per dag en zij heeft vaker diarree. Niet iedere dag ofzo hoor! Ik maak me overigens niet zo druk om een beetje diarree... zolang het er niet als water uit loopt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door