Re: opvallend verschil na castratie

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

fokje
2-sterren

Berichtdoor fokje » Do 26 Okt 2006, 11:47

onze reu  had dus een dubelle hernia en daar word dan ook altijd een casteratie gedaan  omdat hij ook prostaat problemen had  hij kon erg moeilijk poepen
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Do 26 Okt 2006, 17:05

Ja, moeilijk poepen is een bekend kenmerk van prostaatklachten. Alleen heb ik dat hoofdstuk dus gemist. da zei ook dat het zelden zo erg is dat ze niet meer kunnen plassen, maar hij had toen ook gruis erbij dus een combi van. Maar daarna ben ik gaan barfen en zal die gruis dus echt niet meer terugkomen (nooit meer last van gehad, gelukkig maar).
fokje
2-sterren

Berichtdoor fokje » Do 26 Okt 2006, 19:34

ja ik wilde met hem ook verder met versvlees en wat barfen ,maar hij verteerd de botten niet  .
Gisteren gaf ik hem kippengehakt (gemalen vlees met botten enz.) maar vandaag kon hij haast niet meer poepen terwijl het al een week goed ging op pens en groentenmix dus ik geef hem dat maar niet meer ik wil hem er niet meer mee plagen ik was al blij dat hij eindelijk wat vrolijker werd nadat hij goed kon poepen
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Do 26 Okt 2006, 21:31

Kun je geen vraag aan Lizzy stellen hierover...
Echt zonder barf had Boris dus niet meer geleefd, hij heeft dus een voedselallergie en had dus echt overal ontstekingen. Hij heeft helemaal niets meer en echt, ik zweer je als hij eerder had gebarft, dan had hij nooit die problemen gekregen. Ook dat gruis en die prostaatontsteking waren voedsel gerelateerd. Volgens mij moet er ook voor jou een oplossing zijn om toch te barfen. Hoe doet je hond het trouwens op kv en wat gebeurd er als je behalve gehakt, dat vaak uit gemalen karkassen bestaat en dus heel heel veel bot bevat extra spiervlees en wat orgaan toevoegt. Vaak is het gewoon proberen waarop hij het beste doet en langzaam wennen. Ook probiotica helpt. Trouwens als hij nog last heeft van de prostaat, dan moet hier ook wat aan gedaan worden. Is het van het eten, dan moet het volgens mij mogelijk zijn om het menu aan te passen, maar dat zijn mensen die dat veeeeeeeeeeeeeel (enz.) beter weten.
fokje
2-sterren

Berichtdoor fokje » Vr 27 Okt 2006, 09:49

ja zeker welhoor ik kan altijd vragen ,maar iwan kon op een gegeven moment niet meer poepen en hij kreeg net een soort zak onder aan z'n achterste hangen  en dat werd alsmaal groter , de da stuurde ons door naar de kompaan in ommen en daar zeiden ze dus ook al dat het een hernia is .De wand van het darmkanaal is omgeven door spierweefsel  en dat is gaan scheuren doordat hij teveel moest persen en z'n prostaat was erg vergroot ,hij moest dus ook gecastereerd worden .Ze hebben hem dus geopereerd op 4 juli onder de operatie zagen ze dus dat hij  niet 1 hernia had maar een dubbele ,hij heedft het ook erg zwaar gehad na die tijd toen we de volgende dag daar aankwamen bleek ook nog dat hij een oververhitting had  ze moesten hem eerst afkoelen ,bleek nl dat hij zich zeer had opgewonden omdat hij ons niet meer zag .Ze hebben hem toen eerst met alcohol geprbeert om af te koelen ,maar dat ging niet snel genoeg  toen is hij naar buiten gedragen op zo'n rubberen luchtbed  en daar de kraan op hem gezet toen ging eindelijk de tremperatuur weer naar beneden toen dat stabiel bleef hebben wij kleden kletsnat gemaakt voor achter in de auto  en we hadden koelblokken meegenomen en die tegen hem aangelegt want de temp loog er niet om toen we weer terug moesten ,ik ben zelf bij hem achterin de auto gaan zitten .Maar alles ging gelukkig goed Bert heeft hem toen uit de auto getild en voorzichtig in de kamer neergelegt met de waaier aan maar de temp bleef gelukkig stabiel bij hem ................... maar vanaf die tijd kon hij dus erg moeilijk poepen ,ikmoest nu meer parrafine olie gaan gebruiken en nu gaat het goed  maar woensdag had ik dus kippengehakt gehaald bij de kippenboer hier maar toen kon hij weer niet poepen  nu  weer met gewoon pens gaat het prima met kippenlevertjes erbij ,sinds vanmorgen weer smeuiige ontlasting  ,gelukkig wel
fokje
2-sterren

Berichtdoor fokje » Vr 27 Okt 2006, 09:58

[quote="Lizzy"]
Ik ben Pinkel in eerste instantie ook minder gaan voeren, omdat dat was gezegd dat dat moest. Beestje werd graaaaatmager! Uiteindelijk at ze echt meer als voor de castratie. Naar verloop van jaren is ze toch gewoon een 'wat dikkere gecastreerde teef' geworden, helaas.
[/quote]
hoi hoi lizzy

heb jij misschien nog iets hoe ik de oudere hond vanmij  nog over kan zetten op versvlees zonder dat hij er last van heeft want hij kan nl heel slecht poepen ................zie verderop bericht van mij heb ik alles neergezet wat hij mankeerde en nog heeft ........................ de pup kan alles wel eten zelfs een hele kip  en kippen nekken .............als de oudere hond nl te veel bot krijgt word zijn onlasting zo keihard  dat het niet eruit wil

gr Fokje
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 27 Okt 2006, 10:11

Ik denk dat je bij deze hond moet zorgen dat hij niet teveel bot in 1 maaltijd krijgt. Dus wat je dan zou kunnen doen: zelf samenstellen en er voor zorgen dat je een klein percentage vleesbot geeft (maximaal 40% vleesbot en misschien zelfs wel naar 30%) en dat je het bot altijd moet combineren met vlees of orgaanvlees. Verder kun je groentemix maken dat je vooral uit bladgroente laat bestaan. Dat laxeert licht.
fokje
2-sterren

Berichtdoor fokje » Vr 27 Okt 2006, 10:29

oke dank je zal even in de bibliotheek kijken naar al die groenten ,orgaanvlees krijgt ie dus al veel en af en toe ook vlees van smuldier  gaat ook wel goed mits ik het blijf mengen met pens
Twiz
4-sterren

Berichtdoor Twiz » Di 31 Okt 2006, 23:43

Ik meen laatst hier te hebben gelezen dat pompoen ook aardig laxeert. (rauwe pompoen dacht ik)
fokje
2-sterren

Berichtdoor fokje » Wo 01 Nov 2006, 10:41

pompoen?????  dat ben iknog niet tegen gekomen in iedergeval bedankt  zal er zeker even naar gaan kijken

gr Fokje
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Za 04 Nov 2006, 11:24

Gekookte pompoen helpt in iedergeval voor diarree, maar ik dacht ook tegen harde poep, het reguleert een beetje zeg maar. Er zijn via de zoekfunctie trouwens topics over pompoen te vinden.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”