groente

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Barfplaats
Gesponsord bericht

groente

Berichtdoor Barfplaats

fokje
2-sterren

groente

Berichtdoor fokje » Ma 23 Okt 2006, 14:55

hallo
ik wilde graag iets weten over groenten .
als je dat pureert ,wat ik hier heb gelezen , en je zal dat bij het vlees mengsel doen  is dat dan genoeg wat ze binnen krijgen  of moet er dan ook nog schapenvet en olieen op . Ik wissel nu af met pens en vlees en kip en soms hart van smuldier  ze doen het daar goed op ,maar krijgen nu nog groentenmix van Fokker .Daarbij krijgt de jongste hier ook nog een kip in de week of kippennekken  en dat gaat prima .
Moet wel zeggen dat het meeste is wat ze krijgen pens is  en dat meng ik dan met vlees de ene dag en dan weer de andere dag met kip  of met hart
Angelique
5-sterren

Re: groente

Berichtdoor Angelique » Ma 23 Okt 2006, 18:06

Waarom zou er schapevet en olie specifiek bij een groentemengsel moeten ???

Schapevet zie ik verder geen nut van in. Als ik al een olietje toevoeg, geheel willekeurig staat verder los van groente, dan is dat een zalmolie o.i.d.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Ma 23 Okt 2006, 19:32

groentemix van fokker.... toch niet wat ik vroeger wel eens in de plaats van brok gaf, van die dinner....

Dat is heel veel graan, heel veel prei, een paar geplette erwten en een vleugje wortel. NIET VOEREN dus. Prei is niet goed en graan is ook niet goed.
Wel eventueel zelf een mixje maken.
fokje
2-sterren

Berichtdoor fokje » Di 24 Okt 2006, 08:07

hoi ,
ja dat gebruikt de fokster van m'n dochter haar hond die heeft ook een berner nl .daarom wil ik zelf wat groenten samenstellen  en dat door de smuldier doen ...................... zalmolie koop je dat gewoon bij de winkel of bij de dieren zaak ????of kan een zonnebloemolie ook eroverheen ??ik geef nl ook hokamix  zodat ze toch alles wel binnekrijgen ben dan altijd bang dat ze te kort krijgen ........................ik had hier dus al veel gelezen over dat ze geen prei mogen ,maar waarom niet .........................

gr Fokje
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 24 Okt 2006, 18:28

[quote="fokje"]
hoi ,
ja dat gebruikt de fokster van m'n dochter haar hond die heeft ook een berner nl .daarom wil ik zelf wat groenten samenstellen  en dat door de smuldier doen ...................... zalmolie koop je dat gewoon bij de winkel of bij de dieren zaak ????of kan een zonnebloemolie ook eroverheen ??ik geef nl ook hokamix  zodat ze toch alles wel binnekrijgen ben dan altijd bang dat ze te kort krijgen ........................ik had hier dus al veel gelezen over dat ze geen prei mogen ,maar waarom niet .........................

gr Fokje
[/quote]

En wat zit daarin dan dat je dat geeft om tekorten waar je blijkbaar bang voor bent op te heffen?

Zonnebloemolie is niet hetzelfde als zalm/visolie. Zonnebloemolie zou ik nooit geven.
fester
3-sterren

Berichtdoor fester » Di 24 Okt 2006, 23:19

Olijfolie is ook heel goed. Gewoon van de aldi. En prei is een uien soort net al knoflook. Alleen heeft knoflook een goede werking maar ook daar mag je niet te veel van  geven. Ik geef mijn honden iedere dag een theelepeltje zeewier met knoflook. Dat zit door elkaar gemengd.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Wo 25 Okt 2006, 17:37

[quote="fester"]
Olijfolie is ook heel goed. Gewoon van de aldi. En prei is een uien soort net al knoflook. Alleen heeft knoflook een goede werking maar ook daar mag je niet te veel van  geven. Ik geef mijn honden iedere dag een theelepeltje zeewier met knoflook. Dat zit door elkaar gemengd.
[/quote]

Waarom geef je olijfolie? Naar mijn weten heeft het niet zo super veel vitamines, ik geef het alleen bij verstopping.
fokje
2-sterren

Berichtdoor fokje » Do 26 Okt 2006, 10:57

[quote="Angelique"]
En wat zit daarin dan dat je dat geeft om tekorten waar je blijkbaar bang voor bent op te heffen?

Zonnebloemolie is niet hetzelfde als zalm/visolie. Zonnebloemolie zou ik nooit geven.
[/quote]
hoi

hokamix is een natuurlijk product welke natuurlijke en en gezonde kruiden bevat ,het vult vitaminen ,mineralen en sporenelementen aan je kunt het lezen op www.hokamix.nl
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 26 Okt 2006, 11:03

[quote="fokje"]
hoi

hokamix is een natuurlijk product welke natuurlijke en en gezonde kruiden bevat ,het vult vitaminen ,mineralen en sporenelementen aan je kunt het lezen op www.hokamix.nl
[/quote]

Maar ik kan op de site nergens vinden welke 30 kruiden er nou exact in zitten en welke vitamine en mineralen en sporenelementen... En in welke hoeveelheden. Jij?
fester
3-sterren

Berichtdoor fester » Do 26 Okt 2006, 11:07

Ik heb wel eens gehoord dat hokamix ook gevaarlijk kan zijn. Dat de doseringen te hoog zijn en dit is niet goed voor de groei. Ik gaf het vroeger ook maar ben er mee gestopt.
fester
3-sterren

Berichtdoor fester » Do 26 Okt 2006, 11:09

[quote="Lil"]
Waarom geef je olijfolie? Naar mijn weten heeft het niet zo super veel vitamines, ik geef het alleen bij verstopping.
[/quote]

om dat het ook heel goed voor voor de vacht is. Ook gelezen in het boek van morgens eliassen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 26 Okt 2006, 11:12

Hokamix is ooit een rechtzaak begonnen tegen Ingenieur Nic Dhont.

DHont bestempelde Hokamix als "rommel" en "rotzooi", naar aanleiding van de 1200 klachten die bij hem over het spul waren binnen gekomen. Dhont heeft een rapport verspreid en noemt het spul zelfs gevaarlijk, vanwege de schadelijke werking die het op het beendergestel van viervoeters zou hebben.

De fabrikant van Hokamix heeft de rechtzaak verloren.

Nou, aangezien nergens te vinden is wat er exact in zit, in welke hoeveelheden en wat het exact doet: zou IK heb never nooit gebruiken en never nooit aanbevelen, eerlijk gezegd. Ik vind het zinnig spul om IN de winkel te laten staan....
fokje
2-sterren

Berichtdoor fokje » Do 26 Okt 2006, 11:25

[quote="Lizzy"]
Hokamix is ooit een rechtzaak begonnen tegen Ingenieur Nic Dhont.

DHont bestempelde Hokamix als "rommel" en "rotzooi", naar aanleiding van de 1200 klachten die bij hem over het spul waren binnen gekomen. Dhont heeft een rapport verspreid en noemt het spul zelfs gevaarlijk, vanwege de schadelijke werking die het op het beendergestel van viervoeters zou hebben.

De fabrikant van Hokamix heeft de rechtzaak verloren.

Nou, aangezien nergens te vinden is wat er exact in zit, in welke hoeveelheden en wat het exact doet: zou IK heb never nooit gebruiken en never nooit aanbevelen, eerlijk gezegd. Ik vind het zinnig spul om IN de winkel te laten staan....
[/quote]pfffffffffffffffffffff  dus  kan er dan maar beter mee stoppen ik heb daar eerlijk gezegt nog nooit van gehoord ,maar ze raden het ons aan bij een fokker vandaar ,vroeger heb ik het ooit eens gebruikt voor een bouvier  die altijd onder de jeukerij zat  de da zei toen dat hij jeukerij in het bloed had  want hij kon niets vinden met testen  en nadat we hem dat gaven  ging het beter met hem de kale plekken
r verdwenen zodoende was ik het weer begonnne te gebruiken ,maar alsik zie dat het geen resultaat heeft dan stop ik er gewoon mee ben ook nog maar even bezig  .................. dan ga ik door zoals ik nu doe met als aanvulling gepureerde groenten ,maar dat werrd bij mij niet smeuiig ik he het in de keukenmachine gepureerd en was heel erg fijn en dat vonden ze ook nog lekker ook ik gaf ze er ook een handje vol van  en aten het gewoon op ik vond ook niets meer terug in de ontalsting wat ik dus wel heb van fokker groentenmix
fokje
2-sterren

Berichtdoor fokje » Do 26 Okt 2006, 11:28

[quote="Lizzy"]
Maar ik kan op de site nergens vinden welke 30 kruiden er nou exact in zitten en welke vitamine en mineralen en sporenelementen... En in welke hoeveelheden. Jij?
[/quote]

nee dat klopt ik kan het ook niet vinden ,heb je volledig gelijk in ,
fokje
2-sterren

Berichtdoor fokje » Vr 27 Okt 2006, 20:43

[quote="Lizzy"]
[/quote]

het staat wel op de pot die ik heb wat voor kruiden erin zitten zal het hier even neerzetten ......................maar wat ik nog even weten wil asl ik dat groente pureer moet ik het dan na die tijd afwegen of als ik alle groente bijelkaar heb ,en  hoeveel krijgen ze daar van zag hier al 50gram per dag en 100gram per dag  en wat moet ik geven aan mijn honden de een is 45 kilo de ander 40 kilo

kruiden zijn ; fucusvesiculorus   = zeewier
                      solidago virgaurea =gulden roede
                       medicago= rupsklaver
                     saw palmetto berry= middel dat prostaat vergroting tegen gaat
                     rhamnus prushiana= het is een boom waarvan de bast niet word gebruikt  en het gebruikt men voor verstoppingen                     prunus amygdalus= amandel maar kan niet vinden wat het doet

verder zit er ruw eiwit in 10,0%.........ruwe celstof 4,8%.............calcium 14,2 %............
ruw vet 11.0%.............ruw as 47,7%............fosfor 0.28%

en verder magnesium en natrium  alleen weet ik niet hoeveel  ,zeewier en lijnzaad

gr Fokje
Laatst gewijzigd door fokje op Zo 29 Okt 2006, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”