kvv zelf samenstellen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kvv zelf samenstellen

Berichtdoor Barfplaats

fokje
2-sterren

kvv zelf samenstellen

Berichtdoor fokje » Zo 22 Okt 2006, 12:20

mijn vraag is hoe kan ik smuldier zelf samenstellen tot een volwaardig menu  of kan ik beter het compleet voer kopen
*Dorothea*
5-sterren

Re: kvv zelf samenstellen

Berichtdoor *Dorothea* » Zo 22 Okt 2006, 12:30

Smuldier compleet bevat alleen maar rundvlees en voornamelijk pens. Ik zou dat afwisselen met smuldier vlees (rund) en kip.
Of je de enkelvoudige versie moet aanvullen hangt er een beetje vanaf hoeveel van de complete versie je voert. Als het merendeel van de maaltijden al compleet is dan zou ik rustig wat enkelvoudig smuldier bij geven.

Geef je de complete versie niet, dan moet je de enkelvoudige versie zeker aanvullen. Om smuldier vlees aan te vullen moet je er in ieder geval een calciumbron bij doen (bv 1 theelepel eischaalpoeder), je zou er verder nog wat groenten doorheen kunnen doen en een rauw eitje. Smuldier kip bevat al calcium, het is gemaakt van gemalen kipkarkassen.
fokje
2-sterren

Berichtdoor fokje » Zo 22 Okt 2006, 13:38

oke dank je
ja ze krijgen nu pens afgewisseld met vlees en kip  daardoorheen groentemix met hokamix en schapenvet op basis van zalmolie en zonnebloemolie .................. de jongste hier krijgt nu 1 keer in de week kippennekken of een hele kip  en die doet het er goed op  alleen de oudste niet om dat ik daar problemen heb met hem  hij kan erg moeilijk poepen  nu geef ik hem voornl pens met kippen lever met groentemix en parrafinen olie  met hokamix en dat gaat nu goed  en hij krijgt erdoor zemelen ,maar soms wel afgewisseld met een keer hart en vlees
fester
3-sterren

Berichtdoor fester » Di 24 Okt 2006, 23:34

[quote="fokje"]
oke dank je
ja ze krijgen nu pens afgewisseld met vlees en kip  daardoorheen groentemix met hokamix en schapenvet op basis van zalmolie en zonnebloemolie .................. de jongste hier krijgt nu 1 keer in de week kippennekken of een hele kip  en die doet het er goed op  alleen de oudste niet om dat ik daar problemen heb met hem  hij kan erg moeilijk poepen  nu geef ik hem voornl pens met kippen lever met groentemix en parrafinen olie  met hokamix en dat gaat nu goed  en hij krijgt erdoor zemelen ,maar soms wel afgewisseld met een keer hart en vlees
[/quote]
Geef je pens van smuldier? Jammer genoeg is dat gewassen pens. Dus alle belangrijke voedings stoffen zijn er uit. Dat las ik op de site van smuldier. Bij AHV verkopen ze vuile gemalen pens en vuile penslappen hebben ze mij verteld.
fokje
2-sterren

Berichtdoor fokje » Do 26 Okt 2006, 11:10

[quote="fester"]
Geef je pens van smuldier? Jammer genoeg is dat gewassen pens. Dus alle belangrijke voedings stoffen zijn er uit. Dat las ik op de site van smuldier. Bij AHV verkopen ze vuile gemalen pens en vuile penslappen hebben ze mij verteld.
[/quote]
ja klopt  eerst gaf ik ze voornl smuldier pens elke dag met groenten mix van fokker met schapenvet erover heen ,maar nu krijgen ze het afgewisseld met vlees en kip en soms hart  en 1 keer in de week een hele kip  of kippen nekken  ze krijgen ook ei  de jopngste krijgt nu 12 00 gram op een dag en de oudste (gecastereerd) 500 gram  en gaat best wel geod zo de jongst4e3 heeft net pas geleden hotspot gehad  ,maar hij krabt zich erg veel daarom was ik ook begonnen met hokamix omdat naar het schijnt dat ook voor jeukerij is ik gebriuik het net 14 dagen ik wil gewoon even zien wat het doet
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”