Procenten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Procenten

Berichtdoor Barfplaats

JolandaB
4-sterren

Procenten

Berichtdoor JolandaB » Di 17 Okt 2006, 23:03

Dit voelt echt als een oliedomme vraag maar van vragen wordt je wijs dus vooruit.

Ik zie vaak staan zoveel procent vleesbot, ik denk dat jullie daarmee bedoelen lamsnekken, geitenribben e.d.
Hoe weet is nou hoeveel procent vlees en bot er aan zo'n homp zitten?
Ik heb nu bv nekken waar echt heel veel vlees aan zit.
Ik heb begrepen dat je een bepaald percentage vleesbot en o.a spiervlees moet geven, als ik zulke rijk bevleesde nekken heb zou ik minder spiervlees hoeven toevoegen of zit ik er dan kompleet naast ???
Angelique
5-sterren

Re: Procenten

Berichtdoor Angelique » Di 17 Okt 2006, 23:11

JolandaB schreef:Dit voelt echt als een oliedomme vraag maar van vragen wordt je wijs dus vooruit.

Ik zie vaak staan zoveel procent vleesbot, ik denk dat jullie daarmee bedoelen lamsnekken, geitenribben e.d.
Hoe weet is nou hoeveel procent vlees en bot er aan zo'n homp zitten?
Ik heb nu bv nekken waar echt heel veel vlees aan zit.
Ik heb begrepen dat je een bepaald percentage vleesbot en o.a spiervlees moet geven, als ik zulke rijk bevleesde nekken heb zou ik minder spiervlees hoeven toevoegen of zit ik er dan kompleet naast ???

Bij een vleesbot denken we aan een bot met evenredig veel vlees eraan. Zo'n beetje 50/50. Zie je dat het vleesaandeel hoger is dan kun je dat in mindering brengen op het overige losse spiervlees wat je normaliter geeft.
Je mag heel ruw schatten hoor, het komt echt niet op een procentje meer of minder aan.
JolandaB
4-sterren

Berichtdoor JolandaB » Di 17 Okt 2006, 23:22

Dan had ik dat goed ingeschat.

Dankjewel  ;)
Twiz
4-sterren

Berichtdoor Twiz » Di 17 Okt 2006, 23:22

Ik reken alle soorten vleesbot tot 50/50.

Een half haantje bevat veel vlees, misschien  20 % bot en 80 % vlees, daar tegenover geef ik ook hertenribben met veel minder vlees, 80 % bot en 20 % vlees, dus die dingen heffen elkaar op.

Als je genoeg/veel variatie in je aanbod hebt kun je alles gewoon 50/50 rekenen, is je aanbod wat minder gevarieerd dan kun je voeren zoals Angelique al aangaf.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”