Voedingswaarde gedroogd spul

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Dtje
3-sterren

Berichtdoor Dtje » Ma 16 Okt 2006, 18:40

Laatste tijd lees ik weer eens wat meer in de andere topics dan alleen in de bar.. :biggrin2:
Nou las ik dat ik zelf snackies kan maken in de oven. Maar ik kan niet vinden, ws lees ik er weer finaal overheen  :-[, maar dump het toch effe als vraag: heeft gedroogd spul nog enig voedingswaarde of is het gewoon lekker, snoep zonder troep (=smaak, geur- rn klrurstoffen ed).?
202Spots
5-sterren

Re: Voedingswaarde gedroogd spul

Berichtdoor 202Spots » Ma 16 Okt 2006, 19:27

Heeft minder voedingswaarde dan rauw,maar word hoofdzakelijk voor training als beloning gebruikt,en hoeft niet echt als onderdeel van het menu gerekend te worden wat de voedingswaardes betreft.
Is ook zonder veel voedingswaardes gewoon gezonder om te geven dan de andere kant en klaar met kleur en smaakstof volgepropted "snacks".
Laatst gewijzigd door mahuni op Ma 16 Okt 2006, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 16 Okt 2006, 19:53

Mien schreef:Laatste tijd lees ik weer eens wat meer in de andere topics dan alleen in de bar.. :biggrin2:
Nou las ik dat ik zelf snackies kan maken in de oven. Maar ik kan niet vinden, ws lees ik er weer finaal overheen  :-[, maar dump het toch effe als vraag: heeft gedroogd spul nog enig voedingswaarde of is het gewoon lekker, snoep zonder troep (=smaak, geur- rn klrurstoffen ed).?

Dat is mijn insteek als ik die dingen maak en geef. :D
Dtje
3-sterren

Berichtdoor Dtje » Ma 16 Okt 2006, 21:43

ok duidelijk gewoon snoep zonder troep.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Di 17 Okt 2006, 12:20

Nou, de voedingswaarde blijft best hoog bij drogen hoor. Veel hoger dan bij koken, vergelijkbaar met invriezen. Dus vlak die gedroogde kipstukjes niet uit!
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op Di 17 Okt 2006, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Dtje
3-sterren

Berichtdoor Dtje » Di 17 Okt 2006, 13:26

Kruimel schreef:Nou, de voedingswaarde blijft besat hoog bij drogen hoor. Veel hoger dan bij koken, vergelijkbaar met invriezen. Dus vlak die gedroogde kipstukjes niet uit!

Besat??? ik denk maar kan er niet veel van maken, verder duuidelijk hoor  :biggrin2:.

Nog een vraagje: ik ga dus in de oven drogen. Als ik pens ga drogen gaat het dan errug stinken in mijn keukentje?
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Di 17 Okt 2006, 13:58

Mien schreef:Besat??? ik denk maar kan er niet veel van maken, verder duuidelijk hoor  :biggrin2:.

Nog een vraagje: ik ga dus in de oven drogen. Als ik pens ga drogen gaat het dan errug stinken in mijn keukentje?

OK, OK, verbeterd. Jeez ..... sommige mensen  ::)

Geen idee wb pens, nog niet aangedurfd. Maar ik heb me drogertje ook zodanig geparkeerd dat het vlak bij een raam staat en in een kamer waar ik verder zelden kom  ;D ;D
Cathelijn
5-sterren

Berichtdoor Cathelijn » Di 17 Okt 2006, 14:02

Mien schreef:Als ik pens ga drogen gaat het dan errug stinken in mijn keukentje?

ja  :-X

Ik heb laatst hertenpens gedroogd. Het was mooi weer en ik wilde mijn buren de lucht niet aandoen...

Jak! Gelukkig was er na het eten koken niets meer van te ruiken  8)
Dtje
3-sterren

Berichtdoor Dtje » Di 17 Okt 2006, 15:45

Kruimel schreef:OK, OK, verbeterd. Jeez ..... sommige mensen  ::)

Vooral mensen die OLGA heten  :biggrin2: :biggrin2:
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”