Anti-vlooi middel

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Anti-vlooi middel

Berichtdoor Barfplaats

Boefke

Anti-vlooi middel

Berichtdoor Boefke » Za 14 Okt 2006, 14:09

Iemand ervaring met Program (door het eten), of Cyclio (pipetje in hals), beiden middelen ter voorkoming van voortplanting van vlooien?
tt-tjes
5-sterren

Re: Anti-vlooi middel

Berichtdoor tt-tjes » Za 14 Okt 2006, 19:04

Ik zelf niet, maar mijn zus gebruikt program voor haar hond en is er zeer tevreden over.
Ine
5-sterren

Berichtdoor Ine » Zo 15 Okt 2006, 00:12

Geen ervaring met die middelen, maar heb een paar weken terug de honden met Defendog behandeld en ben daar zeer tevreden over. De katten met de spuitflacon van Frontline.
Als het nodig was, gebruikte ik Frontline ook voor de honden, maar de laatste keer had dat geen effect, netzomin als de pipetjes daarvan voor de katten. :-\
Vandaar dus de overstap.
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Zo 15 Okt 2006, 07:22

Boefke schreef:Iemand ervaring met Program (door het eten), of Cyclio (pipetje in hals), beiden middelen ter voorkoming van voortplanting van vlooien?

Ik gebruik programm al jaren niet meer. Vlo word alleen steriel en gaat niet dood. Moet er dus altijd iets naast gebruiken. Mijn honden krijgen hier in maart een Scalibor band om. Heb geen last van vlooien/teken.
Kuszco
5-sterren

Berichtdoor Kuszco » Zo 15 Okt 2006, 08:13

Mijn honden kregen program in combinatie met frontline iedere 4 weken. Sinds Zita epilepsie heeft gebruik ik het niet meer.
Maar het werkte wel goed.
Boefke

Berichtdoor Boefke » Zo 15 Okt 2006, 08:14

Bedankt!

Ik vind het maar moeilijk beslissen. We hebben hier helaas een vlooienmarathon :-\ en hoewel ik bepaald niet snel ben met middelen heb ik de dieren nu toch frontline gegeven. Het werkt hier wel gelukkig, althans bij de katten. Nav wat jij schrijft Ine zal ik bij Boef eens goed opletten of het bij hem ook wel effect heeft. Anders misschien maar dat Defendog. Preventief werk ik eigenlijk nooit, maar aangezien het nu zo erg is ben ik bang dat het in het voorjaar weer ellende wordt. En daarvoor zou dan juist zo'n anti-conceptiemiddel handig kunnen zijn... Jaaaaren geen last gehad, maar nu >:(
Boefke

Berichtdoor Boefke » Zo 15 Okt 2006, 08:15

Kuszco schreef:Mijn honden kregen program in combinatie met frontline iedere 4 weken. Sinds Zita epilepsie heeft gebruik ik het niet meer.
Maar het werkte wel goed.

Had Zita een reactie op het spul dan door de epilepsie? Of uit voorzorg?
Timmy

Berichtdoor Timmy » Zo 15 Okt 2006, 08:43

Epileptische honden kunnen heel heftig reageren op zulke middelen, net als op ontwormingsmiddelen, vaccinatie's en voeding. Uit voorzorg kun je zulke dingen dus beter niet geven en met voeding heel erg oppassen (dus liever geen spul met conserveringsmiddelen en/of andere kunstmatige toevoegingen).

Gr.
Linda
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Zo 15 Okt 2006, 10:07

Timmy schreef:Epileptische honden kunnen heel heftig reageren op zulke middelen, net als op ontwormingsmiddelen, vaccinatie's en voeding. Uit voorzorg kun je zulke dingen dus beter niet geven en met voeding heel erg oppassen (dus liever geen spul met conserveringsmiddelen en/of andere kunstmatige toevoegingen).

Gr.
Linda

Vienna heeft af en toe last van een aanval ( misschien 1 keer per jaar). Dit jaar is het voor het eerst dat ik ze niet volledig heb laten enten, en ze heeft nog geen last er van gehad :)
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Zo 15 Okt 2006, 15:52

ALS ik vlooien waarneem gaan de beesten in de Advantage, daar ben ik heel tevreden over. Via de da.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”